Bedrijven staan om je te springen!
Je bent Virtueel Assistent, Social Media Manager of Marketing communicatie Specialist (of je beoefent een ander beroep waarbij Community Management een rol kan spelen)?
Goed nieuws! Dan heb je al veel overeenkomsten met een community manager. Je bent namelijk service gericht, goed in het Nederlands geschrift, positief ingesteld en wil altijd een stapje harder lopen om het beste voor een ander te doen.
Maar... je wilt je takenpakket uitbreiden of je wilt je omscholen tot Community Manager. Slim! Want Community Manager is de baan van de toekomst.
Jij wilt niet meer alleen maar dingen organiseren en de berichten inplannen voor jouw opdrachtgevers... NEE! Jij wilt serieus aan de slag, je onderscheiden van de rest en jouw opdrachtgevers helpen hun community winstgevend te maken. Bijvoorbeeld door van leads klanten te maken in een gratis Facebook community. Of door het goed managen van bestaande klanten in een membership community, zodat deze langer blijven. Jij ziet kansen
Jij wilt meer, maar loopt nu vooral hier tegenaan:
- Je bent niet onderscheidend genoeg. Er zijn tienduizenden VA's en marketing communicatie medewerkers en je hebt moeite om structureel aan genoeg opdrachten te komen;
- Je wilt je wel specialiseren als community manager: maar waar begin je? Tijd is geld dus het jezelf aanleren is geen optie. Je volgde misschien ergens anders al een korte training community management, maar in de praktijk merk je dat een paar avondjes les niet voldoende is om het vak echt goed onder de knie te krijgen;
- De vraag is groot, dus misschien heb je zelfs al een klant die jou vraagt om zijn of haar community te managen, maar je bent onzeker: kan ik dit wel? Wat deel ik? Hoe zorg ik dat mensen reageren? Hoe laat ik de groep groeien en maak ik deze winstgevend?
- Je weet dat er meer uit de community te halen valt maar je weet niet precies hoe en kunt dit niet goed aan je opdrachtgever uitleggen;
- Kortom: je ziet kansen maar kan ze nog niet pakken.