De #1 Digital Community Expert (a.k.a de Queen of communities van Nederland en België), leert jou hoe je op de beste manier meer klanten krijgt, meer impact maakt en ontspannen zichtbaar wordt dankzij jouw online community.

acadamy

Hoe je een tribe creëert die niet kan wachten om klant te worden...

Zorg voor continu meer klanten dankzij jouw online community. Het is de beste manier om online relaties op te bouwen, waardoor je een groep fans creëert die niet kan wáchten om klant te worden, zonder moeilijk gedoe. Je trekt moeiteloos je ideale doelgroep aan, door je authentieke zelf te zijn. Niet meer hollen of stilstaan, maar een duurzame business met continu groei. Dat is nu mogelijk met de bewezen online training: dé Online Community Academy!

Herken jij dit?

Je wil iets met communities. Want dat is tegenwoordig het toverwoord als je nieuwe klanten aan wil trekken zonder duizenden euro's kwijt te zijn aan Facebook advertenties en ingewikkelde marketingplannen. Je ziet anderen dat doen en wil dit ook, maar…


  1. Waar moet je beginnen? Voor wie dan? En waar dan? Kies je een Facebook groep, een LinkedIn groep, of een online community op je eigen platform? Wat moet je daar delen? Deel je iets anders in je groep dan op je pagina? Wat moet je nog meer doen? Een plan moet je hebben, maar wat staat daar dan in?

  2. Het kost vast veel tijd en dat heb je niet. Levert het straks wel genoeg op? Je bent gestresst en alle ballen aan het hooghouden en wil alleen in iets nieuws investeren als het werkt.

  3. Je hebt misschien zelfs al een groep, maar daar kun je een speld horen vallen. Er gebeurt niets in jouw community. Hij is doodgebloed, het werkt niet. Je krijgt ze maar niet actief en moet steeds in je eentje de kar trekken. Hoe zorg je dat mensen wél reageren en ook onderling initiatief tonen en met elkaar praten?

  4. Eerlijk gezegd ben je behoorlijk gefrustreerd. Je ziet een aantal concurrenten die wel een actieve bloeiende online groep hebben en die zijn minder goed dan jij. En je bedenkt je steeds: hoe dan? Ik heb zoveel waarde te geven!

  5. Je bent bang dat je straks een hele leuke club heb die heel waardevol is voor de mensen die erin zitten. Iedereen heeft het hartstikke naar zijn zin, behalve jij. De win voor jou is ver te zoeken. Je wil niet alleen een leuke club, maar ook echt leren om uit die groep te converteren. Een win-win situatie. Hoe haal je klanten uit je groep?


  1. Als je het doet dan wil je het goed doen. Een community met 20 leden is niet genoeg. Maar je weet niet zo goed hoe je er meer leden bij krijgt. Hoe laat je jouw groep explosief groeien en vul je deze met ideale klanten en fans?

  2. Als je eerlijk bent dan ben je bang dat er een rotte appel komt die het verpest voor de rest. Dat weerhoudt je ervan om er echt voor te gaan. Je hebt behoefte aan handvatten. Wat moet je doen om de sfeer goed te houden? Welke regels stel je op?

En nu verder?

- Hoe lang blijf je dat idee voor die online club nog uitstellen?

- Geef je kortetermijnacties meer prioriteit, waardoor je fans, lange termijn klanten en omzet uit je community misloopt?

- Ga je toekijken hoe potentiële klanten zich bij de community van de concurrent aansluiten, terwijl je zeker weet dat jij hen beter kunt helpen?

- Zelf strugglen, terwijl je anderen ziet die wél een succesvolle online community hebben en daarmee met gemak nieuwe klanten aantrekken?

Hoe zou het voor je zijn als je...  

  • Een kant-en-klaar stappenplan hebt, waarmee je stap-voor-stap een online community start, uitbouwt en tot bloei brengt? Zodat je weet waar je moet beginnen, welk platform bij je past, wat je deelt in je online groep en je een strategie en plan hebt waarmee je goede resultaten behaalt? 
  • Tijdbesparende tips en een efficiënte bewezen succesvolle werkwijze volgt, zodat je alleen tijd besteedt aan een online community die zowel voor zowel je leden als jezelf een win-win situatie brengt? Waarmee je het fundament onder je business bouwt en geen financiële stress meer hebt , doordat je een continue stroom aan klanten in je business brengt?
  • Een actieve, sfeervolle, leuke groep van gelijkgestemden hebt, fans en klanten in een online groep om je heen hebt verzameld?  Waar jij schaamteloos jezelf kunt zijn en waar de leden uit zichzelf kennis, tips, tricks en ervaringsverhalen met elkaar delen? 
  • Een actieve, bloeiende online community leidt waar je veel waarde kunt geven en waar de leden dat ook echt waarderen en continu terugkomen ?
  • Een hele leuke club runt die niet alleen heel waardevol is voor de mensen die erin zitten, maar ook voor jou? Waardoor je je producten en diensten moeiteloos verkoopt en veel klanten uit je online community haalt? 
  • Een bloeiende community hebt met veel actieve leden? Bewezen groeistrategieën volgt om je groep explosief te laten groeien met ideale klanten en fans? 
  • Handvatten krijgt om de sfeer altijd goed te houden? Gouden regels waarmee jouw community voelt als thuiskomen? Waar mensen zich welkom voelen en graag willen zijn? 
Gradient achtergrond

