Gradient achtergrond

Wil jij meer klanten en leuker werk?

Ben je VA (Virtueel Assistent), Social Media Manager of Marketing Communicatie specialist en wil je meer klanten en leuker werk? Specialiseer je in de baan van de toekomst: Commerciële Community Manager! Voor een glansrijke carrière, een hoger inkomen en meer plezier in je werk. Opdrachtgevers staan om je te springen, 87% van de eerste lichting studenten kreeg al tijdens de opleiding een betaalde opdracht als community manager.

Maartje Blijleven, de #1 Digital Community Expert, leert je hoe je op de beste manier het community management van bedrijven en ondernemers (grotendeels) kunt overnemen, sales kansen ziet en daarmee van onschatbare waarde bent. 

De beste opleiding voor VA's, social media managers en marketing communicatie professionals:

Commerciële Community Manager

Bedrijven staan om je te springen!

Je bent Virtueel Assistent, Social Media Manager of Marketing communicatie Specialist (of je beoefent een ander beroep waarbij Community Management een rol kan spelen)?


Goed nieuws! Dan heb je al veel overeenkomsten met een community manager. Je bent namelijk service gericht, goed in het Nederlands geschrift, positief ingesteld en wil altijd een stapje harder lopen om het beste voor een ander te doen.


Maar... je wilt je takenpakket uitbreiden of je wilt je omscholen tot Community Manager. Slim! Want Community Manager is de baan van de toekomst.


Jij wilt niet meer alleen maar dingen organiseren en de berichten inplannen voor jouw opdrachtgevers... NEE! Jij wilt serieus aan de slag, je onderscheiden van de rest en jouw opdrachtgevers helpen hun community winstgevend te maken. Bijvoorbeeld door van leads klanten te maken in een gratis Facebook community. Of door het goed managen van bestaande klanten in een membership community, zodat deze langer blijven. Jij ziet kansen


Jij wilt meer, maar loopt nu vooral hier tegenaan:


  1. Je bent niet onderscheidend genoeg. Er zijn tienduizenden VA's en marketing communicatie medewerkers en je hebt moeite om structureel aan genoeg opdrachten te komen;
  2. Je wilt je wel specialiseren als community manager: maar waar begin je? Tijd is geld dus het jezelf aanleren is geen optie. Je volgde misschien ergens anders al een korte training community management, maar in de praktijk merk je dat een paar avondjes les niet voldoende is om het vak echt goed onder de knie te krijgen;
  3. De vraag is groot, dus misschien heb je zelfs al een klant die jou vraagt om zijn of haar community te managen, maar je bent onzeker: kan ik dit wel? Wat deel ik? Hoe zorg ik dat mensen reageren? Hoe laat ik de groep groeien en maak ik deze winstgevend?
  4. Je weet dat er meer uit de community te halen valt maar je weet niet precies hoe en kunt dit niet goed aan je opdrachtgever uitleggen;
  5. Kortom: je ziet kansen maar kan ze nog niet pakken.

Hoe je voor jouw opdrachtgevers een tribe creëert die niet kan wachten om klant te worden...

Zorg voor continu meer klanten, voor jouw opdrachtgevers, dankzij hun online community. Het is de beste manier om online relaties op te bouwen, waardoor zij een groep fans creëeren die niet kan wáchten om klant te worden, zonder moeilijk gedoe. Trek moeiteloos de ideale doelgroep van jouw opdrachtgevers aan, door hen hun authentieke zelf te laten zijn, doordat jij de strategie bepaalt en uitzet. 


Niet meer hollen of stilstaan, maar een duurzame business met continue groei. Dat is nu mogelijk met de opleiding Commerciele Community Manager!

Benieuwd hoe de samenwerking met een opdrachtgever zal verlopen? Beluister het interview tussen opdrachtgever Irene van den Oever en haar community manager Arbaya!

Herken jij dit?

Je klanten hebben of willen een online community, een Facebook groep, een LinkedIn groep of een betaalde community. Jij wilt ze daar graag in faciliteren en ziet daar ook kansen in voor jezelf. Want, nieuwe taken bieden jou meer uren om voor je klanten te werken en Community Management doe je niet voor 1 maand, dat is een lange termijn commitment. Als community manager werk je makkelijk 5 uur per week voor 1 klant * 50 euro per uur = 1.000 euro extra per maand. Bij 3 klanten is dat zo 3.000 euro per maand. Elke maand opnieuw. Maar hoe pak je dat aan?


  1. Waar moet je beginnen? Hoe laat je jouw opdrachtgevers weten dat jij de aangewezen persoon bent voor de job? En hoe vang je die signalen dat zij naar een hoger plan willen met hun community op bij je opdrachtgever?
  2. Hoe krijg je er nieuwe klanten bij die een mooi tarief betalen voor jouw expertise? 
  3. Welke taken horen bij jou en welke taken horen bij jouw opdrachtgever?
  4. Wat komt er kijken bij het succesvol runnen van een online community voor een ander?
Ik krijg wekelijks de vraag of ik iemand ken die een online community kan runnen. 

Ondernemers hebben het nou eenmaal druk en denken dat community management veel tijd kost.

Op basis van die behoefte en mijn ervaring ben ik de commerciële community manager opleiding begonnen. Ik leid mensen op als community manager, die ook commercieel ingesteld zijn. En daarmee bedoel ik niet keihard verkopen doen, daar houd ik zelf ook niet van, maar wel dat je kansen ziet voor je opdrachtgever. 


Niet even een paar avondjes een introductieles community building. Ook niet een of twee dagen op locatie wat dingen uitleggen.  Nee, een heuse opleiding die 4 maanden duurt en waar je ook echt een eindopdracht inlevert en examen doet. Waar je niet alleen de theorie leert, maar dit ook meteen in de praktijk toepast. Waar je intervisie bijeenkomsten hebt en met elkaar meekijkt. 


Want community management is een vak en om dat vak echt goed onder de knie te krijgen, is een serieuze opleiding nodig. Alleen dan kan ik de kwaliteit van 'mijn' commerciële community managers waarborgen en voortaan 'ja' zeggen op de vraag of ik nog een goede community manager ken. 

Maartje Blijleven, digital community expert

Hoe zou het voor je zijn als je... 

  • Weet hoe je een online community runt voor iemand anders: starten vanuit strategie, activeren, laten groeien en winstgevend maken
  • Omzet en inzichten voor jouw klanten genereert, zodat jij jezelf terug verdient voor hen? Dat het zelfs meer oplevert dan wat jij kost en je dus een hele leuke klantrelatie ontwikkelt
  • Jezelf kunt profileren als Commerciële Community Manager met certificaat
  • Weet hoe je een community strategie bedenkt en zelfverzekerd presenteert aan je opdrachtgever + alle vragen van je opdrachtgever kunt beantwoorden 
  • Nieuwe klanten binnenhaalt met je nieuwe specialisme (o.a. via ons netwerk met meer dan 10.000 professionals en ondernemers) 
  • Langere commitment kunt aangaan met je opdrachtgevers, omdat een community runnen een vak is dat maar weinig mensen beoefenen en jij jezelf daarmee onmisbaar maakt.

