#1 Managementboek Bestseller 'We love communities'

Claim jouw exemplaar nu tijdelijk 'gratis'. Ik betaal het boek, jij alleen de verpakking, inpak- en verzendkosten. Waarom? Omdat ik 100.000 ondernemers wil helpen om succesvol te zijn dankzij hun eigen online community. Dat gaat zo een stukje sneller ;-)

Ben je niet zichtbaar genoeg, creëer je onvoldoende impact en haal je je doelen niet? Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. Waarmee je fans én klanten maakt en als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.


De eeuwenoude manier om verbondenheid, solidariteit en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om nieuwe klanten aan te trekken, online relaties te bouwen en onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier.


In dit boek leer je wat het geheim is en laat ik je stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Je krijgt inspirerende praktijkvoorbeelden en ik onthul de fijne kneepjes van het vak waar ik al 20 jaar in werk.


Het boek ‘We love communities’ steeg een maand voor verschijning binnen 3 dagen met stip naar nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100. Waar het vervolgens 27 dagen aaneengesloten stond. Het boek is bedoeld voor iedereen die een goed idee voor een community heeft. Of als je je bestaande online community succesvoller wil maken.


Inclusief tips en tricks van 36 bekende community-experts, het verrassend makkelijke We love communities 10-stappenplan en een gratis online training. 
management boek hartje


Het grote geheim


Voor iedereen bestaat er een passende online community van mensen die dezelfde pijn, passie of ambitie delen. 


Daarnaast kun je de community ook inzetten om je zakelijke doelen te bereiken. Een community geeft je voldoening, is leuk, je netwerk groeit er enorm mee in een gebied waar jij expertise wilt opbouwen en dat geeft een positieve uitstraling op jou als oprichter, wat je op andere vlakken verder kan brengen. Je business, zichtbaarheid en expertstatus wordt groter. Je bent de expert op jouw vakgebied en super zichtbaar voor potentiële klanten. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.


Daarvoor is het juiste stappenplan wel essentieel. Bestel dit boek vandaag nog. Want zonder dit boek moet je het allemaal zelf uitzoeken. Dat kost je niet alleen veel tijd, geld en energie, maar de kans is ook groot dat je ‘zomaar wat doet’ en daardoor eindigt met een community die niet actief is en doodbloedt. En je je doel niet bereikt. 

Voor wie is het boek en wie heeft er baat bij? 

Met We love communities help ik mensen om succesvol te zijn met hun online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Dit boek helpt zowel de beginner die met online communities aan de slag wil gaan, maar ook de expert die wil leren van de tips en tricks van andere experts. 


Niet alleen de community leider heeft baat bij het boek, maar ook (juist!) de hele community daaromheen. In deze geïndividualiseerde samenleving hebben mensen de behoefte om ergens bij te horen. In een community staan gezamenlijkheid en collectieve ervaringen centraal. Je deelt met gelijkgestemden informatie en ervaringen over een onderwerp waar je gepassioneerd over bent. 

Achtergrond

Je kunt een community bouwen rondom:

• Je merk, product of dienst: voor meer fans, klanten en omzet.

• Je organisatie intern: een hechtere band tussen collega’s, meer 

kennisdelen en betere resultaten.

• Een goed doel of non-profitorganisatie: samen sta je sterker en kun je meer bereiken.

• Een vereniging of stichting: om de leden met elkaar te verbinden en kennis te delen.



• Je passie, als hobbyist met anderen praten over je favoriete bezigheid en tips en tricks uitwisselen.
• Jezelf als influencer: een community van fans om je heen verzamelen.
• Je onderneming: leren hoe je je ideale klant het beste kunt bereiken en hoe je prospects omzet in echte klanten en fans.
• Een ander leuk idee dat niet onder bovenstaande punten valt.

Waarom is dit boek uniek en anders dan de boeken die er nu al zijn?

