Weet je dat een community heel goed voor jou kan werken, maar mis je omzet en klanten ‘omdat je zomaar wat doet’?
Weet je dat een community heel goed voor jou kan werken, maar mis je omzet en klanten ‘omdat je zomaar wat doet’?
Zie jij ook zoveel bedrijven en ondernemers succes behalen met hun community? Probeer jij hetzelfde, maar lukt het nog niet?
Je hebt geen heldere focus en strategie uitgestippeld. Korte termijn acties krijgen meer prioriteit, waardoor je lange termijn relaties, business insights, klanten en omzet uit je community misloopt. Je weet niet in welke volgorde je de stappen zet om met jouw community te groeien.
Je bent te veel tijd kwijt met het zelf uitzoeken, tijd die je ook kon besteden aan het binnenhalen van nieuwe klanten en omzet of het verbeteren van de band met je bestaande relaties. Je bent om diezelfde reden (online) onvoldoende zichtbaar.
Mensen weten jou niet te vinden als de expert op jouw vakgebied. Ze denken niet als eerste aan jouw bedrijf als ze op zoek zijn naar een nieuwe leverancier. Dat is natuurlijk zonde! Daardoor is je business niet zo succesvol als het zou kunnen zijn…
Veel bedrijven en ondernemers hebben hier last van, simpelweg omdat ze het geheim van succesvolle communities niet kennen. En geen duidelijke strategie hebben geformuleerd die zorgt dat ze zich onderscheiden van de rest. Omdat ze niet doorpakken. Omdat ze simpelweg niet weten hoe ze hun volgers en community omzetten naar een sustainable en sucesvol businessmodel. Misschien herken je het volgende:
Je twijfelt of het wel zin heeft wat je aan het doen bent…
Samengevat: je vindt het lastig om je community (ongeacht welk platform) echt goed in te zetten en weet niet meer hoe je nu verder moet.
Of je begint niet eens aan een community, omdat je bang bent dat je die niet aan de praat krijgt.
Het lukt je maar niet om er klanten uit te halen...
Maar ergens weet je dat een online community ook voor jou kan werken!
Dus wat ga je doen?
Wachten tot jouw ideale klanten zich bij een andere community aansluiten, waardoor jij de kans mist om hen als nieuwe klanten, fans en ambassadeurs aan jou te binden?
Zelf strugglen, terwijl je anderen ziet die wel een succesvolle community hebben, waardoor hun business groeit?
Met mensen waarvan je weet dat jij die eigenlijk beter kan helpen?
Nee toch!?
Goed nieuws: er is een manier om dit probleem op te lossen.
Hoe zou je het vinden als ik jou een jaar lang help om jouw community succesvol in de markt te zetten? Samen de strategie helemaal uit werken, maar ook hulp bij de vervolgstappen, zodat jij precies weet wat je moet doen om jouw community succesvol in te zetten voor jouw business?
Waardoor mensen jou echt goed leren kennen, je klanten, fans en ambassadeurs krijgt die jou via mond-tot-mondreclame aanraden, je expert status groeit en je nog meer (potentiële) klanten en omzet naar je toetrekt. Je creëert een tribe van mensen die niet kunnen wáchten om met jou te gaan werken!
De juiste inzet van communities is echt life changing!
Meer dan twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en net als veel ondernemers heb ik zelf ook geworsteld met het activeren van mijn online community, zichtbaar zijn, impact maken en nieuwe klanten binnenhalen. Ik was heel goed in het opzetten en activeren van communities van grote A-merken, werkte voor RTL, KLM en Heineken, maar ik voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen community te activeren. Wat als ik afgewezen word?! Niet goed genoeg ben en faal? Uit angst stelde ik een eigen community steeds uit.
Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had! Om geld te verdienen, te connecten met mijn ideale doelgroep en te doen waar ik echt gelukkig van word. Ik begreep niet waarom het anderen wel lukte en mij niet. Totdat ik (veel!) onderzoek deed, hulp kreeg en leerde wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community.
Pas op 1 september 2020 startte ik mijn eigen groep, de Community Leaders Club. In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn online community. Wauw!
Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken. Of dat nou op social media is, zoals Instagram, Facebook of LinkedIn, of op je eigen community platform.
Mijn grootste inzicht: online communities zijn life-changing!
Toen ik de code gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community & content expert.
Ik werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award. En ik lanceerde de Online Community Academy middenin de Crisis-tijd, die binnen mum van tijd vol zat.
Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.
Nu komen klanten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. Waar ze bij willen horen. Die ze tippen aan redacties als die een expert zoeken voor hun tv-programma, magazine of krant. Dat je programma of product binnen no-time is uitverkocht!
Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven...
Dat gun ik jou ook! Sterker nog: ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities.
Tijdens het VIP 1-1 traject kom je een jaar lang onder mijn hoede. Daardoor ga je keihard groeien. Je krijgt niet alleen toegang tot mij, maar ook toegang tot al mijn online programma's ter waarde van 11.497 euro. Ik leer je persoonlijk hoe je het maximale uit jouw community haalt! We gaan dus samen aan de slag: zowel met laaghangend fruit als een strategie en plan voor de langere termijn, zodat je meer focus hebt en sneller klanten uit je online groep haalt. Want: succes zit hem niet alleen in weten, maar vooral in doen.
Alles wat ik de afgelopen 20+ jaar leerde als digital community expert neem ik mee in onze 1:1 sessies. Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak. Daarnaast heb ik meer dan 75 top-ondernemers gesproken over het geheim achter hun succes, over hun community.
Maartje Blijleven is bekend van o.a.:
Voordelen van het VIP 1-1 jaartraject, wat krijg je?
2x een strategie-middag
Je krijgt 2x een halve dag mijn persoonlijke begeleiding bij het maken van de volledige strategie voor jouw community én business. Zodat je precies weet wat je moet doen om te groeien en hoe jij jouw doelen kunt behalen. Online, of op een fijne locatie in 's Graveland.
16 uur 1-1 coaching
In totaal heb je 16 uur 1-1 coaching met mij. Het traject is echt maatwerk: geen eindeloze online modules (daar ben je al te ver voor), maar een gerichte strategie die voor JOU en jouw bedrijf werkt. Je mag zelf weten hoe en wanneer je deze coaching inzet.
Toegang tot alle online trainingen
Natuurlijk krijg je ook toegang tot onze volledige online academy. Met modules over community building, relevante content, social media, goed geld verdienen en het maken van een online programma. Maar ook draaiboeken voor strategische samenwerkingen. Zoals een (zeer) winstgevend online summit, community challenge en winstgevende webinars. Etcetera.
Onbeperkt vragen stellen via WhatsApp
Onbeperkt vragen stellen en onverdeelde aandacht voor jou.
Je hoeft niet bang te zijn om ‘domme’ vragen te stellen, want alles wat we bespreken is vertrouwelijk. (En domme vragen bestaan niet). Tussendoor hebben we 24/7 een lijntje via WhatsApp. Heb je een dringende vraag die niet kan wachten tot de volgende call? Stel hem direct via Whatsapp, meestal heb je binnen een uur antwoord!
Online marketing ondersteuning
De juiste basis én verdieping
Dankzij de strategie-middagen heb je de juiste basis om jouw community te kickstarten en een boost te geven. Je zult je community ook echt vóór je laten werken, met meer klanten en omzet als resultaat. Door de regelmatige coach-calls en ondersteuning ga je ook de verdieping in en doe je daadwerkelijk wat je moet doen om je volgers om te zetten naar fans en klanten.
Gegarandeerd resultaat
De juiste focus krijg je met meer interactie, meer reacties, echte verbindingen met je meest trouwe fans, en een groeiende business. Jij bent zelf verantwoordelijk, maar ik houd je accountable. Aan het begin van dit traject brengen wij samen je persoonlijke en zakelijke doelstellingen in kaart.
Op deze manier geef je een commitment af en kan ik je accountable houden. We zullen in dit traject 2x een strategie middag plannen om de plannen, doelen en focus up-to-date te houden.
