Converterende content maken voor social media
Online training
Yes! We gaan samen goed converterende content voor de hele maand maken!
Hieronder vind je een aantal video’s met theorie. Bekijk deze voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met je contentplanning.
Opdrachten
1. Zorg dat je precies weet wie jouw doelgroep is
Zorg dat je precies weet wie jouw doelgroep is en wat je verkoopt (een product, dienst, of jezelf als expert of professional).
Kies 1 niche doelgroep en 1 aanbod waar je je tijdens de contentdag op focust. Schrijf dit op in een Word document, waar je ook de rest van de opdrachten in zet.
2. Meten is weten
Bekijk bovenstaande video. Dus maak een 0-meting van al je social media kanalen en zorg dat je weet wat er nu wel en niet aanslaat bij jouw doelgroep. Zet dit ook in je Word document.
3. Bekijk onderstaande video's voor de theorie over het maken van relevante content. En doe de opdrachten.
Pauzeer de video bij elke opdracht en zet je ideeën op papier. Let op! Dit is een MUST ter voorbereiding. Je bent hier ongeveer 3 uur tijd aan kwijt. Schrijf al je antwoorden ook in je Word document ter voorbereiding voordat je daadwerkelijk je content gaat maken.
Meest gemaakte fouten
Bekijk deze training over de meest gemaakte fouten waardoor jouw content nu niet converteert en wat je daaraan kunt doen. Met hele concrete voorbeelden die jij straks ook kunt gebruiken.
Jouw salesproces
Bekijk deze training over jouw salesproces. Waar ga je jouw volgers, fans en community leden straks met je content naar verwijzen? Zodat je ook echt verkoopt vanuit verbinding, met jouw content.
Bedenk invalshoeken
Bekijk nu de laatste online training en ga aan de slag met de opdrachten. We gaan samen brainstormen en invalshoeken bedenken, zodat je die later ook omzet in content voor de hele maand. Een MUST dus.
Tip!
Download hieronder alle slides, zodat je de theorie bij de hand hebt tijdens het kijken van de video’s en de opdrachten makkelijker kunt maken >