Dat is nu mogelijk als je meedoet!

Wacht niet langer, in 4 maanden creëer je een tribe die niet kan wachten om van je te kopen! 

Maartje acadamy

  Mijn grootste inzicht: online communities zijn life-changing!

Twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en net als veel ondernemers heb ik zelf ook geworsteld met het activeren van mijn online community, zichtbaar zijn, impact maken en nieuwe klanten binnenhalen. Ik was heel goed in het opzetten en activeren van communities van grote A-merken, maar voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen groep te starten. Wat als ik afgewezen word?! Niet goed genoeg ben en faal? Uit angst stelde ik een eigen community steeds uit. 


Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had! Om geld te verdienen, te connecten met mijn ideale doelgroep en te doen waar ik echt gelukkig van word. Daarom deed ik onderzoek, vroeg ik hulp en leerde ik wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community. 


In 2017 werd ik medeoprichter van de Facebookgroepen IncludeNow. en WomenTalkTech. Maar pas op 1 september 2020 startte ik mijn eigen groep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn Facebookgroep.  Wauw!


Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken.


Toen ik de code in 2018 eindelijk gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community expert bij een dagelijks actualiteitenprogramma. 


Ik  werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award. En ik lanceerde de Online Community Academy middenin de Crisis-tijd, die binnen mum van tijd vol zat.


Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.

null

null

'Wauw, zelfs Facebook boekt me nu om op hun Facebook Community Day in o.a. Tel Aviv te spreken.'

Nu komen klanten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. En die redacties bellen als ze een expert zoeken voor hun tv-programma. Dat je programma of product binnen no-time is uitverkocht!


Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven...


Dat gun ik jou ook! Sterker nog: ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities. 


Bij de Online Community Academy leer je persoonlijk van mij hoe je een community begint en laat groeien en bloeien. Ik help ambitieuze ondernemers om succesvol te zijn met hun eigen online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Alles wat ik de afgelopen 20 jaar leerde als digital community expert neem ik mee. 


Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.

Bekend van

Maartje Blijleven in de media

Wat ga je leren? De modules.

Je hebt waarschijnlijk al een droom of idee. Wat je nodig hebt is een handleiding, een stappenplan, om deze droom om te zetten in werkelijkheid. Die geef ik je. We beginnen met het onderzoeken en valideren van je idee in stap 1. Of scherpen je huidige idee aan.



Superleuk, want je gaat in deze stap je ideale doelgroep formuleren in een persona. Daarna stel je aan de hand van een bewezen methode de community strategie en plan vast. Wat maakt jou uniek, sociaal en relevant? Wat is je doel? Superbelangrijk  om op lange termijn succesvol te zijn.



Dan is het tijd om het platform te kiezen. Weet welke verschillende soorten communities er zijn en kies het platform dat bij jouw doelgroep en online community past. Gratis via social media: een Facebook of LinkedIn groep, of betaald op je eigen platform. Ik heb een short-list voor je gemaakt, om de keuze makkelijk te maken.

Je hebt waarschijnlijk al een droom of idee. Wat je nodig hebt is een handleiding, een stappenplan, om deze droom om te zetten in werkelijkheid. Die geef ik je. We beginnen met het onderzoeken en valideren van je idee in stap 1. Of scherpen je huidige idee aan.



Wat plaats je als eerste content in je online community? Hoe maak je een contentplanning? Welke soorten content heb je? Hoe plan je berichten in om tijd te besparen? Inclusief heel veel content ideeën om je te inspireren. Zodat je leden het waardevol vinden en straks regelmatig terugkomen.


Je eerste actieve leden. Hoe vind je je die en misschien nog wel belangrijker: hoe activeer je ze en zorg je dat je community niet doodbloedt? Hoe houd je het gesprek op gang? Hoe zorg je ervoor dat je niet in je eentje de kar trekt, maar dat de leden ook onderling uit zichzelf kennis, tips, tricks en ervaringsverhalen met elkaar delen? 

