Herken jij dit?
Je wil iets met communities. Want dat is tegenwoordig het toverwoord als je nieuwe klanten aan wil trekken zonder duizenden euro's kwijt te zijn aan Facebook advertenties en ingewikkelde funnels. Je ziet anderen dat doen en wil dit ook, maar…
- Hoe lang blijf je dat idee voor die online club nog uitstellen?
- Geef je kortetermijnacties meer prioriteit, waardoor je fans, lange termijn klanten en omzet uit je community misloopt?
- Ga je toekijken hoe potentiële klanten zich bij de community van de concurrent aansluiten, terwijl je zeker weet dat jij hen beter kunt helpen?
- Zelf strugglen, terwijl je anderen ziet die wél een succesvolle online community hebben en daarmee met gemak nieuwe klanten aantrekken?
Hoe zou het voor je zijn als je...
Dat is nu mogelijk als je meedoet!
Mijn grootste inzicht: online communities zijn life-changing!
Twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en net als veel ondernemers heb ik zelf ook geworsteld met het activeren van mijn online community, zichtbaar zijn, impact maken en nieuwe klanten binnenhalen. Ik was heel goed in het opzetten en activeren van communities van grote A-merken, maar voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen groep te starten. Wat als ik afgewezen word?! Niet goed genoeg ben en faal? Uit angst stelde ik een eigen community steeds uit.
Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had! Om geld te verdienen, te connecten met mijn ideale doelgroep en te doen waar ik echt gelukkig van word. Daarom deed ik onderzoek, vroeg ik hulp en leerde ik wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community.
In 2017 werd ik medeoprichter van de Facebookgroepen IncludeNow. en WomenTalkTech. Maar pas op 1 september 2020 startte ik mijn eigen groep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn Facebookgroep. Wauw!
Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken.
Toen ik de code in 2018 eindelijk gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community expert bij een dagelijks actualiteitenprogramma.
Ik werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award. En ik lanceerde de Online Community Academy middenin de Crisis-tijd, die binnen mum van tijd vol zat.
Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.
'Wauw, zelfs Facebook boekt me nu om op hun Facebook Community Day in o.a. Tel Aviv te spreken.'
Nu komen klanten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. En die redacties bellen als ze een expert zoeken voor hun tv-programma. Dat je programma of product binnen no-time is uitverkocht!
Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven...
Dat gun ik jou ook! Sterker nog: ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities.
Bij de Online Community Academy leer je persoonlijk van mij hoe je een community begint en laat groeien en bloeien. Ik help ambitieuze ondernemers om succesvol te zijn met hun eigen online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Alles wat ik de afgelopen 20 jaar leerde als digital community expert neem ik mee.
Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.
Dan is het tijd om het platform te kiezen. Weet welke verschillende soorten communities er zijn en kies het platform dat bij jouw doelgroep en online community past. Gratis via social media: een Facebook of LinkedIn groep, of betaald op je eigen platform. Ik heb een short-list voor je gemaakt, om de keuze makkelijk te maken.
Wat plaats je als eerste content in je online community? Hoe maak je een contentplanning? Welke soorten content heb je? Hoe plan je berichten in om tijd te besparen? Inclusief heel veel content ideeën om je te inspireren. Zodat je leden het waardevol vinden en straks regelmatig terugkomen.
Je eerste actieve leden. Hoe vind je je die en misschien nog wel belangrijker: hoe activeer je ze en zorg je dat je community niet doodbloedt? Hoe houd je het gesprek op gang? Hoe zorg je ervoor dat je niet in je eentje de kar trekt, maar dat de leden ook onderling uit zichzelf kennis, tips, tricks en ervaringsverhalen met elkaar delen?
Als je een toffe online community hebt met veel waarde, dan wil je dit natuurlijk delen! Leer hoe je meer leden krijgt met de nieuwste digital marketing communicatie technieken, zoals e-mails, hoger in Google komen, groei via social media en hoe je vaker in de media komt, zonder daarvoor te betalen.