Dat is nu mogelijk als je meedoet!

Wacht niet langer, in 4 maanden stoom ik je klaar om jouw opdrachtgevers te verblijden met een tribe die niet kan wachten om van hen te kopen!


Nu tijdelijk tot 1 september 10.00 uur met 1.000 euro STAP-subsidie wanneer je nu instapt.

Wat houdt community management in?

Omdat community management relatief nieuw is, begrijp ik dat je misschien in eerste instantie niet meteen begrijpt het het inhoudt en wat voor taken er op je te wachten staan als community manager. Daarnaast is het natuurlijk ook anders om een community van iemand anders te leiden, in plaats van je eigen community. Om een goede indruk te krijgen wat een community manager doet, wil ik je vragen om het interview met Mirelle Petit terug te luisteren door te klikken op de button hieronder. Mirelle ontzorgt andere ondernemers al jaren met haar mooie netwerk van Virtual Assistants. Maar ze ziet ook dat er steeds meer vraag is naar VA’s die zich ook met online business bezig houden: content maken, social media etc. Ze ziet kansen ook voor community managers. 



masterclass en workshop

Niet zomaar een online training

We gaan samen aan de slag om van jou een echte Community Manager te maken. 


Het is namelijk ook in mijn belang dat ik goede Community Managers kan aanbevelen aan mijn klanten. Je volgt de bewezen training de Online Community Academy met daar bovenop heel veel extra's. Het managen van de online community van iemand anders is namelijk echt anders dan die van jezelf. We spreken elkaar wekelijks om al jouw vragen beantwoord te krijgen.


Aan het eind doe je examen en bij goed gevolg ontvang je een certificaat die je kunt gebruiken in jouw acquisitie en marketing. Daarnaast zetten we jou 6 maanden lang op onze website, zodat ons grote netwerk jou makkelijk kan vinden en je sneller aan opdrachten komt. 


Online community building is een relatief nieuw vak en constant in ontwikkeling. Na de opleiding nodigen we je daarom jaarlijks uit voor een terugkomdag op locatie, om volledig up-to-date te blijven en je certificering te vernieuwen. (Niet bij de prijs van de opleiding inbegrepen)

Dit kun je verwachten van de Opleiding
Commerciële Community Manager

In een kleine groep krijg jij toegang tot alle modules die je nodig hebt om een online community managen. Dus te starten, activeren, laten groeien en bloeien en er goed geld mee te verdienen op een authentieke en sympathieke manier die niet voelt als verkopen.

Daarnaast gaan we samen met de groep in live calls dieper in op de zakelijke en commerciële kant van Community Management. 

Tevens heb jij exclusief toegang tot mijn netwerk waar ik wekelijks de vraag krijg of ik een goede Community Manager ken.

Theorie combineer je met de praktijk. De opleiding sluit je af met een eindopdracht en examen. 

Deze modules vind je in de Online Community Academy

Deze online training leert je een bewezen online community strategie, je volgt deze training om de basis van online community management te begrijpen. Honderden ondernemers gingen je voor in deze training.
We Love Communities Strategie

Idee Valideren met Onderzoek

We beginnen met het onderzoeken en valideren van het idee voor de community.

Ideale doelgroep en strategie

We formuleren de ideale klant. Daarna stel je met een bewezen methode de strategie vast. 

Soort community en platform

Ik laat je zien hoe je het platform dat bij jouw doelgroep en online community past, kiest en inricht. 

Start met Passie

Richt de 'digitale woonkamer' van je klant in volgens een beproefde checklist en geef mensen een warm welkom. Vergeet daarbij de juiste community regels niet als voorwaarde voor succes.
We Love Communities post

Content en planning

Hoe maak je een content- planning voor je opdrachtgever? Ik leer het je en geef je heel veel inspirerende voorbeelden.
We Love Communities groepen

Je eerste actieve leden

Je eerste actieve leden. Hoe vind je die en hoe activeer je ze en zorg je dat je community niet doodbloedt?

Gratis groeien

Ontdek hoe je gratis organisch groeit door middel van ambassadeurs en mond-tot-mond reclame. Inclusief een supersimpele en doeltreffende manier om snel organisch te groeien, die gek genoeg maar weinig ondernemers inzetten.
We Love Communities email

PR en promotie

Leer hoe je meer leden krijgt met de nieuwste digital marketing technieken en hoe je vaker in de media komt.
We Love Communities aftersales

Community Management

Leer omgaan met negatieve reacties en slimme tools en handvatten om de sfeer in de community altijd goed te houden.
We Love Communities bergen

Leren en optimaliseren

Hoe blijf je leren en optimaliseren om met je online community relevant te zijn en te blijven? Leer koopsignalen te herkennen en leer hoe je de waarde uit de community inzet in de rest van de business.

Goed geld verdienen op een sympathieke manier

Je krijgt 21 geld-maak-modellen speciaal voor community managers, om goed geld te verdienen met een actieve community.
We Love Communities werkboeken

Bonus: Berichten bibliotheek

Inclusief berichten bibliotheek met 80+ voorbeeldberichten en de strategie erachter. Zodat je altijd wat te delen hebt in de community, ook last-minute. Bespaart veel tijd!

En dit krijg jij EXTRA om jouw carrière te versnellen

Deze extra's helpen je met het zakelijke aspect. Zodat je vol vertrouwen het community management van een ander op je neemt.
We Love Communities 8 weken

4 maanden Q&A's over online communities runnen

Theorie en praktijk zijn natuurlijk 2 verschillende dingen, daarom kun je 4 maanden lang jouw praktijk vragen stellen in de live Q&A's.
We Love Communities 8 weken

4 maanden toegang tot expert masterclasses

Van een funnel specialist tot een canva specialist, van ads tot copywriting. Superwaardevol voor jouw (nieuwe) vak.

4 maanden toegang tot de besloten community

De academy komt met toegang tot de besloten online community van zzp'ers en ondernemers die zelf hun online community runnen.
We Love Communities Masterclass

Promotie in ons netwerk

Als je geslaagd bent, weten we zeker dat je een goede commerciële community manager bent. Je krijgt dan een speciale plek op onze website, zodat opdrachtgevers je makkelijker vinden.

Officieel certificaat

Na 4 maanden doe je examen en lever je je eindopdracht in. Bij een positieve beoordeling krijg je een officieel certificaat en kun je je expertise op social media delen.

