Een onweerstaanbaar aanbod creëren voor je doelgroep
28 september 2021 
1 min. leestijd

Een onweerstaanbaar aanbod creëren voor je doelgroep

Het grote voordeel aan het hebben van een online netwerk, een online community, is dat je de dialoog aangaat, dat je in gesprek bent. En zo je doelgroep nog beter leert kennen. Zo weet je écht wat het probleem is van je doelgroep, de dromen, verlangens en behoeftes. Dat kun je je community namelijk gewoon vragen.

Daardoor kun je een onweerstaanbaar aanbod voor hen creëren. Een aanbod waar ze gegarandeerd ‘ja’ op zeggen, omdat ze daar op dat moment behoefte aan hebben. Zo verdien je op een leuke en sympathieke manier geld met je community en/of social media. Voor de een is dat 1-op-1 begeleiding, voor de ander relevante content of het volgen van een workshop. Er zijn meerdere verdienmodellen mogelijk, kijk welke het beste bij jou past.

Doordat jij je ideale klant al goed kent, speel je dus makkelijk op hun behoeftes in. En kun je een onweerstaanbaar aanbod maken, waarbij je hen helpt, en ook jezelf. Top toch?

Know-like-trust model

Begin bij het onweerstaanbare aanbod voor jouw ideale klant. Hierbij maak je gebruik van het know-like-trust model. Mensen kopen pas iets bij je als ze je eerst kennen, leuk vinden en daarna vertrouwen in je hebben.

Als mensen je eenmaal kennen omdat je veel waardevolle content hebt gedeeld, dan vinden ze je leuk, vertrouwen ze je en heb je de gun-factor. Waardoor mensen eerder iets bij jou dan bij een van je concurrenten kopen. Ook al hebben die objectief gezien zelfs een beter aanbod. Of een lagere prijs.

Want bij verkopen gaat het niet om de feiten, maar juist om de emotie en de connectie. Het merendeel van de beslissingen nemen we met ons reptielenbrein: onbewust. Onderdeel daarvan is social proof, zien dan anderen jou al eerder vertrouwden en testimonials schrijven. Maar ook de behoefte aan waardering is essentieel. Mensen willen zich graag gehoord en gezien worden door jou. Begrepen voelen. Daarna is het makkelijker om een passend aanbod te doen, waardoor je direct geld met je community verdient.

Begin met het bepalen van je ideale klant

Wie is je ideale klant? Bekijk welke mensen het afgelopen jaar het meest actief zijn geweest in je community of op je social media. Wie stelde er de meeste vragen en regeerde vaak op je berichten? Waar krijg je zelf energie van?

Bekijk daarna eens wat deze mensen met elkaar gemeen hebben. Wat maakt zij dat ze jouw ideale klant zijn?

Meer weten over het krijgen van meer klanten uit je online community? Meld je gratis aan voor het webinar ‘Meer klanten dankzij een online community’.

Over de schrijver
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down