Hallo, ik ben Maartje Blijleven...

Maartje amsterdam

Wat ik het allerliefste doe? Jou als ambitieuze ondernemer leren hoe je een tribe creëert die niet kan wáchten om van je te kopen! Want online communities zijn life-changing!

Twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en net als veel ondernemers heb ik zelf ook geworsteld met het activeren van mijn online community , zichtbaar zijn, impact maken en nieuwe klanten binnenhalen. Ik was heel goed in het opzetten en activeren van communities van grote A-merken, maar voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen groep te starten. Wat als ik afgewezen word?! Niet goed genoeg ben en faal? Uit angst stelde ik een eigen community steeds uit. 


Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had! Om geld te verdienen, te connecten met mijn ideale doelgroep en te doen waar ik echt gelukkig van word. Ik begreep niet waarom het anderen wel lukte en mij niet. Totdat ik onderzoek deed, hulp kreeg en leerde wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community. 


In 2017 werd ik medeoprichter van de Facebookgroepen IncludeNow. en WomenTalkTech. Maar pas op 1 september 2020 startte ik mijn eigen groep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn Facebookgroep. Wauw!


Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken.


Toen ik de code eindelijk gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community expert bij een dagelijks actualiteitenprogramma. 


Ik werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award. En ik lanceerde de Online Community Academy middenin de Crisis-tijd, die binnen mum van tijd vol zat.


Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.


null null

'Wauw, zelfs Facebook boekt me nu om op hun Facebook Community Day in o.a. Tel Aviv te spreken.'

Nu komen klanten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities en Facebookgroepen. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. En die redacties bellen als ze een expert zoeken voor hun tv-programma. Dat je programma of product binnen no-time is uitverkocht!


Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven...


Dat gun ik jou ook! Sterker nog: ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities. 


Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.

Bekend van

Bekend van
Gradient achtergrond

Bestel nu mijn boek!

Boek

Heb je problemen om nieuwe klanten te binnen te halen? 

Ben je niet zichtbaar genoeg, creëer je onvoldoende impact en haal je je doelen niet?

Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven. Waarmee je van wildvreemden klanten en fans maakt en als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.


De eeuwenoude manier om verbondenheid en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om online relaties te bouwen, te onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier. Maar alleen als je het goed doet. Zonder de juiste strategie en begeleiding, bloedt je community dood en loop je niet alleen veel kansen mis, maar kan het je merk ook schaden.


Met 20 jaar ervaring weet ik precies hoe je dit geheim omzet naar succes en continuïteit in je business: meer klanten. Daarom kan ik jou ook helpen met een 1:1 strategie-sessie, een masterclass voor jou en je team, de Online Community Academy en mijn boek. Speaking off: mijn boek We love communities werd al meteen in de pre-sales een bestseller en stond 27 dagen op #1 in de Managementboek bestseller top 100. Echt een dream come true! <3 


Misschien vraag je je af waarom ik digital community expert ben geworden...

Als kind van twee sociale ouders ben ik onbewust mijn hele leven al bezig geweest met het op- en uitbouwen van communities: in de buurt, op school, op het werk. Mijn moeder werkte meer dan 25 jaar als maatschappelijk werkende die groepen familieleden begeleidde van (jong) dementeerden. Mijn vader is pedagoog en maakte o.a. lesmateriaal voor het beroeps- en bedrijfsleven. Werken met groepen mensen en hen begeleiden en kennis overbrengen zit dus in mijn dna.


Het is dan ook niet verwonderlijk dat ik uiteindelijk digital community expert ben geworden en graag anderen help om succesvol te zijn met hun online community. We hebben elkaar nodig om succesvol te zijn. 


Ik geloof dat je alleen zelfstandig en succesvol kunt worden, als je investeert in een sterk netwerk, in jouw online community. Samen bereik je meer dan alleen. Ik gun iedereen een happy, zinvol en succesvol bestaan dankzij de kracht van online communities. En zou je er graag mee helpen. 


Liefs,

Maartje

Extra weetjes over mij, Maartje Blijleven, oprichter van We love communities:

    • Ik woon samen met mijn zoon, dochter, vriend en twee poezen in Amsterdam
    • Daar ben ik op 8 december 1979 in de Pijp ook geboren 
    • Eet het liefst pannenkoeken of appeltaart met slagroom
    • Heb nog steeds spijt dat ik vorig jaar mijn motor heb verkocht en rijd nu in een grijze Mini Cooper die ik James noem
    • Om fit te blijven ga ik 2 keer per week kickboksen
    • Dansen maakt me happy, het liefst op R&B en Hiphop beats 
    • Kan me vinden in de uitspraak van Pippi Langkous: 'Ik heb het nog nooit gedaan dus denk dat ik het wel kan.' En werd zo hondenuitlater, postbode, internationaal fotomodel, stewardess, tv-redacteur, spreker, danser en schrijver. 
    • In 2002 schreef ik mijn eerste boek Beauty with Brains. Om jonge modellen te informeren over de zakelijke kant van modellenwerk.
    • In 2019 schreef ik mijn tweede boek 'We love communities. Mijn droom kwam uit toen deze binnen 3 dagen op #1 in de Managementboek bestseller top 100 kwam en daar 27 dagen achtereen bleef staan. 
    • Ik geloof dat diversiteit en inclusie ons rijker, innovatiever, beter en creatiever maakt. Daarom zet ik me in voor meer gelijkheid in de creatieve sector. Ik richtte daarvoor de community en Stichting IncludeNow. op, samen met Arno Peperkoorn, Stephan Alspeer en Nadine Ridder
    • In datzelfde jaar zette ik met Jessika Lynch ook WomenTalkTech op, om meer vrouwelijke sprekers op digitale en innovatie congressen op het podium te krijgen en elkaar te supporten waar mogelijk
    • Connecten en verbinden is wat ik het liefste doe. Tijdens mijn talks, in persoonlijke gesprekken en gewoon op straat als ik leuke mensen tegenkom met dezelfde passie als ik. 
    • Geef met veel plezier les aan de commerciële talenten van morgen, als gastdocent aan de Hogeschool Leiden.

    PS: Meer weten? Bekijk hier hoe we samen kunnen werken. 

    PS2: Wil je mij interviewen of als expert uitnodigen in de media? Hier zie je mijn media optredens en de media-kit.