Speciale verdieping

Elke maand heb je 2 speciale extra masterclasses waar we als community managers in spé de verdieping opzoeken. Een inhoudelijke masterclass en een intervisie bijeenkomst, waarbij je ook van elkaar leert. 

BONUS

Online live-dag waar we met een kleine groep samen snel relevante content maken die converteert.

Hey, ik ben Maartje Blijleven

Maartje

Met meer dan 20 jaar online community ervaring bij grote merken als KLM, Heineken en Facebook, maar ook met zzp'ers en het MKB, ben ik de aangewezen persoon om jou op te leiden tot Commerciële Community Manager. 


In de afgelopen 2 jaar heb ik honderden ondernemers mogen helpen met het starten of boosten van hun communities. Waarvan een deel het graag uitbesteedt aan jou!


Nu komen klanten via de online community vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied. En dit kun jij voor jouw opdrachtgevers ook realiseren.


Ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities. 


Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.

'Wauw, zelfs Facebook boekt me om op hun Facebook Community Day in o.a. Tel Aviv te spreken.'

Gratis Community Leaders Facebookgroep

null

Bekend van

Maartje Blijleven in de media

5000+
Leden in mijn eigen community

De Community Leaders Club.

400+
Ondernemers die de Online Community Academy volg(d)en
20+
Jaar ervaring in Online Community Management
385k
Omzet die ik zelf uit mijn online community heb gehaald in minder dan 2 jaar tijd.

Dit zit er allemaal in:


  • 4 maanden toegang tot de volledige opleiding tot Commerciële Community Manager. Ik leer je alles wat je moet weten om een succesvolle online community te starten en te runnen;
  • 4 maanden lang LIVE bijeenkomsten en intervisie speciaal voor onze Community Managers in opleiding;
  • 4 maanden lang toegang tot Q&A's over Online Communities met andere ondernemers;
  • Speciale verdiepende masterclasses alleen voor commerciële community managers;
  • 4 maanden toegang tot de besloten online community van de Online Community Academy. Lees alvast mee naar waar andere ondernemers tegenaan lopen in hun communities;
  • 4 maanden lang elke maand een speciale verdiepende masterclass, alleen voor commerciële community managers in spe;
  • Mijn netwerk van honderden ondernemers die hun community management nu of in de toekomst willen uitbesteden;
  • Feedback op de door jou ingeleverde opdrachten d.m.v. hotseatsessies en een persoonlijke beoordeling van jouw eindopdracht, zodat je goed voor de dag komt bij (potentiële) opdrachtgevers.


Waarom zou je deze training nou écht moeten volgen? Wat is het resultaat van de opleiding Commerciële Community Manager?

  • Je leert Online Communities vanuit commercieel oogpunt succesvol op te zetten en te runnen voor anderen. Hierbij krijg je de blauwdruk voor succes van Maartje Blijleven. 
  • Je leert hoe je koopsignalen ontvangt en wat de taakverdeling is tussen jou en de ondernemer.
  • Je weet hoe je een community strategie opzet, presenteert en in de praktijk brengt.
  • Je weet hoe je voor ondernemers het community management grotendeels kunt overnemen en van onschatbare waarde kunt zijn.
  • Je leert hoe je voor jouw opdrachtgevers een bruisende community runt waar je met gemak klanten uithaalt.
  • Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
  • Je weet hoe je, met de community, de organisatie- en omzet-doelstellingen gaat halen
  • Je hebt handvatten om de community bij je opdrachtgever te positioneren en leert hoe anderen erbij te betrekken en aan te sturen
  • Je hebt een community-strategie die je direct kunt inzetten
  • Je kunt met de opdrachten bij een echte opdrachtgever aan de slag, waarbij de kans heel groot is dat jullie na de opleiding betaald samenwerken. Zo heb je de investering binnen mum van tijd terugverdiend! (Zie de veelgestelde vragen)
  • Je staat - als je geslaagd bent - 6 maanden op de site van We love communities, die we onder de aandacht brengen in ons netwerk van 10.000 professionals en bedrijven.
  • Als je 1 klant binnenhaalt waar je gemiddeld 5 uur per week community management voor doet, verdien je gemiddeld 5 uur * 50 euro = 250 euro per week. Met 1 klant heb je de opleiding binnen 3 maanden terugverdiend. Met 3 klanten binnen een maand!

Maartje Blijleven - Opleiding Commerciele Community Manager
€ 3997,-
Actieprijs: € 2997,- ex btw. Nu tijdelijk nog extra € 1000,- (incl btw) STAP-subsidie!!

Opleiding: Commerciële Community Manager

De opleiding bestaat uit de modules uit de bewezen Online Community Academy, met een pakket van extra modules, bijeenkomsten en een speciale community speciaal voor specialisten die andermans community willen leiden.


Alle deelnemers krijgen in een kleine groep extra groepscalls, waar we het hebben over het presenteren van de strategie, taakverdeling tussen jou en de ondernemer, koopsignalen opvangen, gesprekken voeren en winstgevende groepen runnen voor anderen.


De opleiding is inclusief 4 intervisie bijeenkomsten met de groep, zodat je van elkaar leert. Daarnaast krijgt elke deelnemer na het examen een certificaat en 6 maanden toegang tot ons netwerk van ondernemers voor toekomstige opdrachten.

* Alle bedragen zijn exclusief BTW, bij het betalen zie je de prijs inclusief BTW. Door aanschaf van het programma verklaar je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van We love communities en tevens kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de annuleringsvoorwaarden zoals op deze pagina vermeld.

Acadamy gallerij

Natuurlijk kun je het ook alleen doen...

Je weet nu wat er mogelijk is en dat er veel vraag is naar commerciële community managers. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat je de juiste skills ontwikkelt op een vakgebied dat voor veel ondernemers nog in de kinderschoenen staat? Hoe ga je zorgen dat opdrachtgevers jou weten te vinden? Je kunt natuurlijk zelf uitzoeken hoe je de verschillende stappen verder invult. Je kunt veel webinars volgen, boeken lezen, kijken hoe anderen het doen en het wiel zelf uitvinden. Maar dat kost tijd, veel tijd! En de kans is groot dat het mislukt.


Eerlijk: ik zie dat veel VA's, social media managers en marketing communicatie specialisten worstelen met hoe ze dit zelf voor elkaar krijgen. Dat ze de ene na de andere Facebook groep maken voor hun opdrachtgevers, maar dat het elke keer dood valt. Laat staan dat ze er klanten uithalen. Ze trekken zelf de kar en er gebeurt verder niets! Ze hebben geen goed plan of ze beginnen enthousiast totdat hun opdrachtgevers de stekker er uit trekken. Hun community levert nooit nieuwe klanten op en kost alleen maar geld. En dat is zonde, want zo verlies je klanten terwijl je zo je best doet!