Het scheelt veel tijd
Als je zelf alles uit moet zoeken of ‘maar wat doet’ kost het niet alleen heel veel kostbare tijd, maar zul je ook niet de gewenste resultaten behalen. Maartje is heel rigoreus als het gaat om uitwerken van templates en draaiboeken van online summits, emails, webinars, challenges, voorbeeld berichten. Waardoor je extreem veel tijd bespaart. Tijd die je nodig hebt om jouw klanten te helpen. Zo doe je alleen wat nodig is om extreem meer bekendheid en klanten te krijgen.
BONUS: 4 live-dagen
Het VIP 1-1 jaartraject is mega-waardevol. Tegelijkertijd is het leuk om te connecten met gelijjkgestemde ervaren ondernemers. Daarom nodig ik je als bonus uit bij de 4 live-dagen van het groepsprogramma Cash met Communities Next Level. Als je via je community connect met mensen met dezelfde drive of passie zul je zien dat dat je veel energie krijgt, je gesteund voelt en anderen nóg beter kunt helpen. Daarnaast is het ideaal om je netwerk uit te breiden. En om potentiele partners te vinden, op hoog niveau.
De investering voor een jaar lang 1:1 VIP-begeleiding is 12.000 euro (ex btw) voor 1 of 2 personen. De strategie-middagen plannen we samen. De overige 1-1 uren mogen jullie zelf indelen: samen op een verdeling per persoon. Aan het eind van de strategie-middag loop je weg een community-strategie waar je jaren mee vooruit kunt. Vervolgens zorgen we samen ook voor de planning en implementatie ervan. Daardoor weet je precies wat je focus is de komende periode en kun je makkelijker keuzes maken en prioriteiten stellen. En écht succesvol worden met jouw community. Ideale klanten aantrekken. Een tribe met mensen die niet kunnen wáchten om van je te kopen. Deze investering verdien je daardoor binnen no-time terug.
BONUS
Wanneer je besluit om een Online Summit te organiseren, dan zeg ik hierbij toe dat ik een van je sprekers wordt. Dat promoot ik ook via mijn social media en mailinglijst. Daarmee neem ik een netwerk van meer dan 10.000 zzp'ers en ondernemers in Nederland en België mee. Alleen dat netwerk is de investering al dubbel en dwars waard.
Een succesvolle community heeft heel veel voordelen, die jij na dit persoonlijke 1:1 VIP traject ook kunt bereiken:
Online communities zijn veel makkelijker op te zetten en te activeren dan communities die alleen fysiek samenkomen. De opkomst van online communities neemt de kracht van offline communities over en die vermenigvuldigt met tien, tot zelfs met honderd of duizend. Waarom? Omdat we door online communities in contact kunnen komen met iedereen waar we een connectie mee hebben, zo ongeveer overal waar we die verbindingen écht nodig hebben!
Het heeft een positief effect op je zichtbaarheid, waardoor je gezien wordt als de expert op jouw vakgebied. Daardoor kun je hogere tarieven hanteren en trek je meer klanten aan.
Als je community relevant is, dan zullen de eerste leden ook weer nieuwe leden uitnodigen en heb je vanzelf mond-tot-mond reclame waar je weinig voor hoeft te doen. Goede communities groeien organisch, buttom-up.
De maatschappij verwacht veel van ons. We moeten constant scoren als we een pitch willen winnen of die klant willen behouden. De 'geweldige goed nieuwsshow' op sociale media kan ons een slecht en eenzaam gevoel geven. Een community van mensen die écht in ons geloven, helpen ons om succesvol te zijn. Zowel in ons privéleven als in ons werk en daarbuiten. Ook waardevol voor jouw klanten.
Als we een gemeenschappelijke passie of doel hebben, dan vinden we elkaar leuker en kunnen we elkaars gedrag makkelijker beïnvloeden en zo sneller ons doel bereiken.
Je kunt echt impact maken, op verschillende vlakken. Als je een online community opzet en onderdeel bent van een waardevolle community, heb je geen old-boys-network nodig. Met deze nieuwe manier van communiceren creëer je je eigen netwerk. Wat zorgt voor meer gelijkheid, saamhorigheid en onafhankelijkheid. Meer diversiteit en inclusiviteit.
