Wil je ervoor zorgen dat mensen hun waardevolle tijd besteden in jouw community? Dat ze jou op social media volgen en niet je concurrenten? Dat je de meest waardevolle speler in je markt bent? Geef dan antwoord op deze 3 verrassend simpele vragen.
Herkenbaarheid: wat maakt jou uniek, sociaal en relevant?
Geef antwoord op de volgende vragen:
-
Uniek: Wat biedt de community aan haar leden wat andere communities niet hebben? Wat en hoe laten we zien wat anderen niet doen? Wat maakt jouw community uniek?
-
Sociaal: Communities zijn van oorsprong sociaal, want anders was het gewoon een website of monoloog. Maar wat maakt de community sociaal? Hoe betrekken we onze leden erbij? Hoe laten we onze leden zelf ook sociaal zijn en stimuleren we hen om mee te praten, te denken en te doen?
-
Relevant: Hoe brengt de community de missie en visie tot leven? Hoe is deze relevant voor de leden? Hoe speel je slim in op hun behoeften en bied je een duidelijke ‘what’s in it for me?’?
Maak het jezelf makkelijk
Met de antwoorden op deze vragen kun je je onderscheiden van de rest en ben je herkenbaar. Vind je dit lastig om voor jezelf te bepalen? Tijdens mijn één-op-één-VIP-strategiedagen help ik hier regelmatig zzp-ers, kleine ondernemers en grote bedrijven mee. Tijdens deze VIP-dag krijg je persoonlijke begeleiding en gaan we samen jouw community strategie schrijven. We bepalen onder andere wat jou uniek sociaal en relevant maakt, maar daarnaast gaan we nog een (flinke) stap verder. Aan het eind van de dag loop je weg met een strategie waar je jaren mee vooruit kunt. Bekijk hier of de VIP-dag iets voor jou is: www.welovecommunities.nl/vip.