De Community Kluis

Kluis gallerij

Wil jij de waarde van jouw community verzilveren en daarmee je business een boost geven?!

Een community is er allereerst voor de leden. Je geeft waarde, deelt kennis, gaat de dialoog aan en inspireert. Hoe je een community-master wordt, leer je in de Online Community Academy. Maar als je al een super actieve en waardevolle community hebt, dan is het tijd om er ook geld mee te verdienen. Maar hoe doe je dat? Daarom is er nu Dé Community Kluis. Leer in deze online training 21 geld-maak-modellen speciaal voor community leaders, om de waarde uit je community, social media en online netwerk te verzilveren. Op een sympathieke manier die niet voelt als verkopen. 

'Hoe verdien je geld met je community en social media?'

Zoals je weet ben ik al 20 jaar content en community expert. Dat is mijn passie, daar word ik blij van! Ik geloof dat je goed naar de behoefte van je doelgroep moet luisteren om hen echt verder te helpen. De laatste tijd kreeg ik steeds vaker de vraag:


‘Hoe verdien je geld met je community en je social media?’ en ‘Wat levert het op?’


Natuurlijk kun je niet binnen 1 dag veel geld verdienen met je community en social media. Dat vraagt om passie, liefde en continu toffe dingen delen. Je bouwt eerst je community op. Je geeft waarde en helpt mensen écht verder. Je bouwt aan een langdurige relatie met je leden en fan-base. Als dat inspireren en waarde geven eenmaal goed gaat, kun je er ook goed geld mee verdienen. Waarom? Omdat je precies weet waar je doelgroep behoefte aan heeft en je daardoor met een relevant aanbod komt.


Maar hoe doe je dat, een relevant aanbod maken? Daarom heb ik iets speciaals gecreëerd waarmee je vandaag nog actie kan ondernemen om een prachtig aanbod samen te stellen en zo geld te verdienen met jouw community of social media. Dit is alleen voor de echte leaders. De ondernemers die NU aan de slag willen met hun members of volgers. Die op een sympathieke en authentieke manier geld willen verdienen.

 

Waarom ik dit aanbied? Ik wil dat je je investeringen zo snel mogelijk terugverdient, zodat je kan blijven bouwen aan een gezonde en succesvolle fanbase. En daarmee zoveel mogelijk mensen uit jouw netwerk laat connecten op een bijzondere manier, zoals alleen jij dat kan. 

Daarom bied ik je Dé Community Kluis 

Dit is een online omgeving met 21 bewezen geld-maak-modellen en meer.  Zodat je nu al kan starten met inkomsten genereren uit je membersgroep of fanbase. Nooit eerder is er zo’n volledig product gecreëerd zoals De Community Kluis om specifiek geld te genereren uit, met én voor een community. Dit aanbod is daarom van onschatbare waarde.

  • Je ontdekt direct wat het laaghangend fruit is specifiek bij jouw members of volgers.
  • Je kan direct aan de slag met waarde bieden aan jouw mensen.
  • Je ontdekt wat het werkelijke goud is in je community.
  •  Je gaat inzien welke mogelijkheden je hebt en hoe je vandaag al geld kan maken.
  • Je bent niet meer afhankelijk van een enkele inkomstenbron.
  •  Je gaat je creativiteit effectief inzetten om geld te verdienen.
  •  Je bouwt aan een krachtig community-based businessmodel met verschillende inkomstenstromen. 
Uit De Community Kluis kies jij welk geld-maak-model vandaag het beste bij je past, afhankelijk van waar je nu staat in je community journey. Wanneer je dat model beheerst, kan je door naar de volgende manier die je aanspreekt en zo verder.


Creëer op deze manier een leven lang leren over winstgevend waarde creëren voor je community. Bouw zo aan verschillende bewezen inkomstenstromen en business-mogelijkheden.


