Wat anderen vinden
van de coaching, trainingen en masterminds van
Maartje Blijleven & We love communities
In mijn eentje had ik dit niet kunnen doen, terwijl ik hier (bij Deloitte) als een van de meest creatieve wordt gezien.
Samen met Maartje heb ik de interne communitystrategie voor Best Managed Companies geschreven voor Deloitte. Maartje had een hele goede voorbereiding gedaan. Een boekje voor me gemaakt. Het op een speelse manier aangepakt waardoor het a: niet als werken voelde en b: waardoor ik gewoon de ruimte voelde om vrij te kunnen praten. En ze stelt de juiste vragen.
Het was kort maar het was leuk en met een goed resultaat.
Wat ik merkte na de VIP-dag met Maartje is dat de partners heel erg verrast waren dat er zo goed over nagedacht was en dat iedereen het ook zag zitten. Ik wil Maartje echt aanbevelen. Ze zorgt ervoor dat je over alles van A tot Z gewoon goed nadenkt. In principe heb je zelf de antwoorden wel, maar je bent er niet zo bewust mee bezig. In mijn eentje had ik dit niet kunnen doen, terwijl ik hier op de afdeling als een van de meest creatieve wordt gezien. Maar je merkt toch wel dat als je het samen met iemand doet, en vooral dan met iemand die veel ervaring en kennis heeft, dat je gewoon tot een veel beter plan komt.
We owe our success to a large extent to what Maartje did in telling the world, internal and external, what the role is of digital for Schiphol.
Maartje really contributed to a large extent in the adoption of digital within Schiphol. And also outside. Every day we find it so difficult to express what digital actually is. A lot of people are completely clueless. But we need them to understand the benefits of digital, in order to drive a successful digital transformation.
As Chief Digital Officer at Schiphol Airport, I’ve had the pleasure to work with Maartje for almost a year. She gave digital and the digital transformation a face. Not only her personal face because she was always there to present the digital airport program. But she also gave face to the program in what we did, where we stood, internally and externally. With success. Because so many people actually said ‘I want to work for the digital airport program because it’s great. It looks great, it has great ambition, it radiates energy, it radiates excitement. This is where we want to be a part of.’ We owe that to a large extent to what Maartje did in telling the world, internal and external, what the role is of digital for Schiphol.
Maartje is a true asset to any organisation which is going through a digital transformation and want to get people on board in order to drive change. She comes with my personal recommendation.
Maartje is a true asset to executives requiring a deeper understanding of the impact digital transformation and social media has on business today.
Most CEOs have overcrowded agendas with little additional time or energy to keep ahead of developments in the digital field – social media, digital marketing, website technology and other business opportunities. If you are also overburdened with digital developments and how they impact your business, then I recommend Maartje as a coach.
Maartje has been coaching me for over a year on tech innovation and its impact on my own business. She has been instrumental in teaching me how to add value with digital strategy, marketing and social media.
I am grateful for Maartje’s ability to explain innovative technology in a way which instantly makes sense for my own work. This has enabled me to truly develop a business focused digital mindset. Avoiding pretentious buzzwords and hipster nonsense, she has clearly guided me to understand the digital world, customized for our own products.
Maartje’s way of coaching is a pleasure. It provides both a quick inroad to core solutions, and lot of positive energy. Maartje is a true asset to executives requiring a deeper understanding of the impact digital transformation and social media has on business today. I can wholeheartedly recommend her.
Zeker doen want je hebt er echt iets aan!
‘De uitdaging waar ik bij Maartje mee kwam was dat ik graag wat meer houvast wilde over hoe we onszelf online goed kunnen presenteren – en dan vooral op social media gebied. Maar dan wel zonder dat het klanten gaat irriteren. Dus hoe blijf je ze prikkelen? En hoe blijven ze dan ook graag met jou zaken doen? Het was een hele succesvolle dag. Ik heb zeker antwoord gekregen op deze vraag, maar ook nog meer.
Omdat je zo’n VIP-dag met het hele team beleeft, kom je op veel meer nog dan alleen dat kleine stukje. Het heeft me ontzettend veel gebracht. Het meest waardevolle resultaat vind ik dat ik aan het eind van de dag echt het gevoel had dat we hier ook concreet mee aan de slag kunnen. Het hele team had dat gevoel. Dat je echt het gevoel hebt van: ‘oh leuk we gaan iets nieuws doen. We gaan iets doen wat ons allemaal energie geeft en waar we in geloven en waar we resultaat mee gaan halen!’
Als je overweegt om met Maartje te gaan werken dan zou ik zeggen: zeker doen want je hebt er echt iets aan! Je bent echt concreet bezig met jouw bedrijf. Ze doorgrondt en doorziet tijdens het voorstelrondje al wat iedereen doet en wat zijn positie is, maar ook door iedereen eventjes aan het woord te laten over wat ze van de dag verwachten. Daar gaat ze ook meteen mee aan de slag.
En wat iedereen van de dag had verwacht, was uiteindelijk aan het eind van de dag boven verwachting ingevuld. We gingen naar huis met een goede, duidelijke strategie en tools waar je meteen mee aan de slag kan gaan.’
Maartje guided us in our internal communication at the international level we needed.
Macaw has always been a great place to work with a great community spirit where engineers, consultants, creatives and data scientists connected to go the extra mile in making our clients successful. Due to our rapid international growth and Covid-19 we needed to convert our community spirit to the next level. Maartje stepped in and guided us in our internal communication at the international level we needed. She knows and delivers with impact.
Zonder Maartje zou onze start-up Winc Academy niet zo’n ziel hebben zoals het nu heeft.
Maartje heeft laten zien hoe belangrijk het is om een relatie op te bouwen met je klanten en potentiële klanten. Ze heeft ons geleerd dat we contact moeten maken met de mensen om ons heen en dan vooral in ons geval met onze studenten. En dat we dat in verschillende lagen kunnen doen.
