Hoe kun je een online community inzetten?

Een online community is een groep mensen met een gemeenschappelijke passie, zorg of ambitie, die graag contact maken met mensen die dezelfde passie, zorg of ambitie delen. Bij een online community ligt de focus op online, maar kunnen mensen ook ‘in het echte leven’ samenkomen.

Je kunt een (online) community bouwen rondom:

• Je merk, product of dienst: voor meer fans, klanten en omzet.

• Je organisatie intern: een hechtere band tussen collega’s, meer kennis delen en betere resultaten.

• Een goed doel of non-profitorganisatie: samen sta je sterker en kun je meer bereiken.

• Een vereniging of stichting: om de leden met elkaar te verbinden en kennis te delen.

• Je passie, als hobbyist met anderen praten over je favoriete bezigheid en tips en tricks uitwisselen.

• Jezelf als influencer: een community van fans om je heen verzamelen.

• Je onderneming: leren hoe je je ideale klant het beste kunt bereiken en hoe je prospects omzet in echte klanten en fans.

Maartje Blijleven, founder We love communities:

‘Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. Waarmee je van wildvreemden klanten en fans maakt en als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.’

Wil je als ondernemer ook een community inzetten voor je onderneming? Wordt gratis lid van de Community Leaders Club en leer van 4000+ andere ondernemers hoe je een community bouwt!

Lees ook

The way you do anything, is the way you do everything

The way you do anything, is the way you do everything

Na 2 weken Italië, wil ik het vandaag met je hebben over de overeenkomsten tussen je vakantie plannen, je business runnen en community building. Op het eerste gezicht hebben deze 3 dingen niets met elkaar te maken, maar op het tweede gezicht wel. Want:  The way you do...

Lees meer