arrow_drop_up arrow_drop_down

Wat anderen vinden van Maartje Blijleven, 
de Online Community Academy en VIP-dag:

null

null

Myra recensie

sabine recensie

Lilian recensie

Linda recensie

marloes recensie

Rachael recensie

roy recensie

Boudewijn recensie

Coco recensie

thomas recensie

staphanie recensie

Gradient achtergrond

Doe mee met de VIP Community Strategie dag!

vip dag
Miriam
Mirjam Hegger, Podcast Expert voor ondernemers

'Dit programma is echt heel waardevol! Uit nieuwsgierigheid heb ik De Online Community Academy gevolgd. Wauw, ik wist helemaal niet dat er zoveel toffe manieren zijn om geld te verdienen met je online community. Nu weet ik eindelijk hoe ik mijn community winstgevend kan maken. Ik ben meteen gestart.'

emily

Emily Mattaka, thehappymoneyclub.nl

'De Online Community Academy is super volledig. We zijn onze community nog aan het opbouwen. Maar we weten al wel met welk verdienmodel we willen beginnen, zodat het ook voor onze members aantrekkelijk is. Dit is precies wat ik zocht. Hier kan je echt jaren mee vooruit.'

Rik

Rik Ledder, CEO TBWA/Neboko

"Maartje liet ons inzien waarom het juiste nu het goede moment is om communities in te zetten om onze business te behouden en te laten groeien. Ik kan haar van harte aanbevelen."

Jessika

Jessika Lynch, TEDx-organisator en sprekerscoach

'De uitdaging is om een zinvolle community te creëren die een win-win situatie is voor zowel de community leiders, als de leden. Maartje is echt een thought leader op dit gebied.'

brigitte

Birgitte Tuinman - Luchtvaart Community Schiphol 

‘Ik raad andere mensen met een community heel erg aan om met Maartje te gaan werken. Dat heeft vooral te maken met haar professionaliteit en de praktische toepasbaarheid. Je merkt dat ze heel veel ervaring heeft met het bouwen en uitbouwen van communities. Ze heeft niet alleen zelf veel ervaring, maar ze kent ook veel mensen met ervaring op dit gebied, die ze citeert in haar boek. De praktische toepasbaarheid zit ‘m onder andere in het toegankelijke  stappenplan waar je meteen mee aan de slag kunt. Dat is echt heel prettig.’

Marek

Drs. Marek van den Oever. 

"Ik liep al langer rond met het idee om een community te ontwikkelen. Maar concreet werd het niet. Ik schreef me via Maartje's website in voor de masterclass, een webinar, de dag erna. Die was interactief en leerzaam. Leuk was ook dat een andere deelnemer reageerde op mijn passie. Mij werd duidelijk dat een bloeiende community opzetten niet per se ingewikkeld is. Als je maar passie en een concreet plan hebt. Passie heb ik, een plan nog niet. Nog voor het einde van de webinar heb ik me ingeschreven voor de Online Community Academy." 

carla

Zonder Maartje zou onze start-up Winc Academy niet zo’n ziel hebben zoals het nu heeft. Maartje heeft laten zien hoe belangrijk het is om een relatie op te bouwen met je klanten en potentiële klanten. Ze heeft ons geleerd dat we contact moeten maken met de mensen om ons heen en dan vooral in ons geval met onze studenten. En dat we dat in verschillende lagen kunnen doen. 


Maartje heeft ons heel erg bewust gemaakt van de impact van social media en de tijd en energie die je daar zelf als ondernemer in moet steken. Voordat ik haar kende postte ik nooit iets op LinkedIn en ik zag het meer als een soort database voor mijn visitekaartjes. Nu ben ik er veel actiever mee bezig en we zien ook heel duidelijk wat de impact is van sommige berichten. Als Marijn en ik nu iets posten dan wordt dat zo door vijftienduizend mensen gezien. Vind zo’n bereik maar eens! 


Dat wisten wij niet van tevoren, dat dit kon. Door Maartje is ons dat heel helder geworden. Daarbij heeft ze ons ook goed geleerd hóe we dat moeten doen. Dus wat je vooral wel moet doen en wat je niet moet doen. Hoe we daarmee om moeten gaan. En we bellen haar ook nog regelmatig als we ergens niet zeker van zijn, dan kan zij heel duidelijk aangeven wat je wel en niet moet doen. 