Als je doet wat je leuk vindt en support en vertrouwen krijgt vanuit je community, dan kun je veel bereiken. En word je gelukkiger in wat je doet. Het voelt niet meer als werken.
Je leert je ideale doelgroep, zijn of haar grootste problemen, wensen en verlangens goed kennen. Ze geven je inzichten in je doelgroep die je anders nooit zou hebben en jij wordt daardoor nog beter in je vak. Het geeft je laser-focus. Die kennis kun je ook in andere communicatiemiddelen inzetten. Waardoor je meer klanten binnenhaalt.
Het is goed voor je thought leadership, je bent on top of mind bij de communityleden. Het zal je zichtbaarheid en expertise op belangrijke gebieden vergroten. En zo je carrière en aanwezigheid in een voor jou belangrijke branche te laten groeien.
Het onderstreept je expertstatus en de kans is groter dat je via free publicity in de media komt. Doordat jij de expert bent word je vaker gevraagd als (betaald) spreker op evenementen en om workshops te geven. Wat je expert status nog meer onderstreept.
Je kunt je community inzetten om je zakelijke doelen te bereiken. Dat kun je zelfstandig, zonder dat je daar de overheid of andere instanties nodig hebt. Als je community groeit heb je dat aan jezelf te danken, het is gaaf om te zien dat je resultaat boekt, vooral als je ergens enthousiast over bent.
Kortom: een community geeft je voldoening, is leuk, je netwerk groeit er enorm mee in een gebied waar jij expertise wilt opbouwen en dat geeft een positieve uitstraling op jou als oprichter, wat je op andere vlakken verder kan brengen. Je business, zichtbaarheid en expertstatus wordt groter. Je bent de expert op jouw vakgebied en superzichtbaar voor potentiële klanten. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.
Daarvoor is de juiste strategie en implementatie wel essentieel. Anders moet je het wiel zelf uitvinden en kost het je juist heel veel tijd, geld en energie. Een community 1-1 VIP traject betaalt zich dubbel en dwars terug en is vele malen meer waard dan de investering.
Ervaringen van anderen
Wat ik het lastigst vond voordat ik met het jaarprogramma begon, was verkopen. Dat voelde altijd heel schreeuwerig voor mij. Ik had al een community met een mooi aantal leden, maar haalde daar geen omzet uit. Ik wist gewoon eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moest doen zonder dat het onwijs Amerikaans sales achtig zou worden. Maartje leerde me welke stappen ik moest doorlopen bij het opzetten van een challenge.
Mijn eerste Opiniestuk challenge werd daardoor een mega groot succes. Ik ben al sinds 2007 ondernemer en de challenge maand was by far de allerbeste maand die ik ooit gedraaid heb. Namelijk drie keer zoveel omzet, als ik puur kijk naar wat ik gemiddeld draai. Ook mijn tweede Lanceer Je Boek challenge was een succes. Mijn grootste leermoment was dat mensen ook echt willen weten wat je voor ze kunt betekenen. Ik heb geleerd hoe je dat aanbod op een fijne manier kunt vervlechten in je content. Dat je wel laat weten wat je voor mensen kan doen, zonder dat het te pusherig voelt.
Janneke van Heugten | Vaker In De Media
'Inspirerend en geweldig! Zo zou ik de VIP-dag met Maartje in twee woorden omschrijven. Het was heel inspirerend, omdat het fijn was dat Maartje met een open blik naar onze community keek. In de ochtend hebben we onze community echt goed tegen het licht gehouden. En daaruit kwamen heel veel nieuwe inzichten waar wij zelf overheen hadden gekeken, omdat we er middenin zitten. Heel inspirerend om die nieuwe inzichten te ontdekken.
En waarom dat geweldig is? Omdat we naast die nieuwe inzichten nu echt een strategie hebben waar we het allemaal mee eens zijn. Voorheen hadden we nog wel eens discussie in de organisatie: gaan we het zus of zo doen? Hoe zit het nou precies? Maar nu hebben we tijdens de VIP-dag met ons team één strategie opgeschreven en dat geeft heel veel houvast en zekerheid.