Negatieve reacties komen in een online community bijna niet voor. Maar stel dat je toch te maken krijgt met een 'rotte appel', dan leer je in deze module hoe je daarmee om kunt gaan. Slimme tools en handvatten om de sfeer in je community altijd goed te houden. Zodat deze voelt als een warm bad en thuiskomen.
Ontdek 21 geld-maak-modellen speciaal voor community leaders, om goed geld te verdienen met jouw actieve community. Op een sympathieke manier die niet voelt als verkopen. Met meer dan 50 tips en tricks om de modellen succesvol in te zetten. Verschillende voorbeelden van bestaande communities en hun winstgevende oplossingen. Inclusief de mogelijkheid om in een digi-journal online en offline je inzichten en doorbraken te formuleren.
Start woensdag 3 maart a.s. Je ontvangt 1 module per week en de modules zijn een jaar toegankelijk. Op vakantie gaan in deze periode is dus geen enkel probleem. Wil je knallen? Je kunt de lessen ook sneller volgen.
Ik doe geen loze beloftes, dit stappenplan werkt. Het heeft er voor gezorgd dat ik meerdere online communities succesvol heb opgezet en mijn eigen programma via de Online Community Academy ook tijdens de Corona-crisis meerdere keren heb uitverkocht. Mijn klanten hebben de stappen met succes geïmplementeerd. Dus het werkt. Als jij maar werkt.
Met 11 modules en meer dan 14 uur video. Inclusief opdrachten. Een compleet en bewezen programma. Stap voor stap voor je opgezet: verrassend simpel, gestructureerd, heel praktisch én direct toe te passen. Kortom, alles wat je moet weten om je online community te laten groeien en bloeien.
Stel je droom niet langer uit en ga ervoor. Vandaag nog! Ga het gewoon doen. Of blijf je wachten totdat jouw ideale klant zich bij de community van je concurrent aansluit en daar fan en klant van wordt?
Het hele programma vraagt slechts een investering van
€ 995,- (of 4 * € 275,-) en dit zit er allemaal in:
* Alle bedragen zijn exclusief BTW, bij het betalen zie je de prijs inclusief BTW. Door aanschaf van het programma verklaar je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van We love communities en tevens kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de annuleringsvoorwaarden zoals op deze pagina vermeld.
5 super waardevolle bonussen als je je inschrijft vóór vrijdag 25 februari om 18.00 uur
Ik heb nog iets speciaals voor de echte action-takers die niet kunnen wachten om te beginnen. Ik hou ervan als ondernemers ergens vol voor gaan en in zichzelf investeren om die droom waar te maken. Daarom krijg je 5 gave bonussen als je je vóór vrijdag 25 februari om 18.00 uur, inschrijft.
Je weet nu wat de stappen zijn. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat het on top of mind blijft? Hoe ga je dit in je business implementeren voor structureel betere resultaten? Je kunt natuurlijk zelf uitzoeken hoe je de verschillende stappen verder invult. Je kunt veel webinars volgen, boeken lezen, kijken hoe anderen het doen en het wiel zelf uitvinden. Maar dat kost tijd, veel tijd! En de kans is groot dat het mislukt.
Eerlijk: ik zie dat veel ondernemers worstelen met hoe ze dit zelf voor elkaar krijgen. Dat je een speld in hun groep kan horen vallen. Laat staan dat ze er klanten uithalen. Ze trekken zelf de kar en er gebeurt verder niets! Ze hebben geen goed plan of ze beginnen enthousiast totdat andere werkzaamheden prioriteit krijgen. Hun community bloedt dood. En dat is zonde, want zo krijg je niet de aandacht, klanten en expertstatus die je verdient!
Als je je aanmeldt voor de Online Community Academy, hoef je het wiel niet zelf uit te vinden en neem ik je stap voor stap mee in de wondere wereld van online communities. Zodat jij in 3 maanden ook een tribe hebt die niet kan wachten om van je te kopen.
