Persinformatie / In de media

bnr

Maartje Blijleven (1979) is #1 bestseller auteur, keynote spreker en al 20+ jaar digital community expert voor bedrijven zoals Endemol, KLM en Facebook. Als directeur van We love communities en oprichter van de Online Community Academy, weet ze hoe je een community begint, activeert en laat groeien. Ze staat bekend als de 'queen of communities' en hielp honderden ondernemers en professionals om succesvol te zijn met hun eigen online community.


Maartje is te zien geweest in verschillende media, waaronder Het Parool, Emerce, Marketingfacts, MarketingTribune, Adformatie, LBB, Nederlands Media Nieuws, BNR, SBS6, MT.nl, Managementboek en Vrouw.Nieuws.nl. Daarnaast schuift ze als digital community expert graag aan tafel aan om haar expertise te delen met een breed publiek, bij (live) radio- en televisieprogramma's.

Maartje Blijleven in de media

Hier is een selectie van recente publicaties:


Gradient achtergrond

Interview aanvragen en/of mediakit

Maartje is goed bereikbaar en beschikbaar voor interviews, dagbladen, magazines, podcasts, radio, televisie en andere media.


Neem contact op via mail@welovecommunities.nl 

in de media

Uitgebreide bio van Maartje Blijleven

Maartje Blijleven (1979) is auteur van de Managementboek bestseller We love communities, veelgevraagd keynote speaker en digital community expert. Met haar bedrijf We love communities en Online Community Academy helpt ze ondernemers bij het bouwen van communities. Blijleven bouwt al sinds 2000 aan succesvolle online communities en is erg gepassioneerd over de kracht daarvan. Vanzelfsprekend is zij haar hele leven al in aanraking gekomen met communities: op school, in de buurt, op het werk. Als digital consultant heeft ze van dichtbij gezien dat online communities ook merken, media en bedrijven helpen om een langdurige relatie aan te gaan met hun meest waardevolle doelgroepen. Ze werkte o.a. voor Endemol, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot, Schiphol, Dyson en Deloitte. 


Als oprichter van de Community Leaders Club en Online Community Academy, weet ze hoe je een community begint en laat groeien. Met haar bedrijf We love communities helpt ze ondernemende professionals en ondernemers om succesvol te zijn met hun eigen online community: voor verschillende bedrijven, mensen en doeleinden. Ze gelooft dat er voor iedereen een passende online community bestaat van mensen die dezelfde pijn, passie, doelen of ambitie delen. In deze geïndividualiseerde samenleving hebben mensen de behoefte om ergens bij te horen.


Maartje is veelgevraagd keynote spreker, gastdocent aan Hogeschool Leiden en komt als digital community expert regelmatig in de media. Zo zat ze bij het dagelijkse tv-programma 6 Inside regelmatig aan tafel als de vaste digital community en social media expert. Met online trainingen, 1:1 strategie-sessies, masterclasses, keynote speeches en haar boek laat ze mensen stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Daarnaast deed ze onderzoek en interviewde ze 36 van de beste community-experts uit Nederland en daarbuiten.


Om iedereen in Nederland de gelegenheid te geven om zelf een online community te starten heeft ze een praktische handleiding geschreven, waar je meteen mee aan de slag kunt. Het boek We love communities is in boek, e-book en luisterboek te lezen. Inclusief het We love communities 10-stappenplan en veel voorbeeldcases. Via het activeren van haar eigen online community wist ze haar boek 'We love Communities' via de online voorverkoop al tot bestseller onder de managementboeken te stuwen. Het bewijst dat ze een goede snaar raakt, en dat haar praktische aanpak werkt. Haar boek ‘We love communities’ steeg een maand voor verschijning binnen 3 dagen met stip naar nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100. Waar het vervolgens 27 dagen aaneengesloten stond.


