Hoe onderscheid je je van de rest?
Als ondernemer is een fanbase, een online community, essentieel voor succes. Voor online copywriter, trainer en bestsellerauteur Aartjan van Erkel is dat het allerbelangrijkste geweest voor het succes van zijn business. De vraag is: hoe onderscheid je je van de rest?
Aartjan geeft jou de tip om te focussen op personality based marketing, want dat doen maar weinig ondernemers. Zelf super zichtbaar zijn en vooral niet te saai. Hij raadt jou aan om niet de teacher te zijn, maar de entertainer, want daar krijg je meer fans en klanten door.
Als entertainer kun je jezelf op een unieke manier in de markt zetten. Soms zelfs een beetje gek, je mag volgens Aartjan best een beetje overdrijven. Helemaal jezelf zijn en er dan nog een schepje erbovenop doen.
In dit interview vraag ik Aartjan hoe hij zijn business heeft opgebouwd met de fanbase die hij om zich heen heeft verzameld. Hoe hij hen continue helpt door met nieuwe producten te komen en hoe klanten met hem mee groeien.
Echt een aanrader als je wil weten hoe je een trouwe community omzet in meer business en klanten die jou via mond-tot-mond reclame aanraden.
Kijk je mee?
Over Aartjan van Erkel
Aartjan van Erkel (1970) is online copywriter, trainer en auteur van de bestsellers ‘MAAK ZE GEK!– Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing’ (bestverkochte managementboek van het jaar in 2016, uitgeverij Van Duuren Management) en ‘Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar?’ (mei 2011, uitgeverij Van Duuren Management, meer dan 13.000x verkocht).
Aartjan van Erkel werkte jarenlang als copywriter in opdracht van bedrijven als Booking.com, Ditzo, Triodos Bank, en de Nationale Postcode Loterij. Sinds 2012 helpt hij experts zoals dienstverleners, coaches en trainers om de bekendste naam in hun markt te worden, en klanten voor het leven te krijgen.
Zijn online trainingsprogramma’s en memberships worden gevolgd door meer dan 2.000 ondernemers in 9 verschillende landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, de Verenigde Staten, Thailand en Nieuw-Zeeland. Daarnaast is hij keynote-spreker op ondenemers-evenementen. Op zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl schrijft hij sinds 12 jaar artikelen en won daarmee de Dutch Small Business Blog Award.
Meer weten over Aartjan van Erkel of wil je zijn nieuwsbrief ontvangen? Ga naar www.schrijvenvoorinternet.nl