Ervaringen van anderen
Christel van den Heuvel,
Een Stralende Jij
Peter ten Hove,
Oprichter Gather4Humanity, platform & community on international crimes
Fleur Kalbfleisch,
Flow by Fleur, Essentrics trainingen
Je kunt zonder risico starten: een garantie
van 30 dagen!
Ik ben 100% overtuigd van de kwaliteit van deze online training. En daarom geef ik garantie. Als je na de 3e module niet overtuigd bent van de inhoudelijke kwaliteit van deze training, dan krijg je van mij je geld retour minus € 150,- exclusief BTW administratiekosten. De voorwaarden zijn dat je aanspraak maakt op de garantie vóór de ontvangst van module 4 en dat je de vragen, opdrachten en werkboeken uit module 1,2 en 3 ingevuld aan ons terug stuurt. Daarnaast moet je de video's uit stap 0, 1, 2 en 3 in de 3 weken hebben gezien en moet je de oefeningen volledig hebben gemaakt. Ook ben je actief lid geweest van de community voor community lovers die bij het programma hoort, heb je je onderzoek en strategie gepubliceerd ter beoordeling in de community en heb je deelgenomen aan de live Q&A sessies die tijdens de eerste 4 weken hebben plaatsgevonden. Annulering kan alleen schriftelijk per email (mail@welovecommunities.nl) met een duidelijke omschrijving waarom het programma niet aan de kwaliteitseisen voldoet die je eraan gesteld hebt. Recht op annulering geldt niet als de onderwerpen cq. inhoud van de modules zoals omschreven niet aansluit op persoonlijke behoeften aangezien je dat vóór aanschaf van het programma al kan beoordelen. Indien niet aan de bovenstaande voorwaarden voldaan is vervalt het recht op de garantie. In alle andere gevallen ontvang je zonder bezwaren per ommegaande je geld retour.
Waarom zou je deze training nou écht moeten volgen? Wat is het resultaat van die 12 weken?
Je ontvangt iedere week een module met een video van ongeveer 1 a 1,5 uur. Het bekijken én uitwerken van de informatie uit de module vergt ongeveer een dagdeel per week. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder. Blokkeer die tijd vast in je agenda.
Het programma duurt 12 weken, startend op 27 januari en op 31 maart ontvang je de laatste module. Logisch dat je er een keer tussenuit gaat. Dat is echter geen probleem, je kunt de andere week iets extra’s doen. En als je sneller wil, kun je de modules ook eerder ontvangen.
En ik heb iets speciaals; je hebt een jaar lang toegang tot alle lesmodules. Dus je kunt altijd op een later tijdstip nogmaals een module bekijken. Verder heb je een half jaar 24/7 toegang tot de community voor community-lovers. Daar deel je je successen, support je elkaar en kun je vragen stellen. Samen leer je sneller en beter dan alleen. Het is leuk om met gelijkgestemde ambitieuze ondernemers te groeien en ervaringen te delen!
Het programma duurt 12 weken, startend op 27 januari en op 31 maart ontvang je de laatste module. Je hoeft niet alle modules direct bij ontvangst te bekijken, als je maar tijd in je agenda vrijmaakt om de modules in te halen. Op vakantie gaan is dus geen probleem.
Je hebt 1 jaar toegang tot de Online Community Academy. Dus dat jaar heb je sowieso om de modules 1, 6 of 12 keer te bekijken. Ik ga er echt vanuit dat je je inschrijft omdat je niet langer kunt wachten om je eigen tribe te starten of van je huidige community wél eindelijk echt een succes te maken. Dus die modules heb je voor de einddatum toch allang allemaal een keer bekeken? En de opdrachten uitgevoerd! Je hebt een half jaar toegang tot de community voor community-lovers die bij de Online Community Academy hoort en je hebt de eerste 3 maanden via de 2-wekelijkse Vraag-en-antwoord-webinars recht op feedback van Maartje.