De wereld is digitaler geworden. Veel contact vindt online plaats. Dat betekent dat je soms op afstand met mensen aan het communiceren bent. Dat kan via chat en kan via mail. En wat je merkt is dat mensen toch behoefte hebben aan persoonlijk contact. Maartje heeft ons laten zien hoe belangrijk het is om je te laten zien via bijvoorbeeld een webinar. 


Dat persoonlijke contact - dat zou je het liefst met iedereen willen hebben - maar dat is in grote getallen niet mogelijk. Dus wat ze ons heeft laten zien met community building via onder andere webinars, is dat het een goede manier om ook persoonlijk contact te maken met een grotere groep mensen. Daardoor zien mensen ons als echte mensen, ze zien dat wij bestaan. Dat we geen robot zijn. Voor een een startup zoals wij is het belangrijk om je bedrijf een gezicht te geven. 


En wat ik bedoel met “ze heeft ons een ziel gegeven”, daarmee bedoel ik dat wij als bedrijf meer een mens zijn geworden. Je wordt als bedrijf ook iemand. En dat is ook wat mensen in deze tijd heel erg graag willen. We weten nu ook dat community building niet iets is wat je voor de korte termijn doet, maar juist voor de lange termijn. Met meerdere collega's in het bedrijf.


Ik zou Maartje aan andere startups aanbevelen - vooral als je geen ervaring hebt met het gebruik van social media. Je merkt dat Maartje gewoon heel veel ervaring heeft bij heel veel verschillende bedrijven en verschillende branches. En ze brengt die ervaring ook allemaal mee. 

Carla Snepvangers, Member of the founding team Winc Academy  

Kees

Inspirerend en geweldig! Zo zou ik de VIP-dag met Maartje in twee woorden omschrijven. Het was heel inspirerend, omdat het fijn was dat Maartje met een open blik naar onze community keek. In de ochtend hebben we onze community echt goed tegen het licht gehouden. En daaruit kwamen heel veel nieuwe inzichten waar wij zelf overheen hadden gekeken, omdat we er middenin zitten. Heel inspirerend om die nieuwe inzichten te ontdekken.  


En waarom dat geweldig is? Omdat we naast die nieuwe inzichten nu echt een strategie hebben waar we het allemaal mee eens zijn. Voorheen hadden we nog wel eens discussie in de organisatie: gaan we het zus of zo doen? Hoe zit het nou precies? Maar nu hebben we tijdens de VIP-dag met ons team één strategie opgeschreven en dat geeft heel veel houvast en zekerheid.  


Alles bij elkaar, dus die inzichten en die nieuwe strategieën, dat is gewoon heel fijn.  


Een week later hebben we een aantal dingen al gelijk aangepakt. Dus we zijn er al echt heel erg mee bezig. Bijvoorbeeld het opstellen van community-regels, daar zijn we al gelijk mee aan de slag gegaan. En ook met betrekking tot de vindbaarheid van onze community hebben we al gelijk stappen ondernomen. En verder zijn we bezig met het maken van een content planning, maar dat heeft natuurlijk iets meer tijd nodig dan een week. 


Als community manager merk ik dat dat we er in het team nu met zijn allen meer de schouders onder zetten. Met de content planning, vindbaarheid en andere tips die we tijdens die dag hebben besproken.  


Eerlijk gezegd rammelde onze community strategie voorheen aan alle kanten. Of eigenlijk was er gewoon geen helder plan: wat gaan we nou doen? En daardoor was het ook lastig om dan zo’n plan uit te voeren, want als dat plan niet klopt of niet volledig is, ga dat dan maar doen. Hierdoor raakte de community een beetje op een lager pitje, wat natuurlijk heel erg zonde is.  


We waren net begonnen met de community en dan is het wel cruciaal dat je dat gelijk goed aanpakt. Doordat we eerst geen goede strategie hadden, heeft het opzetten van de community en het laten groeien daarvan langer geduurd. Met als gevolg dat de activiteit in onze community stagneerde.  


Over Maartje had ik geen twijfels, want ik had haar boek gelezen en we hebben een telefonisch strategiegesprek gehad. Daardoor wist ik gewoon dat we dit absoluut moesten doen, omdat Maartje verstand van zaken heeft. Dat heeft haar boek zonder meer bewezen, maar natuurlijk ook haar community werkzaamheden uit het verleden. Daar was ik dus zeker van overtuigd.  


Door de nieuwe strategie en het heldere plan verwacht ik dat we gaan groeien.  