We love communities is het eerste en meest complete boek over online communities waarin je stap-voor-stap leert hoe je een community begint en tot bloei brengt. Waarin ik als schrijver twee decennia aan eigen ervaring combineer met onderzoek en ervaringen van 36 van de beste community leiders uit Nederland en daarbuiten. Diverse leiders van diverse communities. Inclusief verrassend makkelijk We love communities 10-stappenplan en een gratis online training. 


We love communities is erg geschikt om cadeau te geven aan relaties wie je dit plezier en succes gunt. En om de band met je eigen community te versterken. 


Wat anderen zeggen over de #1 bestseller We love communities

Irma Machielse, ROEM Master + Hogeschool Leiden

'Wat fijn dat er nu een boek is over communities waarbij je aan de hand van een aantal stappen leert een community op te zetten en uit te bouwen. Door de vele interviews met community-experts uit de praktijk biedt het tegelijkertijd veel inspiratie!’

Danielle Stecher, Digital en Social Media Manager

‘Het stappenplan is goed doordacht en zal ik ook zeker gaan gebruiken! Ik denk dat ook voor ervaren community managers je met het plan nog beter beslagen ten ijs zal komen.’

Nicole van Thoor, Spargle

‘Pragmatisch boek met handige tips. Heel makkelijk om te lezen! Voor de beginner die met communities aan de slag wil gaan, maar ook voor de expert die wil leren van de tips en tricks van andere experts.’

Joshua van Wijgerden, CrowdHunch

‘Ben je ook maar enigszins geïnteresseerd in community management, dan is dit boek verplichte kost!’

Stephanie Stalenhoef, IVRM Communicatie

‘Alles wat je weten moet als je een succes wil maken van je online community of klanten hierover wil adviseren. Een handboek dat je in één adem uitleest. Aanrader!'

Mira Saia, Virtual Business Manager

‘Alles, maar dan ook alles wat je moet weten over communities. Of je er een hebt of nog gaat beginnen, dit boek vol informatie, tips en templates moet je hebben en vooral: lezen!’

Astrid van Dijk, Linking Talent

‘Wil je een community oprichten, maar je weet niet hoe? Lees dan dit boek. Met een concreet stappenplan en tips van veel ervaringsdeskundigen die je voor zijn gegaan. De perfecte combi!’

Miriam Bovendeerd, Urban Future

‘Handig stap-voor-stap handboek als begeleiding voor het opzetten van je eigen community. Vlot geschreven en barstensvol voorbeelden en tips van Maartje en de vele experts die zij interviewde voor dit boek.’

Anne Kien, AnneKien.nl

‘We love communities is een must read voor iedereen die overweegt een community te starten of een bestaande community (nieuw) leven in te blazen. Een hands on methode waarvan je handen gaan jeuken en die mij direct aan het werk heeft gezet met betrekking tot mijn eigen plannen. Maartje wisselt haar prettige schrijfstijl af met interviews met diverse experts uit de community business en schuwt de verschillende visies niet. Een absolute aanrader!’

Myra de Wildt, Happy Single Moms

‘Als community-expert kan ik wel zeggen dat dit boek een absolute must is wanneer je een succesvolle community op wilt bouwen. Het bevat waardevolle en vooral praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt gaan. De tips van mensen die zelf grote communities hebben opgebouwd zorgen ervoor dat dit boek een onschatbare waarde heeft.’

Marit de Wit, De Kleine Wereld

‘Interessant, leerzaam en inspirerend boek over de toegevoegde waarde van online communities met een stappenplan om zelf een community te bouwen. Maartje combineert haar kennis van en passie over het onderwerp met de succesverhalen van anderen die geloven in de kracht van communities. De praktische aanvliegroute in combinatie met alle verhalen vol passie maken dat je super enthousiast wordt om zelf te beginnen met je eigen online community.’