Jazeker! De Online Community Academy helpt zowel de beginner die met online communities aan de slag wil gaan, maar ook de expert die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts.
Dus voor jou als je wilt leren hoe je ervoor zorgt dat je online community niet doodbloedt, hoe je (vaak gratis) kunt groeien en hoe je bewezen groeistrategien inzet om te connecten met jouw ideale doelgroep.
Als je dus nog geen community hebt is dit de allerbeste manier om ‘in één keer goed’ te starten.
Heb je wel een online groep maar kun je daar een speld in horen vallen? Of is die vooral heel waardevol voor de leden, maar haal je er zelf te weinig klanten uit? Moet jij continu de kar trekken en delen de leden uit zichzelf amper iets? Dan is deze training écht waardevol voor je.
Ook leiders van bestaande communities kunnen nog veel leren over hoe ze een tribe creëeren die niet kan wachten om van ze te kopen! Dus als je community is stilgevallen, help ik je met deze training hoe je die weer tot leven kunt wekken. En hoe je er ook echt een waardevolle community van maakt: zowel voor jezelf als voor de leden!
Alleen al de community die bij de Online Community Academy zit is de investering meer dan waard. Stel je eens voor, allemaal ondernemers bij elkaar die willen groeien met hun online community! Hierdoor bouwen we samen aan duurzame relaties en leren we sneller en beter door de wisdom of the crowd in te zetten. Deze online training is dus ook heel geschikt voor meer ervaren community leaders die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts. En die zo hun online community naar een nog hoger niveau tillen.
Heb jij wél al een hele actieve online groep? Zitten daar al veel leden in die ook van je kopen? Heb je ambassadeurs die jou via mond-tot-mond reclame aanraden en die spontaan toffe testimonials delen in de groep? Trek je via jouw tribe ook veel nieuwe klanten aan? Dan is deze training waarschijnlijk teveel basis voor jou. Neem in dat geval even contact met me op via mail@welovecommunities.nl en vermeld daarbij je website en de link van jouw online community, dan kan ik voor je bekijken welk aanbod van mij het meest geschikt is voor jou. Ik heb nog een aantal geweldige trajecten en workshops die niet op mijn website staan. Ik kijk graag met je mee.
De Online Community Academy is de eerste en meest complete online training over online communities voor ambitieuze ondernemers, waarin je stap-voor-stap leert hoe je een community begint, laat groeien en tot bloei brengt. Waar je leert hoe je een tribe creëert die niet kan wachten om van je te kopen.
Ik, Maartje Blijleven, breng 20 jaar aan eigen ervaring in, gecombineerd met onderzoek en best practices, maar ook valkuilen van 38 van de beste community leiders uit Nederland en daarbuiten. Diverse leiders van diverse communities.
Zodat ook jij straks succesvol bent met jouw online community. En daar volop nieuwe klanten door binnenhaalt.
Voor deze training heb je geen specifieke voorkennis nodig. Met de juiste positieve instelling en focus, gecombineerd met mijn jarenlange ervaring en jouw kennis van jouw business, kun je super succesvol worden met jouw online community. Ook als je niet technisch bent.
Straks ga je natuurlijk ook een platform kiezen. Wordt het een Facebook groep? Een LinkedIn groep? Of toch liever een community op je eigen platform? Met die keuze help ik je. Natuurlijk zijn er platformen waarvoor technische kennis wel handig is, maar ik ken er ook genoeg waarbij dat niet nodig is. Welk platform het beste bij jou en je doelgroep past, leer je tijdens deze training. Ik heb zelfs een speciale module gewijd aan het kiezen van het juiste platform. En alvast een shortlist gemaakt, zodat het voor jou makkelijker kiezen is.
Je business groeit niet vanzelf, ook al heb je zo’n goede business strategie, toch? Je moet daar tijd, energie en geld in investeren om te groeien. Dat geldt voor alle marketing communicatie middelen die je voor je business inzet, dus ook voor een community. In het begin investeer je in de strategie en ga je ermee aan de slag. Door het verrassend simpele en bewezen stappenplan te volgen, doe je dit zo efficient en effectief mogelijk. En creëer je een tribe die niet kan wachten om van je te kopen!