Alles bij elkaar, dus die inzichten en die nieuwe strategieën, dat is gewoon heel fijn.
Een week later hebben we een aantal dingen al gelijk aangepakt. Dus we zijn er al echt heel erg mee bezig. Bijvoorbeeld het opstellen van community-regels, daar zijn we al gelijk mee aan de slag gegaan. En ook met betrekking tot de vindbaarheid van onze community hebben we al gelijk stappen ondernomen. En verder zijn we bezig met het maken van een content planning, maar dat heeft natuurlijk iets meer tijd nodig dan een week.
Als community manager merk ik dat dat we er in het team nu met zijn allen meer de schouders onder zetten. Met de content planning, vindbaarheid en andere tips die we tijdens die dag hebben besproken.
Eerlijk gezegd rammelde onze community strategie voorheen aan alle kanten. Of eigenlijk was er gewoon geen helder plan: wat gaan we nou doen? En daardoor was het ook lastig om dan zo’n plan uit te voeren, want als dat plan niet klopt of niet volledig is, ga dat dan maar doen. Hierdoor raakte de community een beetje op een lager pitje, wat natuurlijk heel erg zonde is.
We waren net begonnen met de community en dan is het wel cruciaal dat je dat gelijk goed aanpakt. Doordat we eerst geen goede strategie hadden, heeft het opzetten van de community en het laten groeien daarvan langer geduurd. Met als gevolg dat de activiteit in onze community stagneerde.
Over Maartje had ik geen twijfels, want ik had haar boek gelezen en we hebben een telefonisch strategiegesprek gehad. Daardoor wist ik gewoon dat we dit absoluut moesten doen, omdat Maartje verstand van zaken heeft. Dat heeft haar boek zonder meer bewezen, maar natuurlijk ook haar community werkzaamheden uit het verleden. Daar was ik dus zeker van overtuigd.
Door de nieuwe strategie en het heldere plan verwacht ik dat we gaan groeien.
We zijn al gegroeid, maar we kunnen nog veel harder groeien. En wat het vooral gaat opleveren is een stijging in activiteit, dat we een actieve community krijgen. We hebben nu al een community met een 1000 leden, waarvan de activiteit redelijk laag is. En onze strategie is er nu echt op gefocust om die activiteit te verhogen.
Een VIP-dag zou ik andere ondernemers die bezig zijn met een community absoluut aanraden.
Voor iedere ondernemer - met een community of die er één wil beginnen - is het goed om je community(plannen), eens aan een expert te laten zien, om daar een frisse blik op te krijgen. Alleen de ochtend al, waarin we onze community tegen het licht hebben gehouden, daar haalde ik al zoveel uit! Puur omdat er eens iemand van buiten de organisatie naar keek, die ook nog eens verstand van communities heeft. Dat vond ik al heel waardevol.
En dat staat dan nog los van onze nieuwe strategie, wat het belangrijkste is dat je kan hebben. Daar ga je mee naar huis aan het einde van de dag, dus wat wil je nog meer?'
Kees Filius, Community Manager | Digital Marketer at PPT Solutions
Voordat ik deze training ging doen, dacht ik weleens na over het geven van een challenge in mijn eigen community, maar ik liep altijd aan tegen het ‘hoe dan’. En ook zat ik met de vraag welk thema ik dan neer zou zetten en hoe ik de dagen zou opzetten.
Van deze training leerde ik echt hóe ik een goede challenge neer kan zetten. Maartje is daar expert in en kan het je heel goed leren. Ze heeft heel veel kennis in huis, en haar lessen zijn heel goed gestructureerd en stap voor stap opgebouwd. Ze geeft je écht alle tools die zijzelf gebruikt, zodat jij ook een goede challenge neer kunt zetten. Doordat Maartje ook om de week een training heeft met de groep, helpt ze je echt eruit te halen wat in jezelf zit.
Ik leerde van deze mastermind wat ik elke dag in mijn eigen challenge kon gaan vertellen. Ik kreeg de juiste handvatten en ingrediënten en ik leerde ook hoe ik het laagje/topje van de ijsberg kan delen in een challenge, zonder dat ik meteen alles weggeef.