Dit is wat je krijgt als je investeert in De Community Kluis

  •  21 geld-maak-modellen speciaal voor community leaders
  •  Meer dan 50 tips en tricks om de modellen succesvol in te zetten
  •  Verschillende voorbeelden van bestaande communities en hun winstgevende oplossingen
  •  Interviews met gevestigde ondernemers die het community-spel beheersen
  •  De mogelijkheid om in een digi-journal online en offline je inzichten en doorbraken te formuleren

De investering is € 397,- (ex btw), maar de waarde ligt vele malen hoger. Waarom? Omdat je na deze training een prachtig aanbod hebt voor de leden van jouw community en je daardoor kunt doen wat je écht leuk vindt en je er nog geld mee verdient ook. #blijleven.

Mijn grootste inzicht: online communities zijn life-changing!

Twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en ook ik heb geworsteld met het activeren van mijn online community, zichtbaar zijn, impact maken en het behalen van mijn doelen. Ik was heel goed in het activeren van communities van grote A-merken, maar voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen community te activeren. Wat als ik afgewezen word! En faal? Terwijl ik het voor anderen zo goed kon. 


Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had! Om geld te verdienen en te doen waar ik echt gelukkig van word. Ik begreep niet waarom het anderen wel lukte en mij niet. Totdat ik research ging doen, hulp kreeg en leerde wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community. Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken.


Toen ik de code ongeveer 2 jaar geleden gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community expert bij een dagelijks actualiteitenprogramma. En werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award.


Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.


null null

'Wauw, zelfs Facebook boekt me nu om op hun Facebook Community Day in o.a. Tel Aviv te spreken.'

Nu komen de opdrachten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. En die redacties bellen als ze een expert zoeken voor hun tv-programma.  


Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven...


Dat gun ik jou ook! Sterker nog: ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities. 


Daarom help ik gepassioneerde zzp-ers, ambitieuze (kleine) ondernemers en ondernemende professionals om succesvol te zijn met hun eigen online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Alles wat ik de afgelopen 20 jaar leerde als digital community expert neem ik mee. 


Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) keynote speeches en masterclasses tijdens o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.

Bekend van

Bekend van

En dat paste ik de afgelopen twee jaar ook toe op de niche communities die ik zelf run. Daarnaast deed ik voor mijn #1 Managementboek bestseller We love communities ook onderzoek naar succesvolle communities, en interviewde ik daarvoor 36 van de beste community experts van Nederland en daarbuiten. Die hun successen maar ook valkuilen en geheimen met me deelden. Ik interviewde onder andere:


Interviews


Ervaringen van anderen

Miriam

Mirjam Hegger,
Podcast Expert voor ondernemers

'Dit programma is echt heel waardevol! Uit nieuwsgierigheid heb ik Dé Online Community Academy gevolgd. Wauw, ik wist helemaal niet dat er zoveel toffe manieren zijn om geld te verdienen met je online community. Nu weet ik eindelijk hoe ik mijn community winstgevend kan maken. Ik ben meteen gestart.'

emily

Emily Mattaka, thehappymoneyclub.nl

'De Online Community Academy is super volledig. We zijn onze community nog aan het opbouwen. Maar we weten al wel met welk verdienmodel we willen beginnen, zodat het ook voor onze members aantrekkelijk is. Dit is precies wat ik zocht. Hier kan je echt jaren mee vooruit.'

Anne Kien,
AnneKien.nl

‘We love communities is een must voor iedereen die overweegt een community te starten of een bestaande community (nieuw) leven in te blazen. Een hands on methode waarvan je handen gaan jeuken en die mij direct aan het werk heeft gezet met betrekking tot mijn eigen plannen. Een absolute aanrader!’

Zonder Maartje zou onze start-up Winc Academy niet zo’n ziel hebben zoals het nu heeft. Maartje heeft laten zien hoe belangrijk het is om een relatie op te bouwen met je klanten en potentiële klanten. Ze heeft ons geleerd dat we contact moeten maken met de mensen om ons heen en dan vooral in ons geval met onze studenten. En dat we dat in verschillende lagen kunnen doen. 