Je hebt waarschijnlijk al een droom of idee. Wat je nodig hebt is een handleiding, een stappenplan, om deze droom om te zetten in werkelijkheid. Die geef ik je. We beginnen met het onderzoeken en valideren van je idee in stap 1. Of scherpen je huidige idee aan.


Als je een toffe online community hebt met veel waarde, dan wil je dit natuurlijk delen! Leer hoe je meer leden krijgt met de nieuwste digital marketing communicatie technieken, zoals e-mails, hoger in Google komen, groei via social media en hoe je vaker in de media komt, zonder daarvoor te betalen. 

Negatieve reacties komen in een online community bijna niet voor. Maar stel dat je toch te maken krijgt met een 'rotte appel', dan leer je in deze module hoe je daarmee om kunt gaan. Slimme tools en handvatten om de sfeer in je community altijd goed te houden. Zodat deze voelt als een warm bad en thuiskomen.

Hoe blijf je leren en optimaliseren om met je online community relevant te zijn en te blijven? Welke learnings kun je meenemen in al je andere communicatie-uitingen? Hoe optimaliseer je je diensten en producten n.a.v. de feedback uit je community? Leer hoe je de waarde uit je community inzet in de rest van je business.




Ontdek 21 geld-maak-modellen speciaal voor community leaders, om goed geld te verdienen met jouw actieve community. Op een sympathieke manier die niet voelt als verkopen. Met meer dan 50 tips en tricks om de modellen succesvol in te zetten. Verschillende voorbeelden van bestaande communities en hun winstgevende oplossingen. Inclusief de mogelijkheid om in een digi-journal online en offline je inzichten en doorbraken te formuleren.

Community berichten bibliotheek

Inclusief berichten bibliotheek met 80+ voorbeeldberichten en de strategie erachter. Zodat je altijd wat te delen hebt in je community, ook last-minute. Bespaart veel tijd!








Je krijgt meteen toegang tot de Community Leaders Methode als je je inschrijft en kunt dan meteen beginnen. Je ontvangt 1 module per week en de modules zijn een jaar toegankelijk. Op vakantie gaan in deze periode is dus geen enkel probleem. Wil je knallen? Je kunt de lessen ook sneller volgen. 


Ik doe geen loze beloftes, dit stappenplan werkt. Het heeft er voor gezorgd dat ik meerdere online communities succesvol heb opgezet en mijn eigen programma via de Online Community Academy ook tijdens de Corona-crisis meerdere keren heb uitverkocht. Mijn klanten hebben de stappen met succes geïmplementeerd. Dus het werkt. Als jij maar werkt.


De Online Community Academy: de investering.

Een compleet en bewezen programma. Stap voor stap voor je opgezet: verrassend simpel, gestructureerd, heel praktisch én direct toe te passen. Kortom, alles wat je moet weten om je online community te laten groeien en bloeien.


Stel je droom niet langer uit en ga ervoor. Vandaag nog! Ga het gewoon doen. Of blijf je wachten totdat jouw ideale klant zich bij de community van je concurrent aansluit en daar fan en klant van wordt?

Het hele programma vraagt slechts een investering van

€ 2.000,- (of 4 * € 550,-) en dit zit er allemaal in:


  • De bewezen Community Leaders Methode: een jaar toegang tot de Online Community Academy. Het online programma bevat een bewezen 10-stappenplan, zodat je makkelijk en moeiteloos begeleidt wordt naar een knallende community in 4maanden! Met de lessen, handige templates en opdrachten ga jij zelf aan de slag, op een plek en moment waar jij je goed bij voelt. Geen files dus, dat bespaart veel tijd (en geld). 

  • 21 goed-geld-maak-modellen speciaal voor community leiders, zodat je goed geld verdient met jouw actieve community. Op een sympathieke manier, die niet voelt als verkopen.

  • Inclusief 24/7 toegang tot de speciale gesloten community voor (oud)studenten, een jaar lang. Hier deel je je successen, support je elkaar en kun je vragen stellen. Samen leer je sneller en beter dan alleen. Het is leuk om met gelijkgestemde ambitieuze ondernemers te groeien en ervaringen te delen!

  • Een jaar toegang tot (video)interviews met 38 succesvolle community-leaders die tips, tricks en learnings met je delen. Zodat je je laat inspireren en niet in bekende valkuilen stapt.

  • Effectieve Vraag- en Antwoord-webinars waarin je jouw eigen community vragen kan stellen en leert van anderen, 4 maanden lang. Kun je er niet bij zijn: geef vooraf je vragen aan, in de replay kun je dan mijn antwoorden terugluisteren. Zo word je maximaal begeleid, blijf je nooit met een vraag zitten.

