Eind 2022 lanceerde ik de Female Leaders Club. En heel eerlijk: ik vond dat best wel een beetje spannend. Ik had een heel tof concept in gedachten. Al 5 jaar mijn droom. En nu voelde ik dat ik er klaar voor was. Om een groep topvrouwen bij elkaar te brengen, elkaar te helpen en 'iets terug te geven' aan de jongere generatie female leaders. Ik geloof heel erg in lift as you grow.
Dus lanceerde ik dit nieuwe concept tijdens een high tea met topvrouwen. Vroeg ik aan de hele groep wie er lid wilde worden. En dat vond ik dus best wel spannend. Want wat als iedereen ter plekke 'nee' zegt? Tsja, dan word ik dus hartstikke afgewezen. Wat zullen ze dan wel niet van me denken? Gelukkig was dit niet het geval. Veel van de vrouwen zeiden meteen 'ja'.
Binnen anderhalve week heb ik een hele toffe groep van 28 topvrouwen bij elkaar verzameld. Het komende jaar komen we een aantal keer samen om elkaar te inspireren, van elkaar te leren, lol te maken en te zorgen voor nog meer impact in de markt.
Die angst om te falen was dus onterecht en is voor niets geweest. Mijn doel was om te starten met 10 vrouwen en we zijn nu met een groep van 28. Geweldig!
Dat brengt me naar de volgende vraag:
Wat is het verschil tussen een succesvolle en 'mislukte' lancering?
Daar heb ik over nagedacht. Mijn conclusie: het verschil zit hem niet in de lancering zelf. Het zit in de periode daarvoor. In de content die je deelt, in de community die je opbouwt en je naam in de markt.
Heel simpel: als mensen je kennen, leuk vinden en vertrouwen, dan worden ze gewoon eerder klant. En het is een stuk makkelijker als je wordt gezien als de #1 in je markt. Logisch, toch?
Beetje gek om van jezelf te zeggen, maar ik word door veel mensen gezien als de nummer één in de markt als het gaat om digital communities en content. Ik word niet voor niets de Queen of communities genoemd. Mijn inzicht: daardoor zeggen mensen gewoon veel eerder ja. Dat is eigenlijk ook heel logisch. Je kunt niet een succes en geheim tegelijkertijd zijn.
En toen dacht ik: ik vind het eigenlijk wel tof om een groep ambitieuze ondernemers te helpen. En dan bedoel ik dus niet mensen die gewoon een beetje leuk ondernemen voor de hobby, maar ik bedoel echt mensen met een grote droom. Een grote visie. Die echt impact willen maken. Hoe leuk is het als ik hen help om de #1 in hun markt te worden? Daar heb ik natuurlijk een jaarprogramma voor. Maar misschien zeg je: nou, ik wil eerst eens eventjes kijken wat er allemaal bij komt kijken om die nummer één te worden. Ervaren wat ik moet doen. En daarom dacht ik: over anderhalve week ga ik iets tofs doen. Ik ga een challenge organiseren: word de nummer één in je markt.
Dus: Ben jij een ambitieuze ondernemer? Wil je echt die nummer één in de markt worden? Heb je het gevoel dat je er nu nog niet alles uit haalt? Dat je bekender kan worden?
Dan is dit voor jou. Schrijf je dan nu even in via dit linkje. Dan gaan we lekker samen een paar dagen aan de slag. Geen hele dagen. Ik weet dat je druk bent. Reken op één à twee uurtjes per dag. En dan gaan we echt het verschil maken èn doen wat er voor nodig is om die nummer één te worden. Zodat, als je iets nieuws lanceert, mensen ook meteen ja tegen jou zeggen, omdat ze jou zien als dè nummer één. En natuurlijk willen ze bij de beste.
Ik hoop dat je meedoet, geef je eventjes op.
Dus lanceerde ik dit nieuwe concept tijdens een high tea met topvrouwen. Vroeg ik aan de hele groep wie er lid wilde worden. En dat vond ik dus best wel spannend. Want wat als iedereen ter plekke 'nee' zegt? Tsja, dan word ik dus hartstikke afgewezen. Wat zullen ze dan wel niet van me denken? Gelukkig was dit niet het geval. Veel van de vrouwen zeiden meteen 'ja'.
Binnen anderhalve week heb ik een hele toffe groep van 28 topvrouwen bij elkaar verzameld. Het komende jaar komen we een aantal keer samen om elkaar te inspireren, van elkaar te leren, lol te maken en te zorgen voor nog meer impact in de markt.
Die angst om te falen was dus onterecht en is voor niets geweest. Mijn doel was om te starten met 10 vrouwen en we zijn nu met een groep van 28. Geweldig!
Dat brengt me naar de volgende vraag:
Wat is het verschil tussen een succesvolle en 'mislukte' lancering?
Daar heb ik over nagedacht. Mijn conclusie: het verschil zit hem niet in de lancering zelf. Het zit in de periode daarvoor. In de content die je deelt, in de community die je opbouwt en je naam in de markt.
Heel simpel: als mensen je kennen, leuk vinden en vertrouwen, dan worden ze gewoon eerder klant. En het is een stuk makkelijker als je wordt gezien als de #1 in je markt. Logisch, toch?
Beetje gek om van jezelf te zeggen, maar ik word door veel mensen gezien als de nummer één in de markt als het gaat om digital communities en content. Ik word niet voor niets de Queen of communities genoemd. Mijn inzicht: daardoor zeggen mensen gewoon veel eerder ja. Dat is eigenlijk ook heel logisch. Je kunt niet een succes en geheim tegelijkertijd zijn.
En toen dacht ik: ik vind het eigenlijk wel tof om een groep ambitieuze ondernemers te helpen. En dan bedoel ik dus niet mensen die gewoon een beetje leuk ondernemen voor de hobby, maar ik bedoel echt mensen met een grote droom. Een grote visie. Die echt impact willen maken. Hoe leuk is het als ik hen help om de #1 in hun markt te worden? Daar heb ik natuurlijk een jaarprogramma voor. Maar misschien zeg je: nou, ik wil eerst eens eventjes kijken wat er allemaal bij komt kijken om die nummer één te worden. Ervaren wat ik moet doen. En daarom dacht ik: over anderhalve week ga ik iets tofs doen. Ik ga een challenge organiseren: word de nummer één in je markt.
Dus: Ben jij een ambitieuze ondernemer? Wil je echt die nummer één in de markt worden? Heb je het gevoel dat je er nu nog niet alles uit haalt? Dat je bekender kan worden?
Dan is dit voor jou. Schrijf je dan nu even in via dit linkje. Dan gaan we lekker samen een paar dagen aan de slag. Geen hele dagen. Ik weet dat je druk bent. Reken op één à twee uurtjes per dag. En dan gaan we echt het verschil maken èn doen wat er voor nodig is om die nummer één te worden. Zodat, als je iets nieuws lanceert, mensen ook meteen ja tegen jou zeggen, omdat ze jou zien als dè nummer één. En natuurlijk willen ze bij de beste.
Ik hoop dat je meedoet, geef je eventjes op.
Liefs,
Maartje
PS. Ben jij een topvrouw en wil je een van die laatste plekjes in de Female Leaders Club? Klik even hier om te kijken of je in aanmerking komt. Dit is echt niet voor iedereen. Ben je daar nog niet? Dan zou ik zeker meedoen met de challenge. Want als je die nummer één in jouw markt wordt, dan ga je ook simpelweg ook meer verdienen. Zodat je straks wel lid kunt worden.