Ursula de Mol, Lady Ursus

‘Alle hedendaagse marketing- en communicatiefacetten die belangrijk zijn om een community neer te zetten komen ruim aan bod. Het boek leest prettig en is logisch opgebouwd. Hierdoor zuig je de kennis als vanzelfsprekend op. Het boek biedt een prettige structuur hoe je zelf met een community aan de slag kunt. Het is duidelijk dat Maartje zelf jarenlange ervaring heeft op dit gebied. Dat maakt het boek zeer geloofwaardig. Voor iedere marketing-communicatieprofessional van deze tijd een must read!’

Paul verhulst

Paul Verhulst, Les Ravens

‘Met dit boek legt Maartje Blijleven een fundering voor het opzetten en beheren van communities. Het boek is toegankelijk doordat aansprekende praktijkvoorbeelden worden gebruikt van zowel haarzelf als van andere professionals. Het is een interessant boek, als je je community nog moet opzetten, maar ook als je al jaren bezig bent.’

Frank Meeuwsen, Communitystrateeg

Frank Meeuwsen, Communitystrateeg

‘Een overzichtelijk stappenplan zonder al te veel poespas en te veel lastige modellen waar je zelf geen wijs meer uit kunt. Begrijpelijk geschreven en met achtergrondinformatie en tips van experts uit het veld. Een boek dat voor een breed professioneel publiek interessant is, omdat Maartje een rijk palet van experts uit haar eigen community heeft gesproken.’

Kevin de Randamie, Braenworks Group | Creative Business Partners

Kevin de Randamie, Braenworks Group | Creative Business Partners

‘Een mooie verzameling authentieke inzichten over het organiseren van impact voor en door mensen :)’

Carla Snepvangers, Winc Academy

Carla Snepvangers, Winc Academy

‘Communities zijn een belangrijk onderdeel van onze digitale wereld geworden. Het is goed dat Maartje er met dit boek specifiek de aandacht op richt.’

Dan Fennessy, PartyWith

Dan Fennessy, PartyWith

‘Echte, herkenbare en bruikbare verhalen en voorbeelden van mensen die met succes communities hebben gebouwd.’

Stan Boshouwers, Tinker imagineers

Stan Boshouwers, Tinker imagineers

‘Een uiterst relevant boek, geschreven door een vrouw die weet waarover ze het heeft.’

Amber Mangnoesing, ZoKien

Amber Mangnoesing, ZoKien

‘Maartje neemt je op heldere wijze mee in de wereld van online communities. Tijdens het lezen raak je geïnspireerd en zie je de mogelijkheden voor een eventuele eigen community al voor je. Ik denk dat dit boek ook een mooie aanvulling kan zijn voor studenten om meer te weten over het bouwen van communities.’

Gaby Rupert, ING

Gaby Rupert, ING

‘Een prettig handzaam boek met alle ins & outs over het starten en uitbouwen van je eigen community. Met een helder en volledig stappenplan en veel mooie anekdotes en tips van experts. Onmisbaar als je van jouw community een succes wilt maken!’

Gradient achtergrond

Bestel nu mijn boek!

Boek
Maartje Blijleven in de media

Geïnterviewd voor We love communities

Natuurlijk schrijf je een boek over online communities niet alleen. Dat doe je samen met een community van community-leiders. Daarom combineerde ik mijn eigen ervaring met veel research en met interviews met 36 experts die steengoed zijn in hun vak en ook veel weten over communities. Experts die hun successen, maar ook hun valkuilen en geheimen met me deelden. 


Experts van kleine communities om een social movement te creëren, versus experts van mega communities met meer dan 500.000 leden. Jong talent versus de gevestigde orde. Vrouwen en mannen. Verschillende culturen, achtergronden, geloven, seksuele voorkeuren, gezondheid, et cetera. Mensen die op het eerste gezicht heel divers zijn, maar wel een gemeenschappelijke deler hebben: hun passie voor communities. Een inclusieve houding. Want communities verbinden mensen met elkaar. Alle mensen.