Maartje heeft ons heel erg bewust gemaakt van de impact van social media en de tijd en energie die je daar zelf als ondernemer in moet steken. Voordat ik haar kende postte ik nooit iets op LinkedIn en ik zag het meer als een soort database voor mijn visitekaartjes. Nu ben ik er veel actiever mee bezig en we zien ook heel duidelijk wat de impact is van sommige berichten. Als Marijn en ik nu iets posten dan wordt dat zo door vijftienduizend mensen gezien. Vind zo’n bereik maar eens!
Dat wisten wij niet van tevoren, dat dit kon. Door Maartje is ons dat heel helder geworden. Daarbij heeft ze ons ook goed geleerd hóe we dat moeten doen. Dus wat je vooral wel moet doen en wat je niet moet doen. Hoe we daarmee om moeten gaan. En we bellen haar ook nog regelmatig als we ergens niet zeker van zijn, dan kan zij heel duidelijk aangeven wat je wel en niet moet doen.
De wereld is digitaler geworden. Veel contact vindt online plaats. Dat betekent dat je soms op afstand met mensen aan het communiceren bent. Dat kan via chat en kan via mail. En wat je merkt is dat mensen toch behoefte hebben aan persoonlijk contact. Maartje heeft ons laten zien hoe belangrijk het is om je te laten zien via bijvoorbeeld een webinar.
Dat persoonlijke contact – dat zou je het liefst met iedereen willen hebben – maar dat is in grote getallen niet mogelijk. Dus wat ze ons heeft laten zien met community building via onder andere webinars, is dat het een goede manier om ook persoonlijk contact te maken met een grotere groep mensen. Daardoor zien mensen ons als echte mensen, ze zien dat wij bestaan. Dat we geen robot zijn. Voor een een startup zoals wij is het belangrijk om je bedrijf een gezicht te geven.
En wat ik bedoel met “ze heeft ons een ziel gegeven”, daarmee bedoel ik dat wij als bedrijf meer een mens zijn geworden. Je wordt als bedrijf ook iemand. En dat is ook wat mensen in deze tijd heel erg graag willen. We weten nu ook dat community building niet iets is wat je voor de korte termijn doet, maar juist voor de lange termijn. Met meerdere collega’s in het bedrijf.
Ik zou Maartje aan andere startups aanbevelen – vooral als je geen ervaring hebt met het gebruik van social media. Je merkt dat Maartje gewoon heel veel ervaring heeft bij heel veel verschillende bedrijven en verschillende branches. En ze brengt die ervaring ook allemaal mee.
Een persoonlijke lezing, het leek alsof ze onze community al jaren kende.
De keynote speech van Maartje was zeer inspirerend. Het publiek herkende zich in haar verhaal en de praktische tips van waren super bruikbaar. Maartje had het voorbereidende gesprek goed verwerkt in haar keynote, waardoor het een persoonlijke lezing is geworden en we het gevoel hadden dat ze onze community al jaren kende. Maartje is professioneel en heeft ervaring met het geven van online sessies.
‘Communities are needed for the creative industry to stay relevant’. Of which deed, and that’s exactly why I would strongly recommend to ask Maartje as keynote speaker at your next event.
Maartje and I have been going back a long time. Around 2005 we got to know each other and I was very impressed by her qualities as Digital Producer. And as Digital Consultant nowadays, she was one of the keynote speakers at ‘Cannes aan de Schinkel’, the annual in-house event for all TBWA staff in Amsterdam. With Cannes on the Schinkel we mimic all aspects that people gain during a Cannes Festival of Creativity Week. Talks, rose, networking and DJs.
Maartje enriched the day with an interesting talk about the significance of communities in the world we live in today and the industry we are all working in.
She took us from Endemol’s Big Diet to KLM Club China, and from Women Talk Tech to Include Now – a community of 440 professionals from the creative industry to promote diversity and inclusion.
Maartje showed us why the time has never been better to leverage communities in order to achieve, maintain and grow our business. ‘Communities are needed for the creative industry to stay relevant’. Of which deed, and that’s exactly why I would strongly recommend to ask Maartje as keynote speaker at your next event.
Maartje zorgde voor veel interactie met het publiek, kon de (grote) zaal goed managen, bracht gesprekken op gang en hield zich aan de briefing en tijden.
Maartje is erg prettig om mee samen te werken! Ze was onze dagvoorzitter tijdens het jaarlijkse Digital Out Of Home event van Global Media & Entertainment en het IAB, waar zo’n 100 vakgenoten aanwezig waren: medewerkers van alle digitale bureaus en reclamebureaus van Nederland en leden van het IAB Nederland, de mediabureaus en adverteerders.
Haar voorbereiding was echt heel goed! En ook tijdens het evenement was het erg fijn samenwerken. Maartje heeft een goede energie en een open uitstraling. Ze zorgde voor veel interactie met het publiek, kon de (grote) zaal goed managen, bracht gesprekken op gang en hield zich aan de briefing en tijden.
Als je op zoek bent naar een goede dagvoorzitter, dan kan ik Maartje van harte aanbevelen!
Maartje’s keynote werd als zeer waardevol ervaren, vooral door de interactie met het publiek, praktische tips en passende voorbeelden.
Voor de allereerste Facebook Community Meetup Duurzaamheid-editie in Amsterdam, waren we op zoek naar een inspirerende spreker. Iemand die bijna 100 oprichters van Facebookgroepen met een gemeenschappelijke passie voor duurzaamheid, kon inspireren en informeren. En om gezamenlijk nóg meer impact te maken op het gebied van duurzaamheid.
Mede door Maartje werd ons Facebook event een onvergetelijke ervaring! Wij zijn erg onder de indruk van de positieve energie en de goede reacties van de bezoekers. De bijdrage van Maartje werd als zeer waardevol ervaren, vooral door de interactie met het publiek, praktische tips en passende voorbeelden. En ze pikte er in het publiek intuïtief precies de mensen uit die een mooi verhaal te vertellen hadden, echt bijzonder! Door iedereen na afloop haar boek cadeau te doen (duurzaam geproduceerd en op FSC papier), hadden mensen ook een mooi handvat om thuis verder te lezen en nog actiever met hun community aan de slag te gaan. Ik kan iedereen aanraden om met Maartje te werken omdat ze dé expert is op het gebied van het versterken van je community, prettig om mee te werken is en een aanstekelijk enthousiasme heeft.