Als je je aanmeldt voor de opleiding Commerciële Community Manager, hoef je het wiel niet zelf uit te vinden en neem ik je stap voor stap mee naar de baan van de toekomst. Voor een glansrijke carrière, een hoger inkomen en meer plezier in je werk. Opdrachtgevers staan om je te springen, ik heb letterlijk tientallen aanvragen voor je op de plank liggen! Met 1 opdrachtgever heb je je investering binnen 3 maanden terugverdiend. Een no-brainer, toch?

Dit zeggen anderen over ons:

null

null

null

null


null

null


Testimonial over Maartje Blijleven

Sylvia Holtslag, intermitted fasting coach

Mijn grootste probleem was eigenlijk dat ik een hele toffe community heb, maar er veel te weinig gebruik van maak. Maartje heeft mij heel veel inzichten gegeven over hoe ik juist die community warm houdt, zodat ze potentiële klanten worden en...mijn eerste klant is er binnen een week uitgerold door de tips die ik van haar heb opgevolgd. Ik zal je dus van harte aanraden om bij haar een challenge of een training te volgen, want het gaat je gewoon al heel snel heel veel opleveren. Maartje, dank je wel hiervoor.
Testimonial over Maartje Blijleven

Bianca Elzinga, online marketeer en funnel specialist

Een jaar was ik in mijn hoofd al bezig met het starten van een Facebookgroep en het kwam er maar niet van. Daarbij ben ik introvert, dus ging dat me dan niet overweldigen? Kwam er niet te veel op me af en moest ik niet teveel door elke dag daar aanwezig te zijn? Ik ben de groep gestart twee maanden geleden en in die twee maanden was het alleen maar feest. Ik heb inmiddels drieduizend euro omzet gehaald uit mijn groep, dus dat is eigenlijk best wel tof. Dus ben jij van plan om met Maartje te gaan werken? Doe het gewoon.

Testimonial over Maartje Blijleven

Fleur Kalbfleisch, 

Flow by Fleur, Essentrics trainingen

'In het kader van 'leer wat je moet leren maar dan wel van de beste' is Maartje Blijleven de autoriteit op het gebied van communities. Haar Online community Academy is de beste manier om snel grondig en effectief te leren hoe jij je eigen community bouwt. Ze is zeer grondig en compleet. Heb nog nooit in een cursus zoveel content ontvangen!'
maartje laptop

Je kunt zonder risico starten: een garantie

van 14 dagen!

Ik ben 100% overtuigd van de kwaliteit van deze opleiding. En daarom geef ik garantie. Als je na de 2e week niet overtuigd bent van de inhoudelijke kwaliteit van deze opleiding, dan krijg je van mij je geld retour minus € 150,- exclusief BTW administratiekosten. De voorwaarden zijn dat je aanspraak maakt op de garantie vóór de start van week 3 en dat je aanwezig was bij de eerste 2 sessies, de vragen, opdrachten en werkboeken uit week 1 en 2 ingevuld aan ons terug stuurt. Ook ben je actief lid geweest van de community voor community lovers die bij het programma hoort. Annulering kan alleen schriftelijk per email (mail@welovecommunities.nl) met een duidelijke omschrijving waarom de opleiding Commerciële Community Manager niet aan de kwaliteitseisen voldoet die je eraan gesteld hebt. Recht op annulering geldt niet als de onderwerpen cq. inhoud van de modules zoals omschreven niet aansluit op persoonlijke behoeften aangezien je dat vóór aanschaf van het programma al kan beoordelen. Indien niet aan de bovenstaande voorwaarden voldaan is vervalt het recht op de garantie en is restitutie niet mogelijk. In alle andere gevallen ontvang je zonder bezwaren per ommegaande je geld retour.

Veelgestelde vragen over de Opleiding Commerciële Community Manager
Wat is de studiebelasting van deze opleiding?

Omdat community manager dé baan van de toekomst is en omdat ik die vraag zo vaak krijg, heb ik besloten om zelf de Opleiding Commerciële Community Manager te starten. Niet even een paar avondjes een introductieles community building. Ook niet een of twee dagen op locatie wat dingen uitleggen. 


Nee, een heuse opleiding die 4 maanden duurt en waar je ook echt een eindopdracht inlevert en examen doet. Waar je niet alleen de theorie leert, maar dit ook meteen in de praktijk toepast. Waar je intervisie bijeenkomsten hebt en met elkaar meekijkt. 


Want community management is een vak en om dat vak echt goed onder de knie te krijgen, is een serieuze opleiding nodig. Alleen dan kan ik de kwaliteit van 'mijn' commerciële community managers waarborgen en voortaan 'ja' zeggen op de vraag of ik nog een goede community manager ken. 


De studiebelasting voor de hele opleiding is in totaal 162 uur, inclusief examen. Dat is een combinatie van theorie en praktijk. Zodat je met een volle community gereedschapskist, een goed gevoel en vol vertrouwen als community manager aan de slag kunt. 


In de schoolvakanties is er geen les, die weken kun je gebruiken om een eventuele vertraging in te halen, op je eigen tijd aan de opdrachten te werken of gewoon lekker vakantie te houden.


Je ontvangt iedere week een module met een video van ongeveer 1 a 1,5 uur. Daarnaast heb je groepscalls, intervisiebijeenkomsten en speciale masterclasses voor online community managers in spé. Als je er niet bij kunt zijn, dan kun je de opname van de call later op je eigen tijd terug kijken. Naast de theorie ga je voor je eigen klant of een bedrijf uit ons netwerk in de praktijk aan de slag, zodat je het geleerde meteen in de praktijk brengt en al tijdens de opleiding ervaring opdoet, met een betaalde samenwerking in het verschiet als beide partijen tevreden zijn. 


Het bekijken én uitwerken van de informatie in de praktijk, vergt ongeveer 6-8 uur per week. Waarvan 2-3 uren in de praktijk en 4-5 uren zelfstudie. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder. Afhankelijk van waar je staat in je business. Blokkeer die tijd vast in je agenda.

Kan ik tijdens deze 4 maanden op vakantie?

De opleiding duurt 4 maanden. Logisch dat je er een keer tussenuit gaat. Dat is echter geen probleem, je kunt de andere weken iets extra’s doen. We hebben er rekening mee gehouden dat je een keer een pauzeweek neemt. Als je elke week 1 module doet en de opdrachten uitvoert, ben je in 4 maanden klaar. Als je sneller wil, kun je eerder toegang krijgen tot een groot deel van de modules. Alleen de speciale masterclasses, de intervisie bijeenkomsten en ook het examen zijn op vaste dagen. Examen doen kan dus niet sneller.