  • Berichten bibliotheek met 80+ voorbeeldberichten en de strategie erachter. Zodat je altijd wat te delen hebt in je community, ook last-minute.


  • 3 toffe extra trainingen: Word Zelfverzekerd Zichtbaar via Social Media, Creëer het ideale LinkedIn bericht, Maak een 100% Community Welkom-Video met je telefoon;


  • Niet alleen je community maar ook jij als community leader komt aan bod. Hoe kan je jezelf overstijgen en uitgroeien tot de inspirerende leider die jouw leden zoeken?

* Alle bedragen zijn exclusief BTW, bij het betalen zie je de prijs inclusief BTW. Door aanschaf van het programma verklaar je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van We love communities en tevens kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de annuleringsvoorwaarden zoals op deze pagina vermeld.

Acadamy gallerij

Natuurlijk kun je het ook alleen doen...

Je weet nu wat de stappen zijn. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat het on top of mind blijft? Hoe ga je dit in je business implementeren voor structureel betere resultaten? Je kunt natuurlijk zelf uitzoeken hoe je de verschillende stappen verder invult. Je kunt veel webinars volgen, boeken lezen, kijken hoe anderen het doen en het wiel zelf uitvinden. Maar dat kost tijd, veel tijd! En de kans is groot dat het mislukt.


Eerlijk: ik zie dat veel ondernemers worstelen met hoe ze dit zelf voor elkaar krijgen. Dat je een speld in hun groep kan horen vallen. Laat staan dat ze er klanten uithalen.  Ze trekken zelf de kar en er gebeurt verder niets! Ze hebben geen goed plan of ze beginnen enthousiast totdat andere werkzaamheden prioriteit krijgen. Hun community bloedt dood. En dat is zonde, want zo krijg je niet de aandacht, klanten en expertstatus die je verdient!


Als je je aanmeldt voor de Online Community Academy, hoef je het wiel niet zelf uit te vinden en neem ik je stap voor stap mee in de wondere wereld van online communities. Zodat jij in 4 maanden ook een tribe hebt die niet kan wachten om van je te kopen. 

Dus waar wacht je nog op? Als je er nu vanuit gaat dat een gemiddelde klant een waarde vertegenwoordigd van 500 euro. Dan heb je dit programma met slechts 4nieuwe klanten al ruimschoots terugverdiend! 4 nieuwe klanten! Terwijl je met deze kennis een online community neerzet waar je continu nieuwe klanten mee aantrekt. Elke maand opnieuw. Meedoen is een no-brainer, schrijf je nu in!

Ervaringen van anderen

Testimonial over Maartje Blijleven

null

Testimonial over Maartje Blijleven

null

Testimonial over Maartje Blijleven


null


Testimonial over Maartje Blijleven

Sylvia Holtslag, intermitted fasting coach

Mijn grootste probleem was eigenlijk dat ik een hele toffe community heb, maar er veel te weinig gebruik van maak. Maartje heeft mij heel veel inzichten gegeven over hoe ik juist die community warm houdt, zodat ze potentiële klanten worden en...mijn eerste klant is er binnen een week uitgerold door de tips die ik van haar heb opgevolgd. Ik zal je dus van harte aanraden om bij haar een challenge of een training te volgen, want het gaat je gewoon al heel snel heel veel opleveren. Maartje, dank je wel hiervoor.
Testimonial over Maartje Blijleven

Bianca Elzinga, online marketeer en funnel specialist

Een jaar was ik in mijn hoofd al bezig met het starten van een Facebookgroep en het kwam er maar niet van. Daarbij ben ik introvert, dus ging dat me dan niet overweldigen? Kwam er niet te veel op me af en moest ik niet teveel door elke dag daar aanwezig te zijn? Ik ben de groep gestart twee maanden geleden en in die twee maanden was het alleen maar feest. Ik heb inmiddels drieduizend euro omzet gehaald uit mijn groep, dus dat is eigenlijk best wel tof. Dus ben jij van plan om met Maartje te gaan werken? Doe het gewoon.

Testimonial over Maartje Blijleven

Fleur Kalbfleisch, 

Flow by Fleur, Essentrics trainingen

'In het kader van 'leer wat je moet leren maar dan wel van de beste' is Maartje Blijleven de autoriteit op het gebied van communities. Haar Online community Academy is de beste manier om snel grondig en effectief te leren hoe jij je eigen community bouwt. Ze is zeer grondig en compleet. Heb nog nooit in een cursus zoveel content ontvangen!'