Maartje not only is extremely knowledgeable in all things digital, she is able to simplify subjects depending on the audience, increasing knowledge fast and effectively for everyone.
Maartje has been an exceptional help on our digital journey, delivering quality, on time and above expectations. The digital team day we ran with Maartje and the Dyson Benelux team has opened up the door to develop valuable projects that will definitely take us into a bright digital future. Preparation for the day and execution was flawless and easy to integrate into our internal objectives. Tomás
She is very motivated and flexible to work with.
Maartje Blijleven worked together with me at KLM. The projects we where operating where online business clubs KLM Club China and KLM Club Africa. She conducted different aspects of these two communities such as, managing content, member support coordinating ofline events, etc, etc. She is very motivated and flexible to work with.
Inspirerend en geweldig!
Zo zou ik de VIP-dag met Maartje in twee woorden omschrijven. Het was heel inspirerend, omdat het fijn was dat Maartje met een open blik naar onze community keek. In de ochtend hebben we onze community echt goed tegen het licht gehouden. En daaruit kwamen heel veel nieuwe inzichten waar wij zelf overheen hadden gekeken, omdat we er middenin zitten. Heel inspirerend om die nieuwe inzichten te ontdekken.
En waarom dat geweldig is? Omdat we naast die nieuwe inzichten nu echt een strategie hebben waar we het allemaal mee eens zijn. Voorheen hadden we nog wel eens discussie in de organisatie: gaan we het zus of zo doen? Hoe zit het nou precies? Maar nu hebben we tijdens de VIP-dag met ons team één strategie opgeschreven en dat geeft heel veel houvast en zekerheid.
Alles bij elkaar, dus die inzichten en die nieuwe strategieën, dat is gewoon heel fijn.
Een week later hebben we een aantal dingen al gelijk aangepakt. Dus we zijn er al echt heel erg mee bezig. Bijvoorbeeld het opstellen van community-regels, daar zijn we al gelijk mee aan de slag gegaan. En ook met betrekking tot de vindbaarheid van onze community hebben we al gelijk stappen ondernomen. En verder zijn we bezig met het maken van een content planning, maar dat heeft natuurlijk iets meer tijd nodig dan een week.
Als community manager merk ik dat dat we er in het team nu met zijn allen meer de schouders onder zetten. Met de content planning, vindbaarheid en andere tips die we tijdens die dag hebben besproken.
Eerlijk gezegd rammelde onze community strategie voorheen aan alle kanten. Of eigenlijk was er gewoon geen helder plan: wat gaan we nou doen? En daardoor was het ook lastig om dan zo’n plan uit te voeren, want als dat plan niet klopt of niet volledig is, ga dat dan maar doen. Hierdoor raakte de community een beetje op een lager pitje, wat natuurlijk heel erg zonde is.
We waren net begonnen met de community en dan is het wel cruciaal dat je dat gelijk goed aanpakt. Doordat we eerst geen goede strategie hadden, heeft het opzetten van de community en het laten groeien daarvan langer geduurd. Met als gevolg dat de activiteit in onze community stagneerde.
Over Maartje had ik geen twijfels, want ik had haar boek gelezen en we hebben een telefonisch strategiegesprek gehad. Daardoor wist ik gewoon dat we dit absoluut moesten doen, omdat Maartje verstand van zaken heeft. Dat heeft haar boek zonder meer bewezen, maar natuurlijk ook haar community werkzaamheden uit het verleden. Daar was ik dus zeker van overtuigd.
Door de nieuwe strategie en het heldere plan verwacht ik dat we gaan groeien.
We zijn al gegroeid, maar we kunnen nog veel harder groeien. En wat het vooral gaat opleveren is een stijging in activiteit, dat we een actieve community krijgen. We hebben nu al een community met een 1000 leden, waarvan de activiteit redelijk laag is. En onze strategie is er nu echt op gefocust om die activiteit te verhogen.
Een VIP-dag zou ik andere ondernemers die bezig zijn met een community absoluut aanraden.
Voor iedere ondernemer – met een community of die er één wil beginnen – is het goed om je community(plannen), eens aan een expert te laten zien, om daar een frisse blik op te krijgen. Alleen de ochtend al, waarin we onze community tegen het licht hebben gehouden, daar haalde ik al zoveel uit! Puur omdat er eens iemand van buiten de organisatie naar keek, die ook nog eens verstand van communities heeft. Dat vond ik al heel waardevol.
En dat staat dan nog los van onze nieuwe strategie, wat het belangrijkste is dat je kan hebben. Daar ga je mee naar huis aan het einde van de dag, dus wat wil je nog meer?
De VIP-strategiedag met Maartje heeft ons een doordachte strategie inclusief stappenplan opgeleverd, waar we direct mee aan de slag konden gaan.
‘In 2018 hebben we binnen drie maanden ons online community platform gelanceerd. We hadden hierbij een duidelijke visie (we willen self service faciliteren), maar een onderbouwde langere termijn strategie ontbrak nog.
Onze (support) community bleek na lancering succesvol, maar we bleven met een aantal vragen zitten, zoals: zijn we écht de juiste dingen aan het doen? Missen we nog kansen? En hoe kunnen we onze community verder versterken en waardevol maken voor onze klanten?’
Een van de uitdagingen van onze community is onze brede klantengroep. Van ziekenhuizen, care organisaties en bedrijven in de food sector. En niet te vergeten, onze Belgische klantengroep. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde Infoland software, terwijl er natuurlijk andere behoeftes kunnen zijn per doelgroep. Hoe zorg je er dan voor dat de community voor iedereen waardevol is?
