Verkopen zonder pusherig te zijn

Verkopen zonder pusherig te zijn: hoe doe je dat en hoe kun je dat slim doen met een online community?

Het toffe aan een online community is dat je niet alleen samen met je community een mooi product maakt, maar dat je ook nog eens referenties krijgt. Met deze feedback kan je je product optimaliseren voordat het product überhaupt in de winkel ligt. Social proof is mega waardevol, want door een verhaal van een ander kan iemand besluiten om ook de stap te nemen en klant bij je te worden!

Een product wordt vaak ontwikkeld op basis van vraag van jouw doelgroep. Hier wil je natuurlijk op inspelen door een product aan te bieden om in de behoeften van je doelgroep te voorzien. Een voorbeeld hiervan is dat ik als digital community expert heel veel vragen kreeg in mijn community over die nieuwe audio app Clubhouse. Mijn doelgroep (ondernemers) hadden diverse vragen op dit gebied, onder andere hoe de nieuwe app in zijn werking ging en waarom het voor ondernemers interessant is om de app te gebruiken. Aan de hand hiervan schreef ik al deze vragen op en beantwoorde ik deze in een E-book ‘Succes dankzij Clubhouse’. Door input van je doelgroep kan je dus een product ontwikkelen waarvan je weet dan men erop zit te wachten.

Wanneer je je product afhebt, kan je je community natuurlijk vragen om feedback op je product. Sterker nog, grote kans dat je community staat te trappelen om antwoorden te krijgen op hun vragen. Door middel van deze reviews kan je je product optimaliseren voordat het in de winkel ligt. Daarnaast kan je positieve reviews gebruiken op je website als referenties.

Luister  in deze podcast hoe ik dat heb gedaan. Inclusief tips & tricks, zodat jij deze strategie ook kunt inzetten als je iets nieuws op de markt brengt.

Interesse in het E-book ‘Succes dankzij Clubhouse’? Bekijk hier het eenmalige aanbod.

Over de schrijver
Reactie plaatsen