Als het eenmaal loopt, dan gaat je community voor jou het werk doen en groei je met je business vele malen sneller dan je ooit had durven dromen. Haal je volop nieuwe klanten binnen dankzij jouw online community. Het is de investering dus meer dan waard.
Nee, een online community platform hoeft helemaal niet duur te zijn. Als ondernemer is jouw online community meestal gratis tot zo'n honderd euro per maand.
Een online community platform kan welliswaar tienduizenden euro's per maand kosten voor grote bedrijven die veel eisen stellen aan hun community platform, maar is in veel gevallen ook gratis. Denk aan een Facebook groep, een LinkedIn groep, een Slack groep of een Reddit community. Het hangt heel erg van je wensen af hoe duur (of goedkoop) je het maakt.
In module 3. Soort community en platform komen de verschillende platformen aan bod. Ik heb al een short-list gemaakt, waardoor jij veel tijd bespaart.
Klopt, het internet staat vol met informatie over online groepen. Grote kans dat je die ook al lang gecheckt hebt 😉. Maar de kans is ook groot dat je verdrinkt in de hoeveelheid informatie en keuzes waardoor je niet zo snel tot actie overgaat. Dat de techniek je tegenhoudt. De structuur is ver te zoeken op internet en iedereen zegt weer wat anders.
Wees eens eerlijk, hoeveel heb je daadwerkelijk voor elkaar gekregen door het kijken van al die video’s? Door het lezen van boeken? Door het bestuderen van blogs?
In de Online Community Academy leer je van A-Z hoe jij je eigen online community start in de juiste volgorde. Met concrete stappen die niet op het internet te vinden zijn. Die voorkomen uit jarenlange ervaring en onderzoek.
Waardevoller is misschien nog wel de persoonlijke hulp die je krijgt van community expert Maartje Blijleven. Waardoor je niet gaat zwemmen in een overload aan informatie en niet vastloopt als je wel hoort WAT je moet doen, maar niet HOE.
In de Online Community Academy krijg je precies te horen HOE je de juiste tribe creëert met alle stap voor stap video’s, werkboeken en kant-en-klare templates. Daarnaast krijg je toegang tot een geweldige groep mede-ondernemers die net als jij hun eigen online community hebben gestart of gaan starten.
En door het doen van de investering, maak je een commitment naar jezelf toe op het moment dat je in jezelf investeert. Het laat zien dat je jouw community, en daarmee jouw groei, serieus neemt en bereid bent om daar tijd en middelen in te steken. Kijk maar naar de deelnemers die je voorgingen in de Online Community Academy. Doe boeken ook snel resultaat.
Met mijn persoonlijke hulp én de andere deelnemers om je heen start je nu wél eindelijk je eigen online tribe. Zodat jouw bedrijf groeit en je een continu stroom aan ideale klanten en fans aantrekt. Voor de prijs van 2 klanten. Dus: geloof je dat jij met mijn programma minimaal 2 nieuwe klanten binnenhaalt? Schrijf je dan nu in. Waar wacht je nog op?!
Ja. Als je ondernemer bent, kun je de kosten aftrekken, want het zijn kosten die je maakt voor het bedrijf.
Heb je een andere vraag over de Online Communtiy Academy? Mail ons gerust even, we antwoorden op werkdagen meestal binnen 24 uur. Je kunt ons mailen via mail@welovecommunities.nl. Leuk om van je te horen!
De waarde van de Online Community Academy is onbetaalbaar. Ik deel de exacte kennis die mij en mijn klanten succes heeft gebracht.
Het vraagt slechts een investering van € 995,- (of 4* € 275,-) om die tribe met je ideale doelgroep op te zetten.
Wat gaat het je kosten als je het in je eentje blijft doen???
Ja ik wil toegang tot Dé Academy!