Daarnaast hebben we met Maartje gesproken over hoe ‘gezond’ onze support community momenteel is. Wij delen veel content op onze community, allemaal met als doel om self service te verhogen: we willen dat klanten snel zelf antwoord vinden op hun vragen.
Wat je niet wilt, is een community waar je alleen als bedrijf aan het zenden bent. Naast onze eigen contentflow, willen we daarom leden activeren om hun kennis te delen. Ook omdat we geloven dat de kennis van onze klanten het meest waardevol is.
Tijdens de VIP-dag heeft Maartje ons een spiegel voorgehouden. Wij hebben een zakelijke community, waarbij het vooral krachtig is om de relevantie van onze community naar voren brengen. Dit is het enige platform waar je praktijkervaring over de Infoland software kunt uitwisselen en waar je je feedback kunt delen met Infoland en andere gebruikers.
En dit is dé plek waar je voelt dat je met gelijkgestemden bent, die begrijpen hoe de software in de praktijk werkt. Maartje heeft ons laten inzien dat we deze relevantie moeten benadrukken. Dat is echt een andere invalshoek, dus dat heeft veel teweeg gebracht.
De dag met Maartje was in die zin ook mooi dat we de bevestiging kregen dat we met de juiste dingen bezig zijn. Dat was voor mij persoonlijk heel fijn, omdat het community management vak relatief nieuw is. Daarnaast heb ik weinig inhoudelijke sparringpartners om mij heen, ook omdat er in Nederland nog weinig andere B2B software communities zijn. De brede ervaring van Maartje gaf mij meer dan voldoende vertrouwen dat we op de juiste weg zitten!
Ik raad deze dag daarom erg aan, zonder twijfel! Of je nu een nieuwe community gaat starten of je bestaande community wilt versterken. Maartje brengt je echt terug naar de basis; je visie, een stuk context en activatie, je doelgroep. En dat allemaal in één dag! Ook mijn de marketingmanager en de manager van de servicedesk – die erbij aanwezig waren en behoorlijk kritische mensen zijn – waren onder de indruk en heel positief over het eindresultaat.
Maartje zelf is ontzettend enthousiast, brengt positieve energie mee en is door haar kennis en ervaring super geloofwaardig. Wat ons betreft is Maartje een echte autoriteit!’
Maartje heeft mij geweldig goed geholpen bij het opzetten van mijn online community ‘Verbinding in Herstel; vrouwen verenigd tegen verslaving’.
Haar online academy zit strak in elkaar, mooie opbouw van de modules en boordevol extra’s! Maartje haar expertise ligt vooral bij het duidelijk krijgen van jouw missie, visie en strategie. Daar is ze vlijmscherp en heeft ze al snel door waar je mee geholpen bent. Ze vraagt door en door en als je denkt dat je er bent, vraagt ze nog eens door. I love it! Ze haalt de informatie uit jou, waardoor je een heldere strategie krijgt die past bij JOU, waardoor je de maanden daarna heerlijk kunt gaan knallen met het opzetten van je community. Ik heb Maartje leren kennen als een sympathieke, betrokken en intelligente vrouw. Ze weet wat ze in huis heeft en ze zet het allemaal in. Ze is werkelijk de enige echte Community Queen! Dank je wel Maartje voor je goede begeleiding! Ik vlieg uit en ga een volgende fase in als ondernemer!
Liefs, Marlijn
Mijn omzet is in 3 maanden tijd verdubbeld en de prognose voor komende maand is weer hoger.
Mijn grootste uitdaging was: ik werkte heel hard, stopte heel veel tijd in mijn werk, o.a social media, flyeren, betaalde advertenties, opleidingen, maar de resultaten waren er niet naar. Ik wist wel wie mijn doelgroep was maar om rond te kunnen komen probeerde ik iedereen te helpen.
En hoe zorgde ik ervoor dat mijn 1800 volgers op Facebook klanten zouden worden? Dit demotiveerde mij, en begon te twijfelen, niet aan de kwaliteit van mijn werk, maar wist niet hoe ik het aantal klanten kon laten groeien zodat ik ook nog wat zou verdienen?
Het grootste leermoment van onze samenwerking was om vanaf scratch mijn visie en droom weer helder te krijgen , en stap voor stap toe te passen waar mijn bedrijf nog niet aan voldeed, en zo ook over grenzen heen te stappen. Hierdoor is mijn mindset veranderd, vooral door te luisteren naar de duidelijk uitleg van Maartje en haar enthousiasme, haar eigen verhaal, haar reis naar succes in de modules en deze ook toe te passen in mijn eigen praktijk. Niet twijfelen, maar gewoon doen! Weten dat je altijd dingen kunt verbeteren, gewoon ervoor gaan. Keuzes maken, je kunt niet iedereen helpen, er zullen altijd mensen zijn die je niet leuk vinden.
Het resultaat was direct meetbaar! Ik kreeg een ontzettende aanwas van nieuwe klanten, die door mijn herwonnen enthousiasme door mij gemotiveerd raakten en mijn bedrijf prachtige reviews gaven. Zo ontstond een sneeuwbal effect dat tot vandaag doorgaat.
Mijn omzet is in 3 maanden tijd verdubbeld en de prognose voor komende maand is weer hoger.
Ik zou anderen zeker aanraden de academy te gaan volgen. Ik ben met blind vertrouwen erin gegaan, omdat de aanpak van Maartje me aansprak. Maartje doet wat ze belooft; het zijn duidelijke modules, met onderwerpen die voor iedere ondernemer essentieel zijn. Bovendien vond ik de coach calls met Maartje erg waardevol, ze neemt de tijd voor je, luistert goed en weet je iedere keer weer te motiveren, zodat je met enthousiasme weer verder kunt gaan.
Als deze basis goed is zul je, wanneer je de modules uitwerkt in die tijd die ervoor staat, goede resultaten halen net als ik. Het werkt echt!