Verder heb je die periode 24/7 toegang tot de gesloten community met gelijkgestemden. Daar deel je je successen, support je elkaar en kun je vragen stellen. Samen leer je sneller en beter dan alleen. Het is leuk om met gelijkgestemde ambitieuze community managers in spe te groeien en ervaringen te delen!

Hoe lang heb ik om de modules te bekijken?
Nadat je hebt betaald kun je in de online leeromgeving. Je hebt 4 maanden toegang en na afloop kun je er voor kiezen een abonnement aan te schaffen om nog langer toegang te houden. Tijdens de training kun je 24/7 inloggen en aan de slag. Je hebt iets langer dan 4 maanden toegang, namelijk tot je diploma-uitreiking in februari 2023. Ik ga er echt vanuit dat je je inschrijft omdat je niet langer kunt wachten om de tribe van je klanten succesvol te runnen en van die community wél eindelijk echt een succes te maken. Dus die modules heb je voor de einddatum toch allang allemaal een keer bekeken? En de opdrachten uitgevoerd! Je hebt ook 4 maanden toegang tot de community voor community-lovers die bij de Online Community Academy hoort en via de 2-wekelijkse Vraag-en-antwoord-webinars recht op feedback van Maartje. Daarnaast heb je die 4 maanden ook toegang tot de Membership Masterclasses: elke maand staat er een mega interessante extra masterclass voor je klaar. De opleiding zelf volg je echt in 4 maanden en je kunt alleen op de afgesproken datum examen doen. Tot de feestelijke diploma-uitreiking heb je toegang tot alle modules. Mocht je langer toegang willen, dan kun je tegen een laag bedrag per maand verlengen door een mailtje te sturen naar mail[at]welovecommunities.nl.
Krijg ik ook live begeleiding van Maartje Blijleven of bestaat deze training alleen uit zelfstudie?
Er is een duidelijke weekplanning waarin je kunt zien welke lessen je die week zelfstandig moet doorwerken. Daarnaast is de bedoeling dat je actief deelneemt aan de live momenten en actief bent in de besloten community. De live momenten bestaan uit: 1x per 14 dagen een coach call via Zoom en 1 live bonusdag via Zoom. Maartje doet veel van deze live coaching calls zelf. Haar eigen community manager, die volledig door Maartje is opgeleid, neemt een deel van de coach calls voor haar rekening. 
Houden jullie in de gaten of ik nog bezig ben met de training? 
Wij kunnen in ons systeem zien welke lessen jij hebt gedaan en we merken het natuurlijk wanneer je wel of niet bij de coach calls of online live sessies aanwezig bent. Wij sturen regelmatig berichtjes naar klanten die we hebben gemist bij een call, omdat we er samen met jou voor gaan en willen dat je dit succesvol afrondt. We verwachten echter wel eigen verantwoordelijkheid, dus dat jij de lessen uit jezelf volgt. We zitten ten slotte niet meer op de basisschool waar de juf je handje vasthoudt, toch? Jij bent zelf verantwoordelijk voor de juiste inzet en het doen van de opdrachten. Wij helpen je graag met de begeleiding, kennis en het beantwoorden van jouw vragen.
Ik run nog geen community voor mijn klanten, kan ik meedoen?

Jazeker! De opleiding helpt zowel de beginner die met online communities aan de slag wil gaan, maar ook de expert die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts.


Dus voor jou als je wilt leren hoe je ervoor zorgt dat de online community niet doodbloedt, hoe je (vaak gratis) een community kunt laten groeien en hoe je bewezen groeistrategiën inzet om te connecten met de ideale doelgroep.


Het is wel aan te raden om alvast balletjes op te gooien bij je klanten, want een praktijk voorbeeld helpt jou om gerichte vragen te stellen bij de Q&A's en om het optimale resultaat te halen. Je hebt ook een voorbeeld uit de praktijk nodig om examen te doen en je eindopdracht in te leveren.


Als je zelf geen klant of opdrachtgever hebt, dan kun je een oproepje plaatsen op onze LinkedIn pagina en zo op zoek naar iemand die op korte termijn op zoek is naar een community manager. Zo heb je meteen de kans om jezelf te profileren bij een potentiële opdrachtgever en daar na de opleiding voor te gaan werken. Zodat je je investering supersnel terugverdient.

Ik run al actieve groepen, zou deze opleiding iets voor mij zijn?

Run je wel een online groep maar is die niet actief genoeg? Of is die vooral heel waardevol voor de leden, maar haalt je opdrachtgever er te weinig klanten uit? Moet jij continu de kar trekken en delen de leden uit zichzelf amper iets? Stagneert de groei? Dan is deze training écht waardevol voor je.


Ook community managers van bestaande communities kunnen nog veel leren over hoe ze een enthousiaste en actieve tribe creëren die bovendien winstgevend is! Dus als de community is stilgevallen, help ik je met deze training hoe je die weer tot leven kunt wekken. En hoe je er ook echt een waardevolle community van maakt: zowel voor jezelf als voor de leden!


Alleen al de community die bij deze opleiding zit is de investering meer dan waard. En het netwerk van potentiële opdrachtgevers. Stel je eens voor, allemaal online community managers in spe bij elkaar die willen groeien dankzij de kracht van online communities! Hierdoor bouwen we samen aan duurzame relaties en leren we sneller en beter door de wisdom of the crowd in te zetten. Deze opleiding is dus ook heel geschikt voor meer ervaren community leader die wil leren van tips, tricks en best practices van andere experts, tijdens intervisiebijeenkomsten. En die zo de online communities naar een nog hoger niveau tillen. Aan het eind van de opleiding lever je je eindopdracht in en doe je examen. Daarna krijg je een certificaat en sta je 6 maanden op onze website waar we regelmatig bedrijven en ondernemers heensturen die op zoek zijn naar een community manager. Ons netwerk bestaat uit 10.000 ondernemers en professionals, dus de kans is groot dat je snel een opdracht vindt.

Wat is het verschil met andere community management cursussen of opleidingen?

Er is geen specifieke opleiding voor commerciële community managers. Wel voor community managers in zijn algemeenheid, maar dat is echt anders. Doorgaans heeft een community manager hbo-werk- en denkniveau en een opleiding in de richting van communicatie. Je kunt bijvoorbeeld de opleiding commerciële economie volgen en de minor content en community management volgen. Dat is een 4-jarige HBO-opleiding waar ik gastdocent ben en waar mijn boek verplicht lesmateriaal is. Maar als je al een opleiding achter de rug hebt of ervaring hebt opgedaan in de praktijk, is een 4-jarige HBO niet nodig. Dus ben je een Virtueel Assistent, een marketingcommunicatie medewerker of een andere professional die actief is op social media en al werkervaring heeft opgedaan? Dan is deze intensieve deeltijd-opleiding van 4 maanden voldoende. 