Maartje heeft ons heel erg bewust gemaakt van de impact van social media en de tijd en energie die je daar zelf als ondernemer in moet steken. Voordat ik haar kende postte ik nooit iets op LinkedIn en ik zag het meer als een soort database voor mijn visitekaartjes. Nu ben ik er veel actiever mee bezig en we zien ook heel duidelijk wat de impact is van sommige berichten. Als Marijn en ik nu iets posten dan wordt dat zo door vijftienduizend mensen gezien. Vind zo’n bereik maar eens! 


Dat wisten wij niet van tevoren, dat dit kon. Door Maartje is ons dat heel helder geworden. Daarbij heeft ze ons ook goed geleerd hóe we dat moeten doen. Dus wat je vooral wel moet doen en wat je niet moet doen. Hoe we daarmee om moeten gaan. En we bellen haar ook nog regelmatig als we ergens niet zeker van zijn, dan kan zij heel duidelijk aangeven wat je wel en niet moet doen. 


De wereld is digitaler geworden. Veel contact vindt online plaats. Dat betekent dat je soms op afstand met mensen aan het communiceren bent. Dat kan via chat en kan via mail. En wat je merkt is dat mensen toch behoefte hebben aan persoonlijk contact. Maartje heeft ons laten zien hoe belangrijk het is om je te laten zien via bijvoorbeeld een webinar. 


Dat persoonlijke contact - dat zou je het liefst met iedereen willen hebben - maar dat is in grote getallen niet mogelijk. Dus wat ze ons heeft laten zien met community building via onder andere webinars, is dat het een goede manier om ook persoonlijk contact te maken met een grotere groep mensen. Daardoor zien mensen ons als echte mensen, ze zien dat wij bestaan. Dat we geen robot zijn. Voor een een startup zoals wij is het belangrijk om je bedrijf een gezicht te geven. 


En wat ik bedoel met “ze heeft ons een ziel gegeven”, daarmee bedoel ik dat wij als bedrijf meer een mens zijn geworden. Je wordt als bedrijf ook iemand. En dat is ook wat mensen in deze tijd heel erg graag willen. We weten nu ook dat community building niet iets is wat je voor de korte termijn doet, maar juist voor de lange termijn. Met meerdere collega's in het bedrijf.


Ik zou Maartje aan andere startups aanbevelen - vooral als je geen ervaring hebt met het gebruik van social media. Je merkt dat Maartje gewoon heel veel ervaring heeft bij heel veel verschillende bedrijven en verschillende branches. En ze brengt die ervaring ook allemaal mee. 

Carla Snepvangers, Member of the founding team Winc Academy  

Myra de Wildt,
Happy Single Moms

‘Als community-expert kan ik wel zeggen dat We love communities een absolute must is wanneer je een succesvolle community op wilt bouwen. Het bevat waardevolle en vooral praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt gaan. De tips van mensen die zelf grote communities hebben opgebouwd zorgen ervoor dat dit een onschatbare waarde heeft.’

stuart

Stuart Makosi, Manager Online Business Communities KLM

"Maartje Blijleven werkte met mij samen bij KLM, aan de online business clubs KLM Club China en KLM Club Africa. Ze beheerde content, deed communitymanagement en het coördineren van offline evenementen, enz. Maartje is erg gemotiveerd en flexibel om mee samen te werken."

Boudwijn

Boudewijn Poelmann, oprichter Novamedia en Postcode Lotterij

"De meeste CEO's hebben overvolle agenda's met weinig extra tijd of energie om ontwikkelingen op het digitale vlak voor te blijven - sociale media, digitale marketing, websitetechnologie en andere zakelijke kansen. Als je ook overspoeld raakt door alle digitale ontwikkelingen en wil weten hoe deze je bedrijf beïnvloeden, dan adviseer ik Maartje als coach."