Twijfels had ik niet vooraf, want ik wist dat ik het van de beste ging leren 😉. Ik had haar vanaf begin af aan gevolgd in haar eigen community, daardoor wist ik dat zij een goed gestructureerde challenge neer kan zetten en dat wilde ik leren!
Mijn eigen challenge bracht - ondanks dat ik maar 1 week reclame had gemaakt 17 deelnemers - waarvan er 3 klant werden: een super score, dankjewel Maartje, ik vind je de beste!
Wendy Versluis | WensWebDesign.nl
'De uitdaging waar ik bij Maartje mee kwam was dat ik graag wat meer houvast wilde over hoe we onszelf online goed kunnen presenteren - en dan vooral op social media gebied. Maar dan wel zonder dat het klanten gaat irriteren. Dus hoe blijf je ze prikkelen? En hoe blijven ze dan ook graag met jou zaken doen? Het was een hele succesvolle dag. Ik heb zeker antwoord gekregen op deze vraag, maar ook nog meer.
Omdat je zo'n VIP-dag met het hele team beleeft, kom je op veel meer nog dan alleen dat kleine stukje. Het heeft me ontzettend veel gebracht. Het meest waardevolle resultaat vind ik dat ik aan het eind van de dag echt het gevoel had dat we hier ook concreet mee aan de slag kunnen. Het hele team had dat gevoel. Dat je echt het gevoel hebt van: 'oh leuk we gaan iets nieuws doen. We gaan iets doen wat ons allemaal energie geeft en waar we in geloven en waar we resultaat mee gaan halen!'
Als je overweegt om met Maartje te gaan werken dan zou ik zeggen: zeker doen want je hebt er echt iets aan! Je bent echt concreet bezig met jouw bedrijf. Ze doorgrondt en doorziet tijdens het voorstelrondje al wat iedereen doet en wat zijn positie is, maar ook door iedereen eventjes aan het woord te laten over wat ze van de dag verwachten. Daar gaat ze ook meteen mee aan de slag.
En wat iedereen van de dag had verwacht, was uiteindelijk aan het eind van de dag boven verwachting ingevuld. We gingen naar huis met een goede, duidelijke strategie en tools waar je meteen mee aan de slag kan gaan.'
Liesbeth Bakels, managing director
Moeder Anne Casting
'De VIP-strategiedag met Maartje heeft ons een doordachte strategie inclusief stappenplan opgeleverd, waar we direct mee aan de slag konden gaan.
In 2018 hebben we binnen drie maanden ons online community platform gelanceerd. We hadden hierbij een duidelijke visie (we willen self service faciliteren), maar een onderbouwde langere termijn strategie ontbrak nog.
Onze (support) community bleek na lancering succesvol, maar we bleven met een aantal vragen zitten, zoals: zijn we écht de juiste dingen aan het doen? Missen we nog kansen? En hoe kunnen we onze community verder versterken en waardevol maken voor onze klanten?’
Een van de uitdagingen van onze community is onze brede klantengroep. Van ziekenhuizen, care organisaties en bedrijven in de food sector. En niet te vergeten, onze Belgische klantengroep. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde Infoland software, terwijl er natuurlijk andere behoeftes kunnen zijn per doelgroep. Hoe zorg je er dan voor dat de community voor iedereen waardevol is?
Daarnaast hebben we met Maartje gesproken over hoe ‘gezond’ onze support community momenteel is. Wij delen veel content op onze community, allemaal met als doel om self service te verhogen: we willen dat klanten snel zelf antwoord vinden op hun vragen.
Wat je niet wilt, is een community waar je alleen als bedrijf aan het zenden bent. Naast onze eigen contentflow, willen we daarom leden activeren om hun kennis te delen. Ook omdat we geloven dat de kennis van onze klanten het meest waardevol is.
Tijdens de VIP-dag heeft Maartje ons een spiegel voorgehouden. Wij hebben een zakelijke community, waarbij het vooral krachtig is om de relevantie van onze community naar voren brengen. Dit is het enige platform waar je praktijkervaring over de Infoland software kunt uitwisselen en waar je je feedback kunt delen met Infoland en andere gebruikers.