We zijn al gegroeid, maar we kunnen nog veel harder groeien. En wat het vooral gaat opleveren is een stijging in activiteit, dat we een actieve community krijgen. We hebben nu al een community met een 1000 leden, waarvan de activiteit redelijk laag is. En onze strategie is er nu echt op gefocust om die activiteit te verhogen.  


Een VIP-dag zou ik andere ondernemers die bezig zijn met een community absoluut aanraden.  


Voor iedere ondernemer - met een community of die er één wil beginnen - is het goed om je community(plannen), eens aan een expert te laten zien, om daar een frisse blik op te krijgen. Alleen de ochtend al, waarin we onze community tegen het licht hebben gehouden, daar haalde ik al zoveel uit! Puur omdat er eens iemand van buiten de organisatie naar keek, die ook nog eens verstand van communities heeft. Dat vond ik al heel waardevol. 


En dat staat dan nog los van onze nieuwe strategie, wat het belangrijkste is dat je kan hebben. Daar ga je mee naar huis aan het einde van de dag, dus wat wil je nog meer?

Kees Filius, Community Manager | Digital Marketer at PPT Solutions

'De VIP-strategiedag met Maartje heeft ons een doordachte strategie inclusief stappenplan opgeleverd, waar we direct mee aan de slag konden gaan.  

 

In 2018 hebben we binnen drie maanden ons online community platform gelanceerd. We hadden hierbij een duidelijke visie (we willen self service faciliteren), maar een onderbouwde langere termijn strategie ontbrak nog. 


Onze (support) community bleek na lancering succesvol, maar we bleven met een aantal vragen zitten, zoals: zijn we écht de juiste dingen aan het doen? Missen we nog kansen? En hoe kunnen we onze community verder versterken en waardevol maken voor onze klanten?’ 


Een van de uitdagingen van onze community is onze brede klantengroep. Van ziekenhuizen, care organisaties en bedrijven in de food sector. En niet te vergeten, onze Belgische klantengroep. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde Infoland software, terwijl er natuurlijk andere behoeftes kunnen zijn per doelgroep. Hoe zorg je er dan voor dat de community voor iedereen waardevol is?  


Daarnaast hebben we met Maartje gesproken over hoe ‘gezond’ onze support community momenteel is. Wij delen veel content op onze community, allemaal met als doel om self service te verhogen: we willen dat klanten snel zelf antwoord vinden op hun vragen.  


Wat je niet wilt, is een community waar je alleen als bedrijf aan het zenden bent. Naast onze eigen contentflow, willen we daarom leden activeren om hun kennis te delen. Ook omdat we geloven dat de kennis van onze klanten het meest waardevol is. 


Tijdens de VIP-dag heeft Maartje ons een spiegel voorgehouden. Wij hebben een zakelijke community, waarbij het vooral krachtig is om de relevantie van onze community naar voren brengen. Dit is het enige platform waar je praktijkervaring over de Infoland software kunt uitwisselen en waar je je feedback kunt delen met Infoland en andere gebruikers.  


En dit is dé plek waar je voelt dat je met gelijkgestemden bent, die begrijpen hoe de software in de praktijk werkt. Maartje heeft ons laten inzien dat we deze relevantie moeten benadrukken. Dat is echt een andere invalshoek, dus dat heeft veel teweeg gebracht. 


De dag met Maartje was in die zin ook mooi dat we de bevestiging kregen dat we met de juiste dingen bezig zijn. Dat was voor mij persoonlijk heel fijn, omdat het community management vak relatief nieuw is. Daarnaast heb ik weinig inhoudelijke sparringpartners om mij heen, ook omdat er in Nederland nog weinig andere B2B software communities zijn. De brede ervaring van Maartje gaf mij meer dan voldoende vertrouwen dat we op de juiste weg zitten!  


Ik raad deze dag daarom erg aan, zonder twijfel! Of je nu een nieuwe community gaat starten of je bestaande community wilt versterken. Maartje brengt je echt terug naar de basis; je visie, een stuk context en activatie, je doelgroep. En dat allemaal in één dag! Ook mijn de marketingmanager en de manager van de servicedesk – die erbij aanwezig waren en behoorlijk kritische mensen zijn - waren onder de indruk en heel positief over het eindresultaat.  


Maartje zelf is ontzettend enthousiast, brengt positieve energie mee en is door haar kennis en ervaring super geloofwaardig. Wat ons betreft is Maartje een echte autoriteit!'