Ik ben super blij, het is even pittig, zet je 100% in, ga voor maximum resultaat.
Yesss, eerste klant! Het connective selling script werkt!
Vandaag had ik een kennismakingsgesprek met iemand die het webinar dat ik onlangs gaf niet kon bijwonen en ik kon gelijk het script van de Online Business Building Academy gebruiken. Vol vertrouwen volgde ik de stappen en aan het eind zei ze JA tegen mijn aanbod! Zo een mooi moment, want ik weet dat ik haar kan helpen met haar droom halen. Dank Maartje voor het mooie script. Ook een goede tip om de media op te zoeken en via die weg organisch te groeien. Volgende week sta ik met een column over relaties op Metronieuws.nl. Het staat zelfs uitgelicht op de homepage. Blij mee!
Maartje, ik vind je de beste!
Voordat ik deze training ging doen, dacht ik weleens na over het geven van een challenge in mijn eigen community, maar ik liep altijd aan tegen het ‘hoe dan’. En ook zat ik met de vraag welk thema ik dan neer zou zetten en hoe ik de dagen zou opzetten.
Van deze training leerde ik echt hóe ik een goede challenge neer kan zetten. Maartje is daar expert in en kan het je heel goed leren. Ze heeft heel veel kennis in huis, en haar lessen zijn heel goed gestructureerd en stap voor stap opgebouwd. Ze geeft je écht alle tools die zijzelf gebruikt, zodat jij ook een goede challenge neer kunt zetten. Doordat Maartje ook om de week een training heeft met de groep, helpt ze je echt eruit te halen wat in jezelf zit.
Ik leerde van deze mastermind wat ik elke dag in mijn eigen challenge kon gaan vertellen. Ik kreeg de juiste handvatten en ingrediënten en ik leerde ook hoe ik het laagje/topje van de ijsberg kan delen in een challenge, zonder dat ik meteen alles weggeef.
Twijfels had ik niet vooraf, want ik wist dat ik het van de beste ging leren ????. Ik had haar vanaf begin af aan gevolgd in haar eigen community, daardoor wist ik dat zij een goed gestructureerde challenge neer kan zetten en dat wilde ik leren!
Mijn eigen challenge bracht – ondanks dat ik maar 1 week reclame had gemaakt 17 deelnemers – waarvan er 3 klant werden: een super score, dankjewel Maartje, ik vind je de beste!
Oké af en toe was een strenge blik nodig om wat drempels en onzekerheden te overwinnen. En dat is gelukt!
Mijn eerste kennismaking met Maartje was tijdens de contentdag met dank aan het STAP budget. Vol inspiratie én met content voor een hele maand ging ik de deur uit.
Ik wist toen al dat als iemand mij kon helpen met het opzetten van mijn community én het nastreven van mijn missie, een beter imago en welzijn van ezels, dat Maartje dat was.
De keuze voor een VIP dag was dan ook vanzelfsprekend om mij te helpen met het strategisch opzetten van een community. Op een manier waarop ik mijn doelgroep enorm kan helpen, uiteraard ook veel ezels kan helpen maar zonder mezelf tien keer voorbij te lopen.
Oké af en toe was een strenge blik nodig om wat drempels en onzekerheden te overwinnen. En dat is gelukt!
Het was het allemaal dubbel en dwars waard. Deze leerzame, maar zeker ook gezellige dag, kon ik afsluiten met een kant en klaar plan. Niet voor een maand maar voor een heel jaar. Ik weet exact wat ik nu moet doen om er een succes van te maken en heb een duidelijk overzicht van alle actieplannen inclusief tijdsplanning. Als jullie over een paar weken een waanzinnige ezel community voorbij zien komen dan is dat gelukt dankzij Maartje en mijn inzet op haar waardevolle lessen en adviezen in de praktijk te brengen.
En mocht je net als ikeen ietsiepietsie bevoordeeld zijn door die mooie stoere foto’s op de socials, ook achter die foto’s schuilt een prachtig mens!
Ik ben gegroeid als ondernemer, als community expert en als persoon….
De afgelopen 6 maanden heb ik bij Maartje de Online Community Academy gevolgd. Ik heb onwijs veel geleerd. Ik ben geïnspireerd, gemotiveerd en gecoacht en heb enorme stappen gemaakt in de groei van mijn onderneming, maar ook op persoonlijk vlak.
De online omgeving is onwijs uitgebreid en heeft mij zoveel kennis en waarde gebracht. Het fundament voor mijn bedrijf is gelegd, maar ik heb ook genoten van de vele leuke masterclasses van Maartje zelf en die met andere inspirerende ondernemers. Iedere twee weken Q&A sessies waarin ik al mijn vragen kwijt kon en als ik even “brak” was Maartje er voor mij. Echt superfijn. Ondernemen is soms eenzaam maar met Maartje en de online community voelde ik mij verre van alleen.
Ik ben dus gegroeid als ondernemer, als community expert en als persoon….
Dankjewel Maartje voor alle begeleiding en lieve, positieve en motiverende woorden.
Liefs Margriet
Ik raad het iedereen aan die een succesvolle community wil
Ik had nog helemaal niks. Ik had mijn bedrijf Fly Coaching ingeschreven bij de KvK en meer had ik eigenlijk nog niet. Al snel ben ik ingestapt in het Online Community Academy programma van Maartje. Ik zag haar in een webinar en haar energie, haar drive en haar motivatie spraken me aan. Ik geloof dat je met een groep vrouwen impact maakt, dat is waar ik naar streef met mijn bedrijf. En dat sloot naadloos aan bij wat Maartje doet met haar business.
Ik startte met de Online Community Academy. Binnen no time had ik een groep van trouwe volgers. Fans zou ze kunnen noemen. Niet omdat het een grote Zahra show is, maar juist om die impact te kunnen maken die ik voor ogen heb in mijn leven. En daar zoveel mogelijk mensen bij te betrekken.