Maartje is sinds 2017 mede-oprichter van twee online communities: IncludeNow., een community die de creatieve industrie samen brengt om diversiteit en inclusie te bevorderen in zowel de teams als het werk dat we maken. En WomenTalkTech, om vrouwen die willen spreken op digitale en innovatie congressen bij elkaar te brengen, te supporten, spreker opties te delen en hen in contact te brengen met organisatoren van evenementen.


In maart 2020 heeft ze de populaire en goedlopende Online Community Academy opgezet. Voor ambitieuze ondernemers die meer klanten willen aantrekken dankzij hun online community. In een jaar tijd hielp ze 150+ ambitieuze ondernemers aan een succesvolle online community.


Op 1 september 2020 startte ze haar eigen groep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ze niet alleen 322 leden in haar community, maar haalde ze ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij haar Facebookgroep. Wederom het bewijs dat haar aanpak werkt.

maartjenull

Foto's van Maartje Blijleven

Wil je foto's downloaden voor bij je podcast, blog, interview of artikel? Hieronder een aantal recente foto’s die je direct kunt downloaden. Bij plaatsing graag de fotograaf Marinke Davelaar vermelden. 


null null null.null

null null null null

null null null null

maartje null null null


Gradient achtergrond

Bestel nu mijn boek!

Het boek We love communities staat in de top 10 boeken voor ondernemers! 

Bron: Beste Boeken Tips

Boek


Wat anderen zeggen over de #1 bestseller We love communities

Irma Machielse, ROEM Master + Hogeschool Leiden

'Wat fijn dat er nu een boek is over communities waarbij je aan de hand van een aantal stappen leert een community op te zetten en uit te bouwen. Door de vele interviews met community-experts uit de praktijk biedt het tegelijkertijd veel inspiratie!’

Danielle Stecher, Digital en Social Media Manager

‘Het stappenplan is goed doordacht en zal ik ook zeker gaan gebruiken! Ik denk dat ook voor ervaren community managers je met het plan nog beter beslagen ten ijs zal komen.’

Nicole van Thoor, Spargle

‘Pragmatisch boek met handige tips. Heel makkelijk om te lezen! Voor de beginner die met communities aan de slag wil gaan, maar ook voor de expert die wil leren van de tips en tricks van andere experts.’

Joshua van Wijgerden, CrowdHunch

‘Ben je ook maar enigszins geïnteresseerd in community management, dan is dit boek verplichte kost!’

Stephanie Stalenhoef, IVRM Communicatie

‘Alles wat je weten moet als je een succes wil maken van je online community of klanten hierover wil adviseren. Een handboek dat je in één adem uitleest. Aanrader!'

Mira Saia, Virtual Business Manager

‘Alles, maar dan ook alles wat je moet weten over communities. Of je er een hebt of nog gaat beginnen, dit boek vol informatie, tips en templates moet je hebben en vooral: lezen!’

Astrid van Dijk, Linking Talent

‘Wil je een community oprichten, maar je weet niet hoe? Lees dan dit boek. Met een concreet stappenplan en tips van veel ervaringsdeskundigen die je voor zijn gegaan. De perfecte combi!’

Miriam Bovendeerd, Urban Future

‘Handig stap-voor-stap handboek als begeleiding voor het opzetten van je eigen community. Vlot geschreven en barstensvol voorbeelden en tips van Maartje en de vele experts die zij interviewde voor dit boek.’

Anne Kien, AnneKien.nl

‘We love communities is een must read voor iedereen die overweegt een community te starten of een bestaande community (nieuw) leven in te blazen. Een hands on methode waarvan je handen gaan jeuken en die mij direct aan het werk heeft gezet met betrekking tot mijn eigen plannen. Maartje wisselt haar prettige schrijfstijl af met interviews met diverse experts uit de community business en schuwt de verschillende visies niet. Een absolute aanrader!’

Myra de Wildt, Happy Single Moms

‘Als community-expert kan ik wel zeggen dat dit boek een absolute must is wanneer je een succesvolle community op wilt bouwen. Het bevat waardevolle en vooral praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt gaan. De tips van mensen die zelf grote communities hebben opgebouwd zorgen ervoor dat dit boek een onschatbare waarde heeft.’