Hiewwaiy Kwok – Infoland 

'De uitdaging waar ik bij Maartje mee kwam was dat ik graag wat meer houvast wilde over hoe we onszelf online goed kunnen presenteren - en dan vooral op social media gebied. Maar dan wel zonder dat het klanten gaat irriteren. Dus hoe blijf je ze prikkelen? En hoe blijven ze dan ook graag met jou zaken doen? Het was een hele succesvolle dag. Ik heb zeker antwoord gekregen op deze vraag, maar ook nog meer. 


Omdat je zo'n VIP-dag met het hele team beleeft, kom je op veel meer nog dan alleen dat kleine stukje. Het heeft me ontzettend veel gebracht. Het meest waardevolle resultaat vind ik dat ik aan het eind van de dag echt het gevoel had dat we hier ook concreet mee aan de slag kunnen. Het hele team had dat gevoel. Dat je echt het gevoel hebt van: 'oh leuk we gaan iets nieuws doen. We gaan iets doen wat ons allemaal energie geeft en waar we in geloven en waar we resultaat mee gaan halen!' 

Als je overweegt om met Maartje te gaan werken dan zou ik zeggen: zeker doen want je hebt er echt iets aan! Je bent echt concreet bezig met jouw bedrijf. Ze doorgrondt en doorziet tijdens het voorstelrondje al wat iedereen doet en wat zijn positie is, maar ook door iedereen eventjes aan het woord te laten over wat ze van de dag verwachten. Daar gaat ze ook meteen mee aan de slag. 


En wat iedereen van de dag had verwacht, was uiteindelijk aan het eind van de dag boven verwachting ingevuld. We gingen naar huis met een goede, duidelijke strategie en tools waar je meteen mee aan de slag kan gaan.'

Liesbeth  Bakels, managing director 

Moeder Anne Casting


Bianca Elzinga


Sylvia Holtslag

Christel van den Heuvel, 

Een Stralende Jij

'Ik heb al heel veel gehad aan de kennis en voorbeelden die Maartje deelt. Ik ben nu over de helft en heb ondertussen een start gemaakt met mijn community. Ik deel nu dagelijks mijn content door middel van een planning, weet wie mijn doelgroep is en de leden reageren al enthousiast. Ook de livecalls zijn fijn als je vragen hebt, maar ook zonder vragen steek je hier altijd wat van op. Ik raad je aan om met Maartje te gaan werken, omdat ze echt alles behandeld wat je tegen kunt komen in een community en je hebt dit nodig om een goede community te starten.

grijs

Peter ten Hove, 

Oprichter Gather4Humanity, platform & community on international crimes

In de Online Community Academy vind je alle bagage om je eigen online community te beginnen. Ik heb veel aan zelfstudie gedaan, maar het is fijn om alles nog eens gestructureerd voorbij te zien komen. En om in contact te komen met mensen die in dezelfde fase zitten, waardoor je kunt sparren en kunt leren van elkaars ervaringen. Ik raad je aan om met Maartje te gaan werken, want dan hoef je niet verder te zoeken :-)

Fleur Kalbfleisch, 

Flow by Fleur, Essentrics trainingen

'In het kader van 'leer wat je moet leren maar dan wel van de beste' is Maartje Blijleven de autoriteit op het gebied van communities. Haar Online community Academy is de beste manier om snel grondig en effectief te leren hoe jij je eigen community bouwt. Ze is zeer grondig en compleet. Heb nog nooit in een cursus zoveel content ontvangen!'

Gradient achtergrond

Doe mee met de Online Community Academy

Maartje

Wat anderen zeggen over de bestseller We love communities

irma

Irma Machielse, Hogeschool Leiden

‘Wat fijn dat er nu een boek is over communities waarbij je aan de hand van een aantal stappen leert een community op te zetten en uit te bouwen. Door de vele interviews met community-experts uit de praktijk biedt het tegelijkertijd veel inspiratie!’

danielle

Danielle Stecher, Digital en Social Media Manager

‘Het stappenplan is goed doordacht en zal ik ook zeker gaan gebruiken! Ik denk dat ook voor ervaren community managers je met het plan nog beter beslagen ten ijs zal komen.’

nicole

Nicole van Thoor, Spargle

‘Pragmatisch boek met handige tips. Heel makkelijk om te lezen! Voor de beginner die met communities aan de slag wil gaan, maar ook voor de expert die wil leren van de tips en tricks van andere experts.’