Waarom succesvolle ondernemers een online community aanraden:

Je kunt zonder risico starten: een garantie

van 30 dagen!

Ik ben 100% overtuigd van de kwaliteit van deze online training. En daarom geef ik garantie. Als je na de 3e module niet overtuigd bent van de inhoudelijke kwaliteit van deze training, dan krijg je van mij je geld retour minus € 150,- exclusief BTW administratiekosten. De voorwaarden zijn dat je aanspraak maakt op de garantie vóór de ontvangst van module 4 en dat je de vragen, opdrachten en werkboeken uit module 1,2 en 3 ingevuld aan ons terug stuurt. Daarnaast moet je de video's uit stap 0, 1, 2 en 3  in de 3 weken hebben gezien en moet je de oefeningen volledig hebben gemaakt. Ook ben je actief lid geweest van de community voor community lovers die bij het programma hoort, heb je je onderzoek en strategie gepubliceerd ter beoordeling in de community en heb je deelgenomen aan de live Q&A sessies die tijdens de eerste 4 weken hebben plaatsgevonden. Annulering kan alleen schriftelijk per email (mail@welovecommunities.nl) met een duidelijke omschrijving waarom het programma niet aan de kwaliteitseisen voldoet die je eraan gesteld hebt. Recht op annulering geldt niet als de onderwerpen cq. inhoud van de modules zoals omschreven niet aansluit op persoonlijke behoeften aangezien je dat vóór aanschaf van het programma al kan beoordelen. Indien niet aan de bovenstaande voorwaarden voldaan is vervalt het recht op de garantie. In alle andere gevallen ontvang je zonder bezwaren per ommegaande je geld retour.

Waarom zou je deze training nou écht moeten volgen? Wat is het resultaat van die 4 maanden?

  • Je online community staat als een huis. Je hebt van een leuk idee ook echt een succesvolle online community gemaakt. Een actieve Facebookgroep, LinkedIn groep of een community op je eigen platform, afhankelijk van je doelen en doelgroep. Je weet precies welke content je deelt in je groep, hoe je de leden stimuleert om zelf berichten te delen en hoe je slim vooruit werkt. Met de juiste strategie en een gestructureerd plan, trek je nieuwe klanten aan en breng je meer continuïteit in je business.

  • Je zet alleen díe stappen die bewezen succesvol zijn. Doordat je een gestructureerd stappenplan volgt, heb je snel resultaat en ben je niet onnodig veel tijd kwijt met zelf het wiel opnieuw uitvinden door het lezen van boeken, volgen van webinars, bekijken van YouTube filmpjes, lezen van blogs, etcetera. Tijd die je ook had kunnen besteden aan het binnenhalen van nieuwe klanten. Daardoor loop je geen omzet mis. Sterker nog: je haalt meer omzet binnen.

  • Je weet hoe je een tribe creëert die vervolgens ook nog eens bijna niet kan wachten om van je te kopen. Dat is waar het om gaat. Als ondernemer heb je een fijne, leuke en veilige club van gelijkgestemden om je heen verzameld waar je schaamteloos jezelf kunt zijn. Waar mensen voelen dat ze niet raar of gek zijn, maar zich als onderdeel van de groep juist thuis voelen en er graag zijn. Een groep waar de leden als win kennis, inspiratie, tips, tricks, ervaringen en verhalen met elkaar delen. Waar jij uiteindelijk als win hebt dat die mensen ook nog eens een keer graag met je samenwerken. Waarbij ze niet kunnen wachten om iets van jou te kopen omdat ze zo’n fan van je zijn, omdat je de gun-factor hebt.

  • Je hebt een online community waar je veel waarde kunt geven. Zodat klanten jou leren kennen en je leuk vinden. Daardoor is de stap voor hen makkelijker om ook daadwerkelijk klant bij je te worden en kun je zelf ook beter beoordelen of het een goede match is. Vooral omdat er ook bestaande klanten in je online community zitten, die jou via digitale mond-tot-mond reclame in je groep aanraden bij de andere leden: potentiele klanten. Binnen jouw wereld vertellen klanten over jou en daardoor doen andere mensen makkelijker mee. Dat is natuurlijk veel sterker dan dat je zelf zegt dat ze klant bij je moeten worden. Doordat er veel waarde wordt gegeven, is het een actieve groep waar de leden regelmatig terugkomen.

  • Doordat je je ideale klant goed leert kennen, heb je mega focus op die ideale klant. Daardoor kom je met een veel beter en passend productaanbod waar je ideale klant ook écht op zit te wachten en daardoor verkoop je meer. Omdat je de taal van je ideale klant leert spreken, heeft het ook een positief effect op je marketing en sales. Daardoor verkoop je niet alleen beter en meer via jouw online groep, maar ook via andere marketing communicatiekanalen. 