Er zijn diverse andere community management trainingen op de markt, vaak duren die 1 of 2 dagen, al dan niet verspreid over een paar dagdelen. Deze trainingen zijn vaak gericht op het opzetten en uitbouwen van een community, maar niet zozeer op het worden van een goede commercieel ingestelde community manager en hoe je met de juiste skills bedrijfsdoelstellingen kunt behalen. Juist die koppelijk met de praktijk mist dan. Om een goede commerciele community manager te worden is een paar uur les niet genoeg, want dat is een vak apart! Met deze opleiding zijn wij de beste aanbieder in Nederland en België met een specifieke opleiding voor het worden van een commerciële community manager. Waar je theorie meteen in de praktijk brengt bij je eigen opdrachtgevers of bij een ondernemer of bedrijf uit ons netwerk. Die aanpak is uniek!

Wat is de investering?

De investering is nu nog 2.997 euro (ex btw). Binnenkort verhogen we de prijs naar 3.997 euro (ex btw). Je gaat al tijdens de opleiding met een echte opdrachtgever aan de slag, waarbij de kans heel groot is dat jullie na de opleiding betaald samenwerken. Daarnaast promoten we jou - na je examen - in ons netwerk. Er is een groot tekort aan commerciële community managers, dus de kans is groot dat je je investering binnen mum van tijd terugverdient!


Let op! Als je eerder de Online Community Academy hebt gevolgd dan krijg je dat als bedrag als korting op het totaalbedrag. Dus dan storten we je eerdere investering in de Online Community Academy terug.

Kan ik in termijnen betalen?
Jazeker kan dat. Je kunt in vier maandelijkse termijnen van 795 euro (ex btw) betalen. Je betaalt dan wel iets meer per maand voor de administratiekosten en uitgestelde betaling.
Hoe snel heb ik de investering terugverdiend?

We geven geen garantie, maar doen er wel alles aan om jou onder de aandacht van ons netwerk te brengen. Op dit moment hebben we 77 aanvragen binnengekregen van ondernemers en bedrijven die per direct op zoek zijn naar een commerciële community manager, dus de vraag is groot. Daarnaast word je - als je geslaagd bent - 6 maanden lang gepromoot op de site van We love communities, die we onder de aandacht brengen in ons netwerk van 10.000 professionals en bedrijven.


Even een snelle rekensom: als je 1 klant binnenhaalt waar je gemiddeld 5 uur per week community management voor doet, verdien je gemiddeld 5 uur * 50 euro = 250 euro per week. Met 1 klant heb je de opleiding binnen 3 maanden terugverdiend. Met 3 klanten al binnen 1 maand!

Kan ik (een deel) van de investering terugkrijgen van de Belastingdienst?
Ja. Als je ondernemer bent, kun je de kosten aftrekken, want het zijn kosten die je maakt voor het bedrijf. Omdat de investering in deze opleiding aftrekbaar is van je belasting, krijg je dus 37% - 50% terug, afhankelijk van je situatie. Daarnaast kun je als ondernemer natuurlijk ook de btw terugkrijgen van de Belastingdienst. Ben je nog geen ondernemer, dan zijn er ook mogelijkheden om (een deel) terug te krijgen als opleidingskosten. Kijk daarvoor even zelf op de website van de Belastingdienst.
Doen jullie mee aan het STAP budget?
Ja, wij zijn opgenomen in het scholingsregister van STAP. Het STAP budget is echter niet voor iedereen beschikbaar. Klik hier om op de website van het UWV te zien of je daarvoor in aanmerking komt. CCM: Deze opleiding komt in aanmerking voor het STAP budget omdat we je in deze opleiding vaardigheden leren waardoor jij zelfstandig als ondernemer of in loondienst het community management kunt doen voor een bedrijf. Wij leren je alle professionele vaardigheden die hiervoor nodig zijn waardoor je een mooie nieuwe carrière kunt opbouwen. 
Ik wil deze opleiding graag promoten in mijn netwerk, heb je ook een partner / affiliate programma?
Dank je wel voor je vertrouwen en enthousiasme. Super dat je net als ons gelooft in deze fantastische baan van de toekomst. We belonen ons netwerk graag als ze onze opleiding via-via aan anderen aanbevelen. Ook als je zelf aan de opleiding deelneemt is dit partnerprogramma interessant, want het is een mooie manier om je investering direct al terug te verdienen. Stuur even een mail naar mail@welovecommunities.nl voor de mogelijkheden. We laten i.v.m. exclusiviteit niet iedereen in ons partner programma toe.
Wat zijn belangrijke data om rekening mee te houden?

De eerst volgende opleiding start in oktober 2022 en duurt 4 maanden.  

Elke week is er een live online meeting om bij te wonen, de exacte data en tijdstippen worden later bekend gemaakt. De meeste online modules kun je op je eigen tijd volgen, zodat je dit makkelijk in je agenda in kunt plannen. Zo kun je versnellen of vertragen, net hoe het jou uitkomt. Er zijn in totaal 17 (!) live momenten met Maartje en haar team voor jou en de andere cursisten waarin gedeeld, gevraagd en geleerd kan worden. Plus nog een bonusdag 'Converterende content maken'.


De deadline voor het inleveren van de eindopdracht is ergens in februari (exacte datum volgt nog) en op dezelfde dag is het examen. De uitslag volgt een week daarna. Later is er nog een herkansing moment voor studenten die een onvoldoende hebben gehaald of uitlopen. Die doen dan nog mee met de certificering. We sluiten af met een feestelijke afsluiting!


Alle lessen en bijeenkomsten zijn online te volgen en als opname terug te kijken, met uitzondering van het examen en de eindopdracht. Je kunt je vragen ook vooraf aan de call indienen, dan beantwoorden we je vraag ook als je niet kunt. Neem contact met ons op als deze data een uitdaging zijn, dan kijken we samen naar een oplossing.

Kan ik het examen herkansen?

Jazeker! Zowel de eindopdracht als het examen kun je herkansen. 

Wat kan ik na het afronden van deze opleiding?

De student:

  • Kan zelfstandig onderzoek doen en voldoende relevante data verzamelen waardoor een strategie kan worden bepaald
  • Kan een strategie maken en presenteren aan een opdrachtgever
  • Kan converterende content maken op basis van de strategie
  • Kan de community (blijvend) activeren
  • Kan een groeiplan maken zodat de online community structureel groeit
  • Weet welke voor de opdrachtgever nieuwe verdienmodellen kunnen worden ingezet en adviseert hierover.
Ik ben druk, is het slim om nu deze opleiding te volgen?

