Soms brengt het leven je precies waar je moet zijn – en daar ben ik op dit moment bij Omroep Gelderland achtergekomen. Ik ben daar (parttime) gestart als interim communicatieadviseur om hun interne community de komende 3 maanden te versterken en hun intranet strategisch én praktisch naar een hoger niveau te tillen. Ik geloof echt dat een sterke, goed verbonden community binnen een organisatie niet alleen het werkgeluk, maar ook de productiviteit en betrokkenheid een enorme boost geeft. En ja, ik doe dit met de We Love Communities-methode! Check onderaan deze mail welke stappen daarvoor nodig zijn, als jij je community en bedrijf ook next level wilt brengen.
Waarom deze stap terug naar interim?
Als ondernemer was ik de afgelopen tijd voornamelijk bezig met administratie, sales en marketing – allemaal belangrijk, maar het hield me weg van de inhoud waar ik juist zoveel voldoening uit haal: community building. In deze rol bij Omroep Gelderland ben ik weer volop bezig met de kern van mijn vak: het creëren van impact, samen met een team. Dat maakt me echt gelukkig. Ik volg dus mijn hart, zelfs als anderen het misschien als een stap terug zien. Want ja, soms betekent een stap terug een grote sprong voorwaarts in je eigen geluk en voldoening.
Wat kun jij hieruit halen?
Dit avontuur is ook een reminder voor jou en je organisatie. Misschien heb jij net als ik een interne community die sterker kan, een platform waar meer uit te halen is, of medewerkers die beter verbonden kunnen worden. Met mijn We Love Communities-methode realiseer je dit, door een stap-voor-stap aanpak die bewezen resultaten oplevert: een sterke, verbonden cultuur waar medewerkers zich echt betrokken voelen.
De eerste stap van deze methode is onlangs nog toegepast tijdens een VIP-dag met A Great Place To Work, en binnenkort zit ik ook met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), waar we in één dag hun communitystrategie opzetten en concreet maken.
Even stilstaan bij de kern van je werk
Een Blijleven betekent voor mij voldoening in je werk en daarnaast genoeg tijd, geld en energie om leuke dingen te doen met de mensen waar je van houdt. Heb jij dat gevoel ook in je werk? Creëer je de impact die je écht wilt maken? Soms is het goed om even stil te staan en na te gaan of de keuzes die je maakt je dichter bij dit doel brengen. Laten we impact maken, niet omdat het moet, maar omdat het het werk een stuk waardevoller en leuker maakt.
Volg je hart, het brengt je altijd waar je moet zijn – en als het gaat om een netwerk voor succesvolle vrouwelijke ondernemers zoals de Female Leaders Club of community building, misschien is dat wel naar een gesprek met mij!
Liefs,
Maartje Blijleven
“Meer Blijlevens dankzij communitybuilding”
P.S. Zie hieronder hoe de We Love Communities-methode voor impact zorgt, van strategie tot duurzame betrokkenheid.