  • Je weet hoe je je groep exponentieel kan laten groeien via ambassadeurs, door social media slim in te zetten, (gratis) media-aandacht, via e-mails, Google en door andere vormen van promotie. De nieuwe manieren van digital marketing komen uitgebreid aan bod. Daardoor creëer je niet alleen een actieve groep, maar zorg je er ook voor dat die blijft groeien, waardoor je nog meer nieuwe klanten aantrekt. Het vliegwiel treedt in werking. 

  • Je weet hoe je jouw groep moet draaien voor je eigen win-win-win-situatie. Je weet welke gouden regels erin moeten zitten om de juiste sfeer te creëren. Wat je kan doen als iemand zich misdraagt. Hoe je een online community neerzet die voor de leden voelt als thuiskomen. Waar mensen zich welkom voelen en graag willen zijn. Je weet hoe je hem aan de gang houdt. Hoe je van jouw online community een actieve groep maakt die nieuwe klanten aantrekt doordat je inspiratie biedt. Welke dingen je vooral wél en vooral níet moet doen om de leden te converteren naar betalende klanten. En dat allemaal op een leuke, positieve en sympathieke manier die je niet al te veel tijd kost. Met jouw online community bouw je structureel aan meer klanten en een succesvolle business.

  • Als je echt met de modules aan de slag gaat krijg je de familie die je altijd al wilde hebben. Door je authentieke zelf te zijn trek je namelijk de juiste mensen aan. Het voelt als familie maar dan zelfgekozen en dat is per definitie beter dan wat je nu hebt. Niet tante Ans waar je niets mee hebt maar waar je nu eenmaal dna mee deelt. Maar mensen waar je een echte en oprechte verbinding mee voelt. Je spreekt het filantropische stuk aan van je ideale klant, want je geeft mensen een goed gevoel. Je inspireert ze. En dan mag je er ook nog eens helemaal jezelf zijn. Er is geen plek op aarde waar je zo volledig jezelf kan zijn als in je eigen online community. En dat systeem is ook nog eens zo ingericht dat je met ontzettend veel gemak van je leden klanten maakt. Dat mensen niet alleen graag bij je willen zijn, maar dat ze jou daar ook nog eens graag voor willen betalen. Wie wil dat nou niet? 


Aanbod Online Community Academy


                   

Veelgestelde vragen | Dé Online Community Academy

Hoeveel tijd ben ik gemiddeld per week bezig met deze training?

Je ontvangt iedere week een module met een video van ongeveer 1 a 1,5 uur. Het bekijken én uitwerken van de informatie uit de module vergt ongeveer een dagdeel per week. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder. Afhankelijk van waar je staat in je business. Blokkeer die tijd vast in je agenda.

Wat als ik deze 4 maanden op vakantie ben?

Het programma duurt 4 maanden. Logisch dat je er een keer tussenuit gaat. Dat is echter geen probleem, je kunt de andere weken iets extra’s doen. Het zijn 10 modules, dus dat moet lukken in 4 maanden. We hebben er rekening mee gehouden dat je soms een pauzeweek neemt. Als je elke week 1 module doet ben je in 3 maanden klaar. Je hebt dus een maand extra begeleiding, zodat je je niet opgejaagd voelt en echt van het proces kunt genieten. En als je sneller wil, kun je de modules ook eerder ontvangen.

En ik heb iets speciaals; je hebt een jaar lang toegang tot alle lesmodules. Dus je kunt altijd op een later tijdstip nogmaals een module bekijken. Verder heb je ook een jaar 24/7 toegang tot de community voor community-lovers. Daar deel je je successen, support je elkaar en kun je vragen stellen. Samen leer je sneller en beter dan alleen. Het is leuk om met gelijkgestemde ambitieuze ondernemers te groeien en ervaringen te delen!

Hoe lang duurt deze training?

Het programma duurt 4 maanden. Je hoeft niet alle modules direct bij ontvangst te bekijken, als je maar tijd in je agenda vrijmaakt om de modules in te halen. Op vakantie gaan is dus geen probleem.

Hoe lang heb ik om de modules te bekijken?