Joshua

Joshua van Wijgerden, CrowdHunch

‘Ben je ook maar enigszins geïnteresseerd in community management, dan is dit boek verplichte kost!’

stephanie

Stephanie Stalenhoef, IVRM Communicatie

‘Alles wat je weten moet als je een succes wil maken van je online community of klanten hierover wil adviseren. Een handboek dat je in één adem uitleest. Aanrader!'

mira

Mira Saia, Virtual Business Manager

‘Alles, maar dan ook alles wat je moet weten over communities. Of je er een hebt of nog gaat beginnen, dit boek vol informatie, tips en templates moet je hebben en vooral: lezen!’

Kevin

Kevin de Randamie, Braenworks

‘Een mooie verzameling authentieke inzichten over het organiseren van impact voor en door mensen :)’

amber

Amber Mangnoesing, founder & trainer ZoKien

‘Maartje neemt je op heldere wijze mee in de wereld van online communities. Tijdens het lezen raak je geïnspireerd en zie je de mogelijkheden voor een eventuele eigen community al voor je. Ik denk dat dit boek ook een mooie aanvulling kan zijn voor studenten om meer te weten over het bouwen van communities.’

Astrid

Astrid van Dijk, Linking Talent

‘Wil je een community oprichten, maar je weet niet hoe? Lees dan dit boek. Met een concreet stappenplan en tips van veel ervaringsdeskundigen die je voor zijn gegaan. De perfecte combi!’

mariam

Miriam Bovendeerd, Urban Future

‘Handig stap-voor-stap handboek als begeleiding voor het opzetten van je eigen community. Vlot geschreven en barstensvol voorbeelden en tips van Maartje en de vele experts die zij interviewde voor dit boek.’

Dan

Dan Fennessy, PartyWith

‘Echte, herkenbare en bruikbare verhalen en voorbeelden van mensen die met succes communities hebben gebouwd.’

stan

Stan Boshouwers, Tinker imagineers

‘Een uiterst relevant boek, geschreven door een vrouw die weet waarover ze het heeft.’

Anne

Anne Kien, AnneKien.nl

‘We love communities is een must read voor iedereen die overweegt een community te starten of een bestaande community (nieuw) leven in te blazen. Een hands on methode waarvan je handen gaan jeuken en die mij direct aan het werk heeft gezet met betrekking tot mijn eigen plannen. Maartje wisselt haar prettige schrijfstijl af met interviews met diverse experts uit de community business en schuwt de verschillende visies niet. Een absolute aanrader!’

ursula

Ursula de Mol, Lady Ursus

‘Alle hedendaagse marketing- en communicatiefacetten die belangrijk zijn om een community neer te zetten komen ruim aan bod. Het boek leest prettig en is logisch opgebouwd. Hierdoor zuig je de kennis als vanzelfsprekend op. Het boek biedt een prettige structuur hoe je zelf met een community aan de slag kunt. Het is duidelijk dat Maartje zelf jarenlange ervaring heeft op dit gebied. Dat maakt het boek zeer geloofwaardig. Voor iedere marketing-communicatieprofessional van deze tijd een must read!’

marit

Marit de Wit, De Kleine Wereld

‘Interessant, leerzaam en inspirerend boek over de toegevoegde waarde van online communities met een stappenplan om zelf een community te bouwen. Maartje combineert haar kennis van en passie over het onderwerp met de succesverhalen van anderen die geloven in de kracht van communities. De praktische aanvliegroute in combinatie met alle verhalen vol passie maken dat je super enthousiast wordt om zelf te beginnen met je eigen online community.’

Paul

Paul Verhulst, Les Ravens

‘Met dit boek legt Maartje Blijleven een fundering voor het opzetten en beheren van communities. Het boek is toegankelijk doordat aansprekende praktijkvoorbeelden worden gebruikt van zowel haarzelf als van andere professionals. Het is een interessant boek, als je je community nog moet opzetten, maar ook als je al jaren bezig bent.’

Frank Meeuwsen, Communitystrateeg

‘Een overzichtelijk stappenplan zonder al te veel poespas en te veel lastige modellen waar je zelf geen wijs meer uit kunt. Begrijpelijk geschreven en met achtergrondinformatie en tips van experts uit het veld. Een boek dat voor een breed professioneel publiek interessant is, omdat Maartje een rijk palet van experts uit haar eigen community heeft gesproken.’

gaby

Gaby Rupert, ING

‘Een prettig handzaam boek met alle ins & outs over het starten en uitbouwen van je eigen community. Met een helder en volledig stappenplan en veel mooie anekdotes en tips van experts. Onmisbaar als je van jouw community een succes wilt maken!’

Gradient achtergrond

Bestel nu mijn boek!

Boek
We gebruiken cookies