Dat is natuurlijk een keuze die jij alleen kunt maken. Hoe graag wil jij meer leuke klanten en plezier in je werk? Hoeveel tijd kun je de komende 4 maanden beschikbaar maken, als je weet dat het daarna leuker en makkelijker wordt omdat je klaargestoomd bent voor de baan van de toekomst? 


Omdat de opleiding grotendeels online plaatsvindt, kun je vanuit huis via je computer alle lessen volgen op het moment dat het jou uitkomt. Ook als je niet bij de meetings kunt zijn, kun je deze opnames later terugzien. Natuurlijk is het belangrijk dat je tijd hebt om de lessen te volgen en je vragen te stellen. Houd rekening met 6-8 uur studiebelasting per week. 


Met de Opleiding Commerciële Community Manager streef ik naar een hoge kwaliteit. Dat betekent ook dat ik commitment belangrijk vind. Neem daarom even contact met mij op om dit persoonlijk te bespreken. 


Nadat de garantietermijn is verstreken storten we geen geld terug. Het is ook niet mogelijk om kosteloos te vertragen en met de volgende groep mee te doen. We gaan er vanuit dat je inzet maximaal is, alleen zo specialiseer je je in het beroep van de toekomst: commerciële community manager! Voor een glansrijke carrière, een hoger inkomen en meer plezier in je werk. De volgende lichting start pas in begin 2023.

Wat is het verschil tussen de Online Community Academy en deze opleiding?

Misschien vraag je jezelf af waarom deze opleiding duurder is dan de Online Community Academy die we ook aanbieden en wat nou precies het verschil is. Op deze pagina heb je al uitgebreid kunnen lezen wat je allemaal extra krijgt in de opleiding t.o.v. de academy.


Kort gezegd is het antwoord simpel: de basis is hetzelfde, maar de begeleiding, extra's en de uitkomst zijn echt anders. In de Online Community Academy leer je hoe je als ondernemer je eigen online community start, activeert, groeit en winstgevend maakt. In de Opleiding Commerciële Community Manager gebruiken we deze bewezen methode als basis, maar gaan we een flinke stap verder. Het is namelijk echt anders of je je eigen community runt of die van iemand anders!


Daarom krijg je exclusieve masterclasses en intervisie bijeenkomsten speciaal voor online community managers in spe. Daarnaast krijg je opdrachten die je meteen voor jouw eigen klanten of bij een bedrijf via jouw netwerk in de praktijk brengt. Als een soort stage om werkervaring op te doen. Heb je geen bedrijf dan kun je ook een (fictieve) opdracht via ons uitvoeren. Je krijgt een serieuze eindopdracht die we nakijken en je doet examen. Zodat je vol vertrouwen begint aan je een glansrijke carrière als commercieel ingestelde community manager en jezelf onderscheid ten opzichte van al die anderen.


Want is is een groot tekort aan goed opgeleide commerciële community managers. Met een hoger inkomen en meer plezier in je werk als gevolg. Als je na je opleiding nog geen klanten hebt (of meer klanten wilt), dan brengen we jou graag in contact met ons netwerk met opdrachtgevers die nu staan te springen om jou. We raden je aan een 'stagebedrijf' te vinden die je tijdens je opleiding helpt door de theorie meteen in de praktijk te brengen.


Waardoor je direct relevante werkervaring opdoet, een toffe referentie kunt krijgen en waardoor je - als beide partijen tevreden zijn - meteen je eerste klant hebt na je afstuderen. Oh ja: je krijgt na je examen ook 6 maanden lang een plek op onze website, die we onder ons netwerk van 10.000 bedrijven en professionals onder de aandacht brengen. Al deze extra's krijg je niet als je alleen de Online Community Academy volgt.


Heb je je al eerder ingeschreven voor de Online Community Academy maar wil je liever de Opleiding Commerciële Community Manager volgen? Dat kan! Als je je inschrijft voor de opleiding, storten we je eerdere investering in de Online Community Academy terug op je rekening. Neem daarvoor even contact met ons op via mail[at]welovecommunities.nl.

Leer je alleen Facebook-groepen managen of help je klanten ook met memberships?
In deze opleiding leer je beiden. Dus EN hoe je een gratis Facebookgroep of andere online community goed runt, zodat koude leads steeds warmer worden en uiteindelijk klant, fan en ambassadeur worden. Maar je leert ook hoe je bestaande betaalde online communities (bijvoorbeeld op een platform als Huddle of Circle) actiever maakt en een goede band opbouwt met klanten. Zodat deze langer lid blijven van de community van je opdrachtgever en deze daardoor structureel geld verdiend met zijn of haar community.
Hoe blijf ik na de opleiding op de hoogte van de laatste trends?
Online community building is een relatief nieuw vak en constant in ontwikkeling. Zelf zit ik al 20+ jaar in het vak en houd ik alle trends nauwlettend in de gaten. Ook via mijn klanten en direct contact met Facebook EMEA, ontdek ik wekelijks nieuwe dingen. Na de opleiding nodigen we je daarom jaarlijks uit voor een terugkomdag op locatie, om volledig up-to-date te blijven en je certificering te vernieuwen. (Niet bij de prijs van de opleiding inbegrepen).
Hoe kwam je eigenlijk op het idee voor deze opleiding?
Het idee kwam al na mijn talk tijdens het Cross Media Cafe in het Beeld- en Geluid museum op 30 oktober 2018, toen ik daar sprak. Een van de andere sprekers gaf me dat idee. Omdat er toen al vraag naar was en ik al sinds het jaar 2000 succesvolle communities bouw, logisch dat die vraag toen bij mij terecht kwam. Ik heb het idee toen op de plank laten liggen, i.v.m. andere prioriteiten, maar het idee is blijven sudderen. Daarnaast geef ik al 3 jaar les op een andere opleiding (Hogeschool Leiden) en run ik sinds 25 maart 2020 de Online Community Academy voor ondernemers. Omdat ik letterlijk elke week de vraag krijg of ik nog een goede commercieel ingestelde community manager ken, besloot ik het idee van de plank af te halen. Dat was begin 2021, tijdens een call met mijn businesscoach. Vanaf dat moment werk ik er achter de schermen aan, met hulp van een onderwijskundige. Op 22 november 2021 lanceerden we de eerste pilot groep. Ik ben niet de eerste in Nederland die de Opleiding community manager start, o.a. SRM, Frankwatching en Beeckstijn Business School zijn me voorgegaan. Wel de eerste die de opleiding COMMERCIËLE community manager start. De insteek is echt anders dan alle andere opleidingen die er nu zijn. Het is een combinatie tussen een minor van de HBO-opleiding Commerciële Economie en mijn eigen Online Community Academy en heeft een studiebelasting van 162 uur in 4 maanden tijd.
Wanneer moet ik me vooral NIET aanmelden?