En dit is dé plek waar je voelt dat je met gelijkgestemden bent, die begrijpen hoe de software in de praktijk werkt. Maartje heeft ons laten inzien dat we deze relevantie moeten benadrukken. Dat is echt een andere invalshoek, dus dat heeft veel teweeg gebracht.
De dag met Maartje was in die zin ook mooi dat we de bevestiging kregen dat we met de juiste dingen bezig zijn. Dat was voor mij persoonlijk heel fijn, omdat het community management vak relatief nieuw is. Daarnaast heb ik weinig inhoudelijke sparringpartners om mij heen, ook omdat er in Nederland nog weinig andere B2B software communities zijn. De brede ervaring van Maartje gaf mij meer dan voldoende vertrouwen dat we op de juiste weg zitten!
Ik raad deze dag daarom erg aan, zonder twijfel! Of je nu een nieuwe community gaat starten of je bestaande community wilt versterken. Maartje brengt je echt terug naar de basis; je visie, een stuk context en activatie, je doelgroep. En dat allemaal in één dag! Ook mijn de marketingmanager en de manager van de servicedesk – die erbij aanwezig waren en behoorlijk kritische mensen zijn - waren onder de indruk en heel positief over het eindresultaat.
Maartje zelf is ontzettend enthousiast, brengt positieve energie mee en is door haar kennis en ervaring super geloofwaardig. Wat ons betreft is Maartje een echte autoriteit!'
Hiewwaiy Kwok – Infoland
'Samen met Maartje heb ik de interne communitystrategie voor Best Management Companies geschreven voor Deloitte. Maartje had een hele goede voorbereiding gedaan. Een boekje voor me gemaakt. Het op een speelse manier aangepakt waardoor het a: niet als werken voelde en b: waardoor ik gewoon de ruimte voelde om vrij te kunnen praten. En ze stelt de juiste vragen.
Het was kort maar het was leuk en met een goed resultaat.
Wat ik merkte na de VIP-dag met Maartje is dat de partners heel erg verrast waren dat er zo goed over nagedacht was en dat iedereen het ook zag zitten.
Ik wil Maartje echt aanbevelen. Ze zorgt ervoor dat je over alles van A tot Z gewoon goed nadenkt. In principe heb je zelf de antwoorden wel, maar je bent er niet zo bewust mee bezig. In mijn eentje had ik dit niet kunnen doen, terwijl ik hier op de afdeling als een van de meest creatieve wordt gezien. Maar je merkt toch wel dat als je het samen met iemand doet, en vooral dan met iemand die veel ervaring en kennis heeft, dat je gewoon tot een veel beter plan komt.'
Marloes van Poele, Senior Marketing
Consultant, Deloitte
Ik had nog helemaal niks. Ik had mijn bedrijf Fly Coaching ingeschreven bij de KvK en meer had ik eigenlijk nog niet. Al snel ben ik ingestapt in het Online Community Academy programma van Maartje. Ik zag haar in een webinar en haar energie, haar drive en haar motivatie spraken me aan. Ik geloof dat je met een groep vrouwen impact maakt, dat is waar ik naar streef met mijn bedrijf. En dat sloot naadloos aan bij wat Maartje doet met haar business.
Ik startte met de Online Community Academy. Binnen no time had ik een groep van trouwe volgers. Fans zou ze kunnen noemen. Niet omdat het een grote Zahra show is, maar juist om die impact te kunnen maken die ik voor ogen heb in mijn leven. En daar zoveel mogelijk mensen bij te betrekken.
Het leuke is, ik dacht vantevoren dat gaat hartstikke veel tijd kosten en weet ik veel wat. Maar dat is dus niet zo, omdat je van Maartje de juiste tools leert. Met een paar uurtjes in de maand ben ik klaar. En mijn community groeit nog steeds, dus daar ben ik heel blij mee.
Na de Online Community Academy ben ik doorgegaan met het jaartraject. Nu leer ik ook van Maartje om een summit, challenge en webinar te organiseren. Ik ben heel ambitieus en ik durf ook wel te zeggen dat ik snel leer. Alleen ja, de uitvoering, dat zal voor jou misschien ook wel bekend zijn. Is toch wat lastiger vaak.