Samen met Maartje heb ik de interne communitystrategie voor Best Managed Companies geschreven voor Deloitte. Maartje had een hele goede voorbereiding gedaan. Een boekje voor me gemaakt. Het op een speelse manier aangepakt waardoor het a: niet als werken voelde en b: waardoor ik gewoon de ruimte voelde om vrij te kunnen praten. En ze stelt de juiste vragen.


Het was kort maar het was leuk en met een goed resultaat.


Wat ik merkte na de VIP-dag met Maartje is dat de partners heel erg verrast waren dat er zo goed over nagedacht was en dat iedereen het ook zag zitten. Ik wil Maartje echt aanbevelen. Ze zorgt ervoor dat je over alles van A tot Z gewoon goed nadenkt. In principe heb je zelf de antwoorden wel, maar je bent er niet zo bewust mee bezig. 


In mijn eentje had ik dit niet kunnen doen, terwijl ik hier op de afdeling als een van de meest creatieve wordt gezien. Maar je merkt toch wel dat als je het samen met iemand doet, en vooral dan met iemand die veel ervaring en kennis heeft, dat je gewoon tot een veel beter plan komt.

Marloes van Poele, Senior Marketing Communications Consultant, Deloitte

rik

Rik Ledder, managing director TBWA/Neboko

"Maartje liet ons inzien waarom het juiste nu het goede moment is om communities in te zetten om onze business te behouden en te laten groeien. Ik kan haar van harte aanbevelen."

Jessika Lynch, TEDx-organisator en sprekerscoach

'De uitdaging is om een zinvolle community te creëren die een win-win situatie is voor zowel de community leiders, als de leden. Maartje is echt een thought leader op dit gebied.'

brigitte

Birgitte Tuinman - Luchtvaart Community Schiphol 

‘Ik raad andere mensen met een community heel erg aan om met Maartje te gaan werken. Dat heeft vooral te maken met haar professionaliteit en de praktische toepasbaarheid. Je merkt dat ze heel veel ervaring heeft met het bouwen en uitbouwen van communities. Ze heeft niet alleen zelf veel ervaring, maar ze kent ook veel mensen met ervaring op dit gebied, die ze citeert in haar boek. De praktische toepasbaarheid zit ‘m onder andere in het toegankelijke  stappenplan waar je meteen mee aan de slag kunt. Dat is echt heel prettig.’

"Voor de allereerste Facebook Community Meetup Duurzaamheid-editie in Amsterdam, waren we op zoek naar een inspirerende spreker. Iemand die bijna 100 oprichters van Facebookgroepen met een gemeenschappelijke passie voor duurzaamheid, kon inspireren en informeren. En om gezamenlijk nóg meer impact te maken op het gebied van duurzaamheid. Mede door Maartje werd ons Facebook event een onvergetelijke ervaring! Wij zijn erg onder de indruk van de positieve energie en de goede reacties van de bezoekers. De bijdrage van Maartje werd als zeer waardevol ervaren, vooral door de interactie met het publiek, praktische tips en passende voorbeelden. En ze pikte er in het publiek intuïtief precies de mensen uit die een mooi verhaal te vertellen hadden, echt bijzonder! Door iedereen na afloop haar boek cadeau te doen (duurzaam geproduceerd en op FSC papier), hadden mensen ook een mooi handvat om thuis verder te lezen en nog actiever met hun community aan de slag te gaan. Ik kan iedereen aanraden om met Maartje te werken omdat ze dé expert is op het gebied van het versterken van je community, prettig om mee te werken is en een aanstekelijk enthousiasme heeft."

Linda van Aalten, External Communications Consultant @ Facebook Benelux

“Maartje has been an exceptional help on our digital journey, delivering quality, on time and above expectations. Maartje not only is extremely knowledgeable in all things digital, she is able to simplify subjects depending on the audience, increasing knowledge fast and effectively for everyone.


The digital team day we ran with Maartje and the Dyson Benelux team has opened up the door to develop valuable projects that will definitely take us into a bright digital future. Preparation for the day and execution was flawless and easy to integrate into our internal objectives."