Het vak community manager (en dus ook deze opleiding) is vooral geschikt voor empathische mensen die de Nederlandse taal goed beheersen. De lessen zijn namelijk allemaal in het Nederlands en ook de opdrachten die je uitwerkt zijn voor een Nederlandstalige opdrachtgever. Als jij niet in staat bent foutloos Nederlands te schrijven of spreken, is dit werk niet geschikt voor je. 


Daarnaast kun je beter geen kluizenaars type zijn, want community building gaat over connecten. We raden je daarom af om aan deze opleiding beginnen, als je een hekel hebt aan contact leggen met mogelijke klanten. Tot slot is het fijn als je zelfstandig bent, maar niet extreem eigenwijs. De opdrachtgever is uiteindelijk degene die de besluiten neemt en bepaalt hoe iets gaat lopen. Als jij moeite hebt om te doen wat een ander bepaalt, past dit werk wellicht niet bij jou.

Hoe commercieel is commercieel?
Maak je geen zorgen we gaan niet zo’n vervelende opdringerige auto verkoper van je maken, daar houden we zelf ook niet van. Wél vinden we het leuk om te verkopen vanuit verbinding en dat doen we op een sympathieke manier. We leren je dat connectie beter is dan perfectie en hoe je koopsignalen opvangt, zodat je warme leads door kunt sturen naar je opdrachtgever. Daar gaan we tijdens deze opleiding op in.
Welke skills zijn er nodig voor deze opleiding? 

Deze opleiding heeft een HBO werk-en-denk-niveau. Onderzoek doen, gegevens kunnen analyseren en conclusies kunnen trekken zijn benodigde competenties. Foutloos de Nederlandse taal kunnen schrijven, goede communicatieve vaardigheden en representatief zijn essentieel. De opleiding is heel praktijk gericht.


Ondanks de wekelijkse coach calls en de mogelijkheid om op elk moment hulp te vragen in de eigen community, wordt verwacht dat de student gemotiveerd is, zelf initiatief neemt en zich houdt aan de vooraf aangeleverde planning, zodat de opleiding binnen de termijn die daarvoor is gesteld kan worden afgerond. Het aanvangsniveau is minimaal MBO 4. Het is niet noodzakelijk dat de aspirant hiervan een diploma kan overleggen.


Vanwege de aard van het werk is het van belang dat je de Nederlandse taal uitstekend beheerst. Zowel je spreekvaardigheid als schrijfvaardigheid moet goed zijn; 

Je wilt graag anderen helpen; 

Je hebt een groot probleemoplossend vermogen; 

Je ben initiatiefrijk;

Commerciële vaardigheden heb je nog niet nodig. Tijdens de opleiding leer je hoe jij je voor de opdrachtgever bezig kunt houden met sales. Dat je hiervoor gemotiveerd bent is voldoende op dit moment. Belangrijk: maak je geen zorgen we gaan niet zo’n vervelende opdringerige auto verkoper van je maken, daar houden we zelf ook niet van. Wél vinden we het leuk om te verkopen vanuit verbinding en dat doen we op een sympathieke manier. We leren je dat connectie beter is dan perfectie en hoe je koopsignalen opvangt, zodat je warme leads door kunt sturen naar je opdrachtgever. Daar gaan we tijdens deze opleiding op in.

Hebben jullie een gedragscode waaraan jullie je houden?
Ja, wij hebben het NRTO keurmerk en houden ons aan hun gedragscode. Klik hier om deze code te zien.
Kan ik mijn feedback ergens kwijt? 
Jazeker! Wij vinden feedback van onze klanten zeer waardevol. Daarom vragen we iedereen om aan het einde van de training een evaluatieformulier in te vullen, waarop je al je feedback kwijt kunt. Daarnaast hebben we natuurlijk intensief contact in de besloten community bij de training en tijdens de coach calls, dus je hoeft nooit lang met een vraag of onzekerheid rond te blijven lopen. En ook niet met een compliment trouwens 😊
Hoe gaan jullie om met klachten? 
Wij horen het graag wanneer je niet tevreden bent, dan kunnen we samen kijken hoe we dit kunnen oplossen. Heb je toch een klacht? Dan hanteren we deze klachtenprocedure.
Moet ik naast de training nog meer lesmateriaal aanschaffen?
Nee hoor, als je je inschrijft krijg je al het lesmateriaal dat je nodig hebt van ons. Je hoeft dus niets extra's aan te schaffen.
Kan ik mijn geld terug krijgen als ik me bedenk nadat ik de training heb aangekocht? 
Dergelijke zaken hebben wij allemaal geregeld in onze algemene voorwaarden. Die vind je hier.
Wat als ik een vraag heb tijdens de zelfstudie? 
Super! Wij denken graag met je mee en beantwoorden graag je vragen. Daarvoor hoef je niet te wachten tot de volgende coach call. je kunt namelijk 24/7 in onze community je vraag stellen. Dat is ook leerzaam voor andere deelnemers. Wij zijn elke werkdag in de community aanwezig en zullen dan je vraag beantwoorden. 
Wat als ik een technisch probleem heb?
Dan kun je altijd via mail onze hulp in roepen, zodat we even kunnen kijken wat er aan de hand is en eventueel een helpdesk kunnen inschakelen. Je kunt dit doen via mail@welovecommunities.nl . We checken onze mail elke werkdag en afhankelijk van de urgentie beantwoorden we binnen maximaal 2 werkdagen je mail.
Waar bevindt zich de online leeromgeving? 
Wij werken met Huddle. Nadat je je hebt aangemeld en betaald, ontvang je je inlog gegevens. Je kunt Huddle zowel op de desktop gebruiken als via een app op je telefoon. Binnen deze Huddle omgeving bevindt zich ook onze community waar je op elk moment van de dag je vragen kunt stellen of iets kunt delen.
Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?
Vervalt er wel eens een coach call? 
In principe gaan onze geplande calls altijd door. Zowel Maartje Blijleven als haar community manager kunnen deze calls leiden. Natuurlijk kan er wel eens sprake zijn van overmacht. In dat geval halen we de coach call in op een ander moment. 
Blijft de training van mij na afloop?
Nee, de training is ons eigendom. Jij kunt de lessen volgen voor de duur van deze training. Daarna kun je als je wilt een abonnement aanschaffen om toegang te behouden. Je kunt dan nog overal bij en ook nog deelnemen aan de coach calls.
Ik heb een andere vraag, wat nu?
Heb je een andere vraag over de opleiding Commerciële Community Manager? Mail ons gerust even, we antwoorden op werkdagen meestal binnen 24 uur. Je kunt ons mailen via mail@welovecommunities.nl. Leuk om van je te horen!
Gradient achtergrond

Ja, ik reserveer NU mijn plek in de Opleiding: Commerciële
Community Manager