Het leuke is, ik dacht vantevoren dat gaat hartstikke veel tijd kosten en weet ik veel wat. Maar dat is dus niet zo, omdat je van Maartje de juiste tools leert. Met een paar uurtjes in de maand ben ik klaar. En mijn community groeit nog steeds, dus daar ben ik heel blij mee.
Na de Online Community Academy ben ik doorgegaan met het jaartraject. Nu leer ik ook van Maartje om een summit, challenge en webinar te organiseren. Ik ben heel ambitieus en ik durf ook wel te zeggen dat ik snel leer. Alleen ja, de uitvoering, dat zal voor jou misschien ook wel bekend zijn. Is toch wat lastiger vaak.
Wat je bij Maartje leert is dat het gewoon super concreet is en daar ben ik ook heel dankbaar voor. Want daardoor heb ik deze week mijn eerste masterclass gegeven. En ik kan niet anders zeggen, het liep gewoon gesmeerd. Juist door haar begeleiding en ook het sparren, het meedenken en wat ik ook echt super fijn vind aan Maartje is dat ze je echt ziet.
Ze luistert echt oprecht en kijkt echt naar jou en zegt ook gewoon waar het op staat als het bullshit is of whatever. Natuurlijk wel gewoon op een acceptabele manier, maar dat is juist heel fijn want daardoor kan je samen heel ver komen. Dus daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik kijk uit naar nog heel veel maanden samen.
Super bedankt en ik raad het iedereen aan die een succesvolle community wil. Ga dan echt de samenwerking aan met Maartje, want het scheelt je heel veel tijd en het levert je echt lekker veel geld op. En dat is natuurlijk uiteindelijk waar het ook om gaat.
Ook een testimonial achter laten?
en je tevreden met het resultaat van onze samenwerking? Zou je dan alsjeblieft jouw ervaring willen delen? Door jouw verhaal kan een ander besluiten om ook de stap te nemen zijn/haar dromen waar te maken en dat zou geweldig zijn!
Wat was je grootste pijn/ probleem toen je bij me kwam?
Wat is het grootste leermoment van onze samenwerking, wat was voor jou het meest waardevol en zie je echt als het resultaat van mijn coaching?
Waarom zou je een ander aanraden om vooral met mij te gaan werken?
Alvast bedankt!
Ik wilde graag beter contact maken met mijn klant, dichtbij ze staan, als een soort plein waar je ze ontmoet.
“Meer dan dat ik alleen maar zend via mijn mails of via Instagram, maar echt interactie en verbinding creëren. En aangezien Maartje de Queen of Communities is, heb ik haar hulp ingeschakeld. Eerst voor het helpen opbouwen van mijn community, maar ook voor fase 2; het organiseren van een challenge.
Als ik eerlijk ben, ben ik een vrij lui mens. Ik houd ervan als alles gestructureerd voor mij voorgekauwd wordt en ik er zelf mijn eigen draai aan kan geven. Ik heb die basis nodig om te kunnen rusten en mijn kennis op basis daarvan de wereld in te kunnen brengen. Door die basis van Maartje is mijn challenge zo’n ongelofelijk groot succes geworden! Maar liefst 700 inschrijvingen. Ik doe dit al vijf jaar en ik heb nog nooit zoveel contact gehad met mijn klanten en potentiële klanten. Nog nooit zoveel interactie, zoveel gevoel van verbinding, zoveel enthousiasme, zoveel waardering voor mijn kennis, zoveel resultaat van mijn deelnemers. En dat allemaal meetbaar en zichtbaar. En het was een soort van feest op Ibiza!
Mijn resultaat: €25.000 euro omzet. Dat was minder dan ik had gehoopt, maar dat kwam omdat mijn aanbod niet goed aansloot op de challenge. Volgende keer weet ik wat ik anders moet doen en nog steeds krijg ik mensen die dan een 1-op-1 met mij inplannen, die zeggen dat ze drie maanden geleden de challenge gedaan hebben en zo enthousiast zijn en zeggen dat als ze iets nodig hebben, dat ze weten dat ze bij mij moeten zijn. Daar heb ik ook nog zeker €10.000 euro omzet uitgehaald.
Ik raad iedereen met zeker aan om met Maartje samen te werken. Je wil het namelijk leren van iemand die het 100% in de vingers heeft. Daarnaast doorvoelt Maartje de verbinding die je met je klanten en potentiële klanten kunt maken door middel van communities. Je krijgt alles wat zij gebruikt om van haar challenge een succes te maken, en dat is onbetaalbaar.”
Super fijn deze Challenge Mastermind!”
“Challenges geven doe ik wel vaker, ik vind het namelijk een hele leuke manier om met potentiële klanten bezig te zijn. Er zijn vaak veel aanmeldingen, de deelnemers zijn heel erg enthousiast, maar het percentage dat daarvan daadwerkelijk klant wordt viel mij erg tegen. De conversie was zo’n 2 procent en ik had het gevoel dat daar meer uit te halen viel. En eigenlijk net toen ik besloot dat ik er eens serieus naar wilde gaan kijken, omdat ik normaal met een challenge eigenlijk maar wat doe, kwam ik bij het aanbod van Maartje terecht.
Omdat Maartje aangaf dat ze 5% conversie had en mij in de Mastermind een kijkje in de keuken zou geven hoe ze dat precies deed, was ik toch wel erg benieuwd hoe ze dat resultaat behaald. Mijn grootste leerpunt was om niet te veel te delen tijdens de challenge.
In eerdere challenges gaf ik teveel, waardoor potentiële klanten al zoveel waarde hadden gekregen van mij, waardoor ze niet meer kochten. Maartje gaf me een duidelijk inzicht in het gat tussen gratis weggeven tijdens een challenge en mijn betaalde aanbod. Daarnaast heeft Maartje me erg geholpen bij het activeren van mijn groep. Deze combinatie heeft ervoor gezorgd dat mijn conversie is gestegen van 2 naar 5 procent!