Je hebt 1 jaar toegang tot de Online Community Academy. Dus dat jaar heb je sowieso om de modules 1, 6 of 12 keer te bekijken. Ik ga er echt vanuit dat je je inschrijft omdat je niet langer kunt wachten om je eigen tribe te starten of van je huidige community wél eindelijk echt een succes te maken. Dus die modules heb je voor de einddatum toch allang allemaal een keer bekeken? En de opdrachten uitgevoerd! Je hebt ook een jaar toegang tot de community voor community-lovers die bij de Online Community Academy hoort en je hebt de eerste 4 maanden via de 2-wekelijkse Vraag-en-antwoord-webinars recht op feedback van Maartje. Daarnaast heb je die eerste 4 maanden ook toegang tot de Membership Masterclasses: elke maand staat er een mega interessante extra masterclass voor je klaar.

Ik heb nog geen community, kan ik dan ook meedoen?

Jazeker! De Online Community Academy helpt zowel de beginner die met online communities aan de slag wil gaan, maar ook de expert die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts.

Dus voor jou als je wilt leren hoe je ervoor zorgt dat je online community niet doodbloedt, hoe je (vaak gratis) kunt groeien en hoe je bewezen groeistrategien inzet om te connecten met jouw ideale doelgroep.

Als je dus nog geen community hebt is dit de allerbeste manier om ‘in één keer goed’ te starten.

Ik heb al een actieve online groep, zou deze training iets voor mij zijn?

Heb je wel een online groep maar kun je daar een speld in horen vallen? Of is die vooral heel waardevol voor de leden, maar haal je er zelf te weinig klanten uit? Moet jij continu de kar trekken en delen de leden uit zichzelf amper iets? Dan is deze training écht waardevol voor je.

Ook leiders van bestaande communities kunnen nog veel leren over hoe ze een tribe creëeren die niet kan wachten om van ze te kopen! Dus als je community is stilgevallen, help ik je met deze training hoe je die weer tot leven kunt wekken. En hoe je er ook echt een waardevolle community van maakt: zowel voor jezelf als voor de leden!

Alleen al de community die bij de Online Community Academy zit is de investering meer dan waard. Stel je eens voor, allemaal ondernemers bij elkaar die willen groeien met hun online community! Hierdoor bouwen we samen aan duurzame relaties en leren we sneller en beter door de wisdom of the crowd in te zetten. Deze online training is dus ook heel geschikt voor meer ervaren community leaders die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts. En die zo hun online community naar een nog hoger niveau tillen.

Heb jij wél al een hele actieve online groep? Zitten daar al veel leden in die ook van je kopen? Heb je ambassadeurs die jou via mond-tot-mond reclame aanraden en die spontaan toffe testimonials delen in de groep? Trek je via jouw tribe ook veel nieuwe klanten aan? Dan is deze training waarschijnlijk teveel basis voor jou. Neem in dat geval even contact met me op via mail@welovecommunities.nl en vermeld daarbij je website en de link van jouw online community, dan kan ik voor je bekijken welk aanbod van mij het meest geschikt is voor jou. Ik heb nog een aantal geweldige trajecten en workshops die niet op mijn website staan. Ik kijk graag met je mee.

Waarom is dit programma uniek en anders dan andere opleidingen?

De Online Community Academy is de eerste en meest complete online training over online communities voor ambitieuze ondernemers, waarin je stap-voor-stap leert hoe je een community begint, laat groeien en tot bloei brengt. Waar je leert hoe je een tribe creëert die niet kan wachten om van je te kopen.

Ik, Maartje Blijleven, breng 20 jaar aan eigen ervaring in, gecombineerd met onderzoek en best practices, maar ook valkuilen van 38 van de beste community leiders uit Nederland en daarbuiten. Diverse leiders van diverse communities.

Zodat ook jij straks succesvol bent met jouw online community. En daar volop nieuwe klanten door binnenhaalt.

Moet ik technische kennis hebben?

Voor deze training heb je geen specifieke voorkennis nodig. Met de juiste positieve instelling en focus, gecombineerd met mijn jarenlange ervaring en jouw kennis van jouw business, kun je super succesvol worden met jouw online community. Ook als je niet technisch bent.

Straks ga je natuurlijk ook een platform kiezen. Wordt het een Facebook groep? Een LinkedIn groep? Of toch liever een community op je eigen platform? Met die keuze help ik je. Natuurlijk zijn er platformen waarvoor technische kennis wel handig is, maar ik ken er ook genoeg waarbij dat niet nodig is. Welk platform het beste bij jou en je doelgroep past, leer je tijdens deze training. Ik heb zelfs een speciale module gewijd aan het kiezen van het juiste platform. En alvast een shortlist gemaakt, zodat het voor jou makkelijker kiezen is.

Kost een succesvolle community niet ontzettend veel tijd?

