Welke tools zijn handig als je community management doet? Wat zijn mijn favorieten? Een lijstje.
Dit is een levendig document en wordt regelmatig aangevuld. Dus mis je een handige tool? Mail dan even naar mail@welovecommunities.nl, dan zetten we hem erbij. Deze lijst is dus niet volledig, maar wel heel handig :-). In willekeurige volgorde.
Handig om te plannen en organiseren
-
Dropbox voor centraal bestanden opslaan en delen met je team
-
Google drive voor centraal bestanden opslaan en delen met je team
Handig als je je huisstijl, tone of voice en tone of visual wil vastleggen
Handig om te communiceren met je community
Handig als je foto’s, filmpjes of audiobestanden wil maken en bewerken
-
Clips voor vierkante video’s opnemen, inclusief automatische ondertiteling
-
Mijntranscript.nl voor het in tekst te laten uitschrijven van video interviews
-
Sonix.ai om audio om te zetten naar tekst.
Handig als je berichten wilt plaatsen
-
Loomly voor het inplannen en plaatsen van berichten.
-
Meta Business voor het inplannen en plaatsen van berichten.
Handig om te leren en optimaliseren
Handig als je wil groeien door media-aandacht
-
VIDM, na lidmaatschap kun je daar een medialijst samenstellen en downloaden
-
Meer kleur in de media, Facebook pagina die zich inzet voor meer kleur in de media
Deze lijst is een aanvulling op het boek We love communities, waarin precies wordt uitgelegd welke tool je waarvoor het beste kunt gebruiken. Heb je het boek nog niet in huis? Dan kun je hem hier bestellen.