Maartje is heel toegankelijk, ze denkt fijn met je mee en geeft je letterlijk een kijkje in de keuken bij haar challenges met uitleg waarom ze het zo doet. Kortom, super fijn deze Challenge Mastermind!”
Het jaarprogramma heeft mij financiële zekerheid gegeven!
Wat ik het lastigst vond voordat ik met het jaarprogramma begon, was verkopen. Dat voelde altijd heel schreeuwerig voor mij. Ik had al een community met een mooi aantal leden, maar haalde daar geen omzet uit. Ik wist gewoon eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moest doen zonder dat het onwijs Amerikaans sales achtig zou worden. Maartje leerde me welke stappen ik moest doorlopen bij het opzetten van een challenge.
Mijn eerste Opiniestuk challenge werd daardoor een mega groot succes. Ik ben al sinds 2007 ondernemer en de challenge maand was by far de allerbeste maand die ik ooit gedraaid heb. Namelijk drie keer zoveel omzet, als ik puur kijk naar wat ik gemiddeld draai. Ook mijn tweede Lanceer Je Boek challenge was een succes. Mijn grootste leermoment was dat mensen ook echt willen weten wat je voor ze kunt betekenen. Ik heb geleerd hoe je dat aanbod op een fijne manier kunt vervlechten in je content. Dat je wel laat weten wat je voor mensen kan doen, zonder dat het te pusherig voelt.
Daarnaast heeft Maartje hele duidelijke, fijne, behapbare stappen die je ook op je eigen moment kan volgen om je bereik, commitment of omzet te verhogen. Ze drukt je ook echt op de hart om daarnaast wel je eigen persoonlijkheid trouw te blijven door het met jouw eigen signatuur te doen. Daardoor voelt het helemaal ‘mij’.
Het jaarprogramma heeft mij financiële zekerheid gegeven en dat is zo fijn, want VIDM is een maatschappelijk doel. Nu heb ik een solide financiële basis om mensen te kunnen blijven helpen. Dus ben ik Maartje heel erg dankbaar voor.
‘Dit programma is echt heel waardevol! Uit nieuwsgierigheid heb ik De Online Community Academy gevolgd. Wauw, ik wist helemaal niet dat er zoveel toffe manieren zijn om geld te verdienen met je online community. Nu weet ik eindelijk hoe ik mijn community winstgevend kan maken. Ik ben meteen gestart.’
‘De Online Community Academy is super volledig. We zijn onze community nog aan het opbouwen. Maar we weten al wel met welk verdienmodel we willen beginnen, zodat het ook voor onze members aantrekkelijk is. Dit is precies wat ik zocht. Hier kan je echt jaren mee vooruit.’
“Maartje liet ons inzien waarom het juiste nu het goede moment is om communities in te zetten om onze business te behouden en te laten groeien. Ik kan haar van harte aanbevelen.”
‘De uitdaging is om een zinvolle community te creëren die een win-win situatie is voor zowel de community leiders, als de leden. Maartje is echt een thought leader op dit gebied.’
‘Ik raad andere mensen met een community heel erg aan om met Maartje te gaan werken. Dat heeft vooral te maken met haar professionaliteit en de praktische toepasbaarheid. Je merkt dat ze heel veel ervaring heeft met het bouwen en uitbouwen van communities. Ze heeft niet alleen zelf veel ervaring, maar ze kent ook veel mensen met ervaring op dit gebied, die ze citeert in haar boek. De praktische toepasbaarheid zit ‘m onder andere in het toegankelijke stappenplan waar je meteen mee aan de slag kunt. Dat is echt heel prettig.’
“Ik liep al langer rond met het idee om een community te ontwikkelen. Maar concreet werd het niet. Ik schreef me via Maartje’s website in voor de masterclass, een webinar, de dag erna. Die was interactief en leerzaam. Leuk was ook dat een andere deelnemer reageerde op mijn passie. Mij werd duidelijk dat een bloeiende community opzetten niet per se ingewikkeld is. Als je maar passie en een concreet plan hebt. Passie heb ik, een plan nog niet. Nog voor het einde van de webinar heb ik me ingeschreven voor de Online Community Academy.”
‘Ik heb al heel veel gehad aan de kennis en voorbeelden die Maartje deelt. Ik ben nu over de helft en heb ondertussen een start gemaakt met mijn community. Ik deel nu dagelijks mijn content door middel van een planning, weet wie mijn doelgroep is en de leden reageren al enthousiast. Ook de livecalls zijn fijn als je vragen hebt, maar ook zonder vragen steek je hier altijd wat van op. Ik raad je aan om met Maartje te gaan werken, omdat ze echt alles behandeld wat je tegen kunt komen in een community en je hebt dit nodig om een goede community te starten.
In de Online Community Academy vind je alle bagage om je eigen online community te beginnen. Ik heb veel aan zelfstudie gedaan, maar het is fijn om alles nog eens gestructureerd voorbij te zien komen. En om in contact te komen met mensen die in dezelfde fase zitten, waardoor je kunt sparren en kunt leren van elkaars ervaringen. Ik raad je aan om met Maartje te gaan werken, want dan hoef je niet verder te zoeken 🙂
‘In het kader van ‘leer wat je moet leren maar dan wel van de beste’ is Maartje Blijleven de autoriteit op het gebied van communities. Haar Online community Academy is de beste manier om snel grondig en effectief te leren hoe jij je eigen community bouwt. Ze is zeer grondig en compleet. Heb nog nooit in een cursus zoveel content ontvangen!’
Wat anderen zeggen
over de bestseller We love communities
‘Wat fijn dat er nu een boek is over communities waarbij je aan de hand van een aantal stappen leert een community op te zetten en uit te bouwen. Door de vele interviews met community-experts uit de praktijk biedt het tegelijkertijd veel inspiratie!’
‘Alles wat je weten moet als je een succes wil maken van je online community of klanten hierover wil adviseren. Een handboek dat je in één adem uitleest. Aanrader!’