Tomas Centeno, Managing director Dyson Benelux

Inspirerend en geweldig! Zo zou ik de VIP-dag met Maartje in twee woorden omschrijven. Het was heel inspirerend, omdat het fijn was dat Maartje met een open blik naar onze community keek. In de ochtend hebben we onze community echt goed tegen het licht gehouden. En daaruit kwamen heel veel nieuwe inzichten waar wij zelf overheen hadden gekeken, omdat we er middenin zitten. Heel inspirerend om die nieuwe inzichten te ontdekken.  


En waarom dat geweldig is? Omdat we naast die nieuwe inzichten nu echt een strategie hebben waar we het allemaal mee eens zijn. Voorheen hadden we nog wel eens discussie in de organisatie: gaan we het zus of zo doen? Hoe zit het nou precies? Maar nu hebben we tijdens de VIP-dag met ons team één strategie opgeschreven en dat geeft heel veel houvast en zekerheid.  


Alles bij elkaar, dus die inzichten en die nieuwe strategieën, dat is gewoon heel fijn.  


Een week later hebben we een aantal dingen al gelijk aangepakt. Dus we zijn er al echt heel erg mee bezig. Bijvoorbeeld het opstellen van community-regels, daar zijn we al gelijk mee aan de slag gegaan. En ook met betrekking tot de vindbaarheid van onze community hebben we al gelijk stappen ondernomen. En verder zijn we bezig met het maken van een content planning, maar dat heeft natuurlijk iets meer tijd nodig dan een week. 


Als community manager merk ik dat dat we er in het team nu met zijn allen meer de schouders onder zetten. Met de content planning, vindbaarheid en andere tips die we tijdens die dag hebben besproken.  


Eerlijk gezegd rammelde onze community strategie voorheen aan alle kanten. Of eigenlijk was er gewoon geen helder plan: wat gaan we nou doen? En daardoor was het ook lastig om dan zo’n plan uit te voeren, want als dat plan niet klopt of niet volledig is, ga dat dan maar doen. Hierdoor raakte de community een beetje op een lager pitje, wat natuurlijk heel erg zonde is.  


We waren net begonnen met de community en dan is het wel cruciaal dat je dat gelijk goed aanpakt. Doordat we eerst geen goede strategie hadden, heeft het opzetten van de community en het laten groeien daarvan langer geduurd. Met als gevolg dat de activiteit in onze community stagneerde.  


Over Maartje had ik geen twijfels, want ik had haar boek gelezen en we hebben een telefonisch strategiegesprek gehad. Daardoor wist ik gewoon dat we dit absoluut moesten doen, omdat Maartje verstand van zaken heeft. Dat heeft haar boek zonder meer bewezen, maar natuurlijk ook haar community werkzaamheden uit het verleden. Daar was ik dus zeker van overtuigd.  


Door de nieuwe strategie en het heldere plan verwacht ik dat we gaan groeien.  


We zijn al gegroeid, maar we kunnen nog veel harder groeien. En wat het vooral gaat opleveren is een stijging in activiteit, dat we een actieve community krijgen. We hebben nu al een community met een 1000 leden, waarvan de activiteit redelijk laag is. En onze strategie is er nu echt op gefocust om die activiteit te verhogen.  


Een VIP-dag zou ik andere ondernemers die bezig zijn met een community absoluut aanraden.  


Voor iedere ondernemer - met een community of die er één wil beginnen - is het goed om je community(plannen), eens aan een expert te laten zien, om daar een frisse blik op te krijgen. Alleen de ochtend al, waarin we onze community tegen het licht hebben gehouden, daar haalde ik al zoveel uit! Puur omdat er eens iemand van buiten de organisatie naar keek, die ook nog eens verstand van communities heeft. Dat vond ik al heel waardevol. 


En dat staat dan nog los van onze nieuwe strategie, wat het belangrijkste is dat je kan hebben. Daar ga je mee naar huis aan het einde van de dag, dus wat wil je nog meer?  

Kees Filius, Community Manager | Digital Marketer at PPT Solutions