Marit de Wit, De Kleine Wereld

‘Interessant, leerzaam en inspirerend boek over de toegevoegde waarde van online communities met een stappenplan om zelf een community te bouwen. Maartje combineert haar kennis van en passie over het onderwerp met de succesverhalen van anderen die geloven in de kracht van communities. De praktische aanvliegroute in combinatie met alle verhalen vol passie maken dat je super enthousiast wordt om zelf te beginnen met je eigen online community.’

Ursula de Mol, Lady Ursus

‘Alle hedendaagse marketing- en communicatiefacetten die belangrijk zijn om een community neer te zetten komen ruim aan bod. Het boek leest prettig en is logisch opgebouwd. Hierdoor zuig je de kennis als vanzelfsprekend op. Het boek biedt een prettige structuur hoe je zelf met een community aan de slag kunt. Het is duidelijk dat Maartje zelf jarenlange ervaring heeft op dit gebied. Dat maakt het boek zeer geloofwaardig. Voor iedere marketing-communicatieprofessional van deze tijd een must read!’

Paul verhulst

Paul Verhulst, Les Ravens

‘Met dit boek legt Maartje Blijleven een fundering voor het opzetten en beheren van communities. Het boek is toegankelijk doordat aansprekende praktijkvoorbeelden worden gebruikt van zowel haarzelf als van andere professionals. Het is een interessant boek, als je je community nog moet opzetten, maar ook als je al jaren bezig bent.’

Frank Meeuwsen, Communitystrateeg

Frank Meeuwsen, Communitystrateeg

‘Een overzichtelijk stappenplan zonder al te veel poespas en te veel lastige modellen waar je zelf geen wijs meer uit kunt. Begrijpelijk geschreven en met achtergrondinformatie en tips van experts uit het veld. Een boek dat voor een breed professioneel publiek interessant is, omdat Maartje een rijk palet van experts uit haar eigen community heeft gesproken.’

Kevin de Randamie, Braenworks Group | Creative Business Partners

Kevin de Randamie, Braenworks Group | Creative Business Partners

‘Een mooie verzameling authentieke inzichten over het organiseren van impact voor en door mensen :)’

Carla Snepvangers, Winc Academy

Carla Snepvangers, Winc Academy

‘Communities zijn een belangrijk onderdeel van onze digitale wereld geworden. Het is goed dat Maartje er met dit boek specifiek de aandacht op richt.’

Dan Fennessy, PartyWith

Dan Fennessy, PartyWith

‘Echte, herkenbare en bruikbare verhalen en voorbeelden van mensen die met succes communities hebben gebouwd.’

Stan Boshouwers, Tinker imagineers

Stan Boshouwers, Tinker imagineers

‘Een uiterst relevant boek, geschreven door een vrouw die weet waarover ze het heeft.’

Amber Mangnoesing, ZoKien

Amber Mangnoesing, ZoKien

‘Maartje neemt je op heldere wijze mee in de wereld van online communities. Tijdens het lezen raak je geïnspireerd en zie je de mogelijkheden voor een eventuele eigen community al voor je. Ik denk dat dit boek ook een mooie aanvulling kan zijn voor studenten om meer te weten over het bouwen van communities.’

Gaby Rupert, ING

Gaby Rupert, ING

‘Een prettig handzaam boek met alle ins & outs over het starten en uitbouwen van je eigen community. Met een helder en volledig stappenplan en veel mooie anekdotes en tips van experts. Onmisbaar als je van jouw community een succes wilt maken!’

Gradient achtergrond

Op zoek naar een digital community expert?

Werk je in de media en wil je meer informatie over het boek 'We love communities', een drukproef, recensie-exemplaar en/of een interview met Maartje Blijleven aanvragen? Dat kan! Maartje is goed bereikbaar en beschikbaar voor interviews, magazines, podcasts, radio en televisie. 

Maartje

Wil je Maartje uitnodigen voor een interview of een recensie-exemplaar? 

Neem contact op. Bedankt!