‘Handig stap-voor-stap handboek als begeleiding voor het opzetten van je eigen community. Vlot geschreven en barstensvol voorbeelden en tips van Maartje en de vele experts die zij interviewde voor dit boek.’
‘Alle hedendaagse marketing- en communicatiefacetten die belangrijk zijn om een community neer te zetten komen ruim aan bod. Het boek leest prettig en is logisch opgebouwd. Hierdoor zuig je de kennis als vanzelfsprekend op. Het boek biedt een prettige structuur hoe je zelf met een community aan de slag kunt. Het is duidelijk dat Maartje zelf jarenlange ervaring heeft op dit gebied. Dat maakt het boek zeer geloofwaardig. Voor iedere marketing-communicatieprofessional van deze tijd een must read!’
‘Met dit boek legt Maartje Blijleven een fundering voor het opzetten en beheren van communities. Het boek is toegankelijk doordat aansprekende praktijkvoorbeelden worden gebruikt van zowel haarzelf als van andere professionals. Het is een interessant boek, als je je community nog moet opzetten, maar ook als je al jaren bezig bent.’
‘Echte, herkenbare en bruikbare verhalen en voorbeelden van mensen die met succes communities hebben gebouwd.’
‘Een uiterst relevant boek, geschreven door een vrouw die weet waarover ze het heeft.’
‘Het stappenplan is goed doordacht en zal ik ook zeker gaan gebruiken! Ik denk dat ook voor ervaren community managers je met het plan nog beter beslagen ten ijs zal komen.’
‘Alles, maar dan ook alles wat je moet weten over communities. Of je er een hebt of nog gaat beginnen, dit boek vol informatie, tips en templates moet je hebben en vooral: lezen!’
‘Wil je een community oprichten, maar je weet niet hoe? Lees dan dit boek. Met een concreet stappenplan en tips van veel ervaringsdeskundigen die je voor zijn gegaan. De perfecte combi!’
‘Als community-expert kan ik wel zeggen dat dit boek een absolute must is wanneer je een succesvolle community op wilt bouwen. Het bevat waardevolle en vooral praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt gaan. De tips van mensen die zelf grote communities hebben opgebouwd zorgen ervoor dat dit boek een onschatbare waarde heeft.’
‘Een overzichtelijk stappenplan zonder al te veel poespas en te veel lastige modellen waar je zelf geen wijs meer uit kunt. Begrijpelijk geschreven en met achtergrondinformatie en tips van experts uit het veld. Een boek dat voor een breed professioneel publiek interessant is, omdat Maartje een rijk palet van experts uit haar eigen community heeft gesproken.’
‘Communities zijn een belangrijk onderdeel van onze digitale wereld geworden. Het is goed dat Maartje er met dit boek specifiek de aandacht op richt.’
‘Maartje neemt je op heldere wijze mee in de wereld van online communities. Tijdens het lezen raak je geïnspireerd en zie je de mogelijkheden voor een eventuele eigen community al voor je. Ik denk dat dit boek ook een mooie aanvulling kan zijn voor studenten om meer te weten over het bouwen van communities.’
‘Pragmatisch boek met handige tips. Heel makkelijk om te lezen! Voor de beginner die met communities aan de slag wil gaan, maar ook voor de expert die wil leren van de tips en tricks van andere experts.’
‘Ben je ook maar enigszins geïnteresseerd in community management, dan is dit boek verplichte kost!’
‘We love communities is een must read voor iedereen die overweegt een community te starten of een bestaande community (nieuw) leven in te blazen. Een hands on methode waarvan je handen gaan jeuken en die mij direct aan het werk heeft gezet met betrekking tot mijn eigen plannen. Maartje wisselt haar prettige schrijfstijl af met interviews met diverse experts uit de community business en schuwt de verschillende visies niet. Een absolute aanrader!’
‘Interessant, leerzaam en inspirerend boek over de toegevoegde waarde van online communities met een stappenplan om zelf een community te bouwen. Maartje combineert haar kennis van en passie over het onderwerp met de succesverhalen van anderen die geloven in de kracht van communities. De praktische aanvliegroute in combinatie met alle verhalen vol passie maken dat je super enthousiast wordt om zelf te beginnen met je eigen online community.’
‘Een mooie verzameling authentieke inzichten over het organiseren van impact voor en door mensen :)’
‘Een prettig handzaam boek met alle ins & outs over het starten en uitbouwen van je eigen community. Met een helder en volledig stappenplan en veel mooie anekdotes en tips van experts. Onmisbaar als je van jouw community een succes wilt maken!’
Aanbod
Bouw een succesvol (online) bedrijf
Online Community &
Business Academy
Speciaal voor zzp'ers en kleine ondernemers: de Online Business & Community Academy is de beste manier om in 12 weken tijd een bloeiend online bedrijf en een loyale community op te bouwen. Trek goed betalende klanten aan en ontdek de vrijheid van een 'Blijleven': voldoening en succesvol zonder 24/7 te werken. Zodat je tijd, geld en energie kunt besteden aan de dingen en de mensen waar je van houdt.
1:1
Consultancy & Mentoring
Voor CEO's en managers zoals bijv. Marketing Directors en HR-Directors: 1-1 consultancy om zowel de communitystrategie als de implementatie daarvan succesvol te laten verlopen. Los uitdagingen op zoals lage klantloyaliteit, gebrekkige interne communicatie en trage innovatie. Met onze unieke aanpak kun je je klantbetrokkenheid verhogen, talent aantrekken, je bereik onder de juiste doelgroep laten groeien, je merkbekendheid vergroten en je omzet verhogen. Op een authentieke en sympathieke manier.
Op jouw event:
Inspirerende spreker
Geschikt voor evenementen voor externe relaties en congressen, maar ook om collega’s te inspireren op het gebied van community building. Waarom zijn online communities het grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements? Vanwege welke trends hebben we ze nu nodig om relevant te zijn en te blijven? Boek Maartje Blijleven als spreker of dagvoorzitter. (Nederlands of Engels).