Als je investeert in diversiteit en inclusiviteit, wordt je werk daar beter, innovatiever en creatiever van. In tijden waar technologie een steeds grotere rol speelt in ons leven, wint het verhaal van het creatieve individu alleen maar verder in kracht. Het inspireert en zorgt voor connectie van mens tot mens. Daarom heb ik voor dit boek ook bewust een divers palet aan experts geïnterviewd: verschillende perspectieven maken ons rijker. Anders zou het leven maar saai zijn.

 

Deze community leiders hielpen bij het tot stand komen van dit boek: Anneli Rispens, Antoinette Hoes, Ashlee Janelle Danso, Charlene Jozefzoon, Christiana Courtright, Dan Fennessy, Danielle Stecher, Debbie Reber, Dieuwke Hoogland, Flavia Anghel, Frank Del Gatto, Frank Meeuwsen, Igor Beuker, Janneke van Heugten, Job Slijkhuis, Joshua van Wijgerden, Joyce Heere, Kapi Alem, Kees Diamant, Kevin De Randamie, Kirsten Wagenaar, Laureen Doesburg, Lenneke Speelman, Maureen Powel, Myra de Wildt, Nathalie Peters, Paul Verhulst, Penny Clayton, Robin Ramos, Sanne Walvisch, Sonja Loth, Susanne van Nierop, Tonny Loorbach, Veronique Prins, Vivian Opsteegh en Youri Meuleman. De interviews heb ik in de vorm van quotes verwerkt in dit boek. 


Hun bio’s vind je achterin het boek en de video-interviews kun je zien op www.welovecommunities.nl/blog. Echt een aanrader, omdat je dan ook de persoon en het verhaal achter die succesvolle community ziet!


Interviews


Over Maartje Blijleven 

Maartje Blijleven als Digital Community Expert aan tafel bij Albert Verlinde, SBS6

Maartje Blijleven als Digital Community Expert aan tafel bij Albert Verlinde, SBS6

Maartje Blijleven over het geheim van succesvolle communities. (foto: Cross Media Cafe)

Maartje Blijleven over het geheim van succesvolle communities. (foto: Cross Media Cafe)


Hallo, ik ben Maartje Blijleven, 

Online Community Coach voor ambitieuze ondernemers. Ik ben #1 bestseller auteur, keynote spreker en al 21 jaar digital community expert voor bedrijven zoals Endemol, KLM, Facebook en ondernemers. Als oprichter van de Community Leaders Club en Online Community Academy, weet ik hoe je een community begint, laat groeien en winstgevend maakt. 


Mensen noemen me ook wel de 'queen of communities' van Nederland en België, omdat ik regelmatig in de media kom en al honderden ondernemers en professionals hielp om succesvol te zijn met hun eigen online community.


Dat mijn Community Leaders Formule werkt, bewees ik met mijn eigen gratis Facebookgroep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn online community. Wauw!


We love communities

Hoe je succesvol wordt met jouw online community.

Samengevat ontdek je in dit boek: 

  • Wat het geheim is van een succesvolle online community
  • Wat de exacte stappen zijn om ook jouw online community succesvol te maken
  • Hoe je een zinvolle community kunt creëren die een win-win situatie is voor zowel de community leiders, als de leden.
  • Hoe 36 andere community leiders hun community succesvol maakten, inclusief tips & tricks
  • Dat een community de beste manier is om van wildvreemden fans te maken, waardoor je via mond-tot-mond reclame vanzelf groeit
  • Waardoor je als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient.
  • Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg. 
  • Waardoor je kunt doen wat je het allerleukst vindt en nog meer mensen kan helpen.



Heel erg bedankt voor je interesse in het boek We love communities. Veel leesplezier! Bestel snel een of meerdere exemplaren zodat je zelf ook leert hoe je succesvol wordt met jouw online community!


Liefs, 

Handtekening

Maartje boek

arrow_drop_up arrow_drop_down