Wat je bij Maartje leert is dat het gewoon super concreet is en daar ben ik ook heel dankbaar voor. Want daardoor heb ik deze week mijn eerste masterclass gegeven. En ik kan niet anders zeggen, het liep gewoon gesmeerd. Juist door haar begeleiding en ook het sparren, het meedenken en wat ik ook echt super fijn vind aan Maartje is dat ze je echt ziet.
Ze luistert echt oprecht en kijkt echt naar jou en zegt ook gewoon waar het op staat als het bullshit is of whatever. Natuurlijk wel gewoon op een acceptabele manier, maar dat is juist heel fijn want daardoor kan je samen heel ver komen. Dus daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik kijk uit naar nog heel veel maanden samen.
Super bedankt en ik raad het iedereen aan die een succesvolle community wil. Ga dan echt de samenwerking aan met Maartje, want het scheelt je heel veel tijd en het levert je echt lekker veel geld op. En dat is natuurlijk uiteindelijk waar het ook om gaat.
Zahra Valke, persoonlijk leiderschap expert F.L.Y. Coaching
Waarom zou je dit traject nou écht moeten boeken?
Wat is het resultaat van die VIP 1-1 begeleiding?
Hebben jullie een gedragscode waaraan jullie je houden? Ja, wij hebben het NRTO keurmerk en houden ons aan hun gedragscode. Klik hier om deze code te zien.
Kan ik mijn feedback ergens kwijt? Jazeker! Wij vinden feedback van onze klanten zeer waardevol. Daarom vragen we iedereen om aan het einde van de training een evaluatieformulier in te vullen, waarop je al je feedback kwijt kunt. Daarnaast hebben we natuurlijk intensief contact in de besloten community bij de training en tijdens de coach calls, dus je hoeft nooit lang met een vraag of onzekerheid rond te blijven lopen. En ook niet met een compliment trouwens 😊
Hoe gaan jullie om met klachten? Wij horen het graag wanneer je niet tevreden bent, dan kunnen we samen kijken hoe we dit kunnen oplossen. Heb je toch een klacht? Dan hanteren we deze klachtenprocedure.
Moet ik naast de training nog meer lesmateriaal aanschaffen? Nee hoor, als je je inschrijft krijg je al het lesmateriaal dat je nodig hebt van ons. Je hoeft dus niets extra's aan te schaffen.
Kan ik mijn geld terug krijgen als ik me bedenk nadat ik de training heb aangekocht? Dergelijke zaken hebben wij allemaal geregeld in onze algemene voorwaarden. Die vind je hier.
Waar vind ik jullie algemene voorwaarden? Die vind je hier.
Samengevat krijg je dus
• Persoonlijke 1:1 begeleiding bij het maken van je communitystrategie;
• Persoonlijke 1:1 begeleiding tijdens persoonlijke calls;
• Tussendoor vragen stellen via WhatsApp;
• 1,5 uur per maand online marketing ondersteuning (meer uren kun je aanschaffen via een strippenkaart van 10 uur).
• Gegarandeerd een community strategie en plan waar je de komende 2-3 jaar mee vooruit kunt en waarmee je van je community echt een succes kunt maken;
• Je kunt gebruik maken van de kennis en kunde én het netwerk dat ik de afgelopen 20+ jaar heb opgebouwd;
• Je gaat je community echt vóór je laten werken, met meer klanten, zichtbaarheid en fans die jou ook viavia weten te vinden, waardoor je bedrijf exponentieel groeit;
• Als bonus ben je uitgenodigd voor 4 live dagen, samen met de deelnemers aan het groepsprogramma Cash met Communities Next Level, bij We love communities op kantoor;
• Toegang tot alle online modules, draaiboeken en templates, die mij al 2 jaar achter elkaar een omzet van 400.000 euro opleveren;
• Je ontdekt welke methodes en strategieën nu echt werken voor een succesvolle community, met een groeiende business, meer klanten, een hogere omzet en hoge expertstatus als resultaat.
Doe mee met het persoonlijke 1-1 VIP Community jaartraject!