Je business groeit niet vanzelf, ook al heb je zo’n goede business strategie, toch? Je moet daar tijd, energie en geld in investeren om te groeien. Dat geldt voor alle marketing communicatie middelen die je voor je business inzet, dus ook voor een community. In het begin investeer je in de strategie en ga je ermee aan de slag. Door het verrassend simpele en bewezen stappenplan te volgen, doe je dit zo efficient en effectief mogelijk. En creëer je een tribe die niet kan wachten om van je te kopen!

Als het eenmaal loopt, dan gaat je community voor jou het werk doen en groei je met je business vele malen sneller dan je ooit had durven dromen. Haal je volop nieuwe klanten binnen dankzij jouw online community. Het is de investering dus meer dan waard.

Is een online community platform duur?

Nee, een online community platform hoeft helemaal niet duur te zijn. Als ondernemer is jouw online community meestal gratis tot zo'n honderd euro per maand.

Een online community platform kan welliswaar tienduizenden euro's per maand kosten voor grote bedrijven die veel eisen stellen aan hun community platform, maar is in veel gevallen ook gratis. Denk aan een Facebook groep, een LinkedIn groep, een Slack groep of een Reddit community. Het hangt heel erg van je wensen af hoe duur (of goedkoop) je het maakt.

In module 3. Soort community en platform komen de verschillende platformen aan bod. Ik heb al een short-list gemaakt, waardoor jij veel tijd bespaart.

Er is al veel gratis informatie te vinden over communities, wat is de meerwaarde van de Online Community Academy?

Klopt, het internet staat vol met informatie over online groepen. Grote kans dat je die ook al lang gecheckt hebt 😉. Maar de kans is ook groot dat je verdrinkt in de hoeveelheid informatie en keuzes waardoor je niet zo snel tot actie overgaat. Dat de techniek je tegenhoudt. De structuur is ver te zoeken op internet en iedereen zegt weer wat anders.

Wees eens eerlijk, hoeveel heb je daadwerkelijk voor elkaar gekregen door het kijken van al die video’s? Door het lezen van boeken? Door het bestuderen van blogs?

In de Online Community Academy leer je van A-Z hoe jij je eigen online community start in de juiste volgorde. Met concrete stappen die niet op het internet te vinden zijn. Die voorkomen uit jarenlange ervaring en onderzoek.

Waardevoller is misschien nog wel de persoonlijke hulp die je krijgt van community expert Maartje Blijleven. Waardoor je niet gaat zwemmen in een overload aan informatie en niet vastloopt als je wel hoort WAT je moet doen, maar niet HOE.

In de Online Community Academy krijg je precies te horen HOE je de juiste tribe creëert met alle stap voor stap video’s, werkboeken en kant-en-klare templates. Daarnaast krijg je toegang tot een geweldige groep mede-ondernemers die net als jij hun eigen online community hebben gestart of gaan starten.

En door het doen van de investering, maak je een commitment naar jezelf toe op het moment dat je in jezelf investeert. Het laat zien dat je jouw community, en daarmee jouw groei, serieus neemt en bereid bent om daar tijd en middelen in te steken. Kijk maar naar de deelnemers die je voorgingen in de Online Community Academy. Doe boeken ook snel resultaat.

Met mijn persoonlijke hulp én de andere deelnemers om je heen start je nu wél eindelijk je eigen online tribe. Zodat jouw bedrijf groeit en je een continu stroom aan ideale klanten en fans aantrekt. Voor de prijs van 2 klanten. Dus: geloof je dat jij met mijn programma minimaal 2 nieuwe klanten binnenhaalt? Schrijf je dan nu in. Waar wacht je nog op?!

Kan ik de kosten aftrekken van de belasting?

Ja. Als je ondernemer bent, kun je de kosten aftrekken, want het zijn kosten die je maakt voor het bedrijf.

Ik heb een andere vraag, en nu?

Heb je een andere vraag over de Online Communtiy Academy? Mail ons gerust even, we antwoorden op werkdagen meestal binnen 24 uur. Je kunt ons mailen via mail@welovecommunities.nl. Leuk om van je te horen!

                 

De waarde van de Online Community Academy is onbetaalbaar. Ik deel de exacte kennis die mij en mijn klanten succes heeft gebracht.

Het vraagt slechts een investering van € 2.000,- (of 4* € 550,-) om die tribe met je ideale doelgroep op te zetten. 


Wat gaat het je kosten als je het in je eentje blijft doen???


Maartje* Alle bedragen zijn exclusief BTW, bij het betalen zie je de prijs inclusief BTW. Door aanschaf van het programma verklaar je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van We love communities en tevens kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de annuleringsvoorwaarden zoals op deze pagina vermeld.
Gradient achtergrond

Ja ik wil toegang tot Dé Academy!

Maartje boek
arrow_drop_up arrow_drop_down