Voor je online community op Facebook kan je meerdere mensen toegang geven om je groep te beheren. Zij kunnen je helpen bij het beheren van je community, zoals het beantwoorden van chatberichten en het inzien van statistieken. Hieronder is te zien welke verschillende paginarollen je deze aangewezen persoon kan geven en in hoeverre zij toegang hebben tot je groepinformatie.
Belangrijk om te weten is dat je diegene eerst lid moet maken van je groep!
Bron: Facebook Helpcentrum
Stap 1. Open je Facebookgroep
Open je Facebookgroep en klik op ‘Meer’. Als je hierop klikt komen er een aantal opties tevoorschijn. Klik vervolgens op ‘Leden’.
2. Zoek de persoon of pagina in je vriendenlijst
Wanneer je de persoon of pagina die je moderator wil maken gevonden hebt, klik je op de drie grijze puntjes. In dit geval wil ik Carolien moderator maken van mijn groep.
3. Kies de paginarol
Kies welke paginarol je deze persoon of pagina wil geven. Beheerder of moderator. (Zie de eerste afbeelding in dit artikel welke rol welke toegang krijgt).
Wanneer je klikt op ‘make admin (beheerder)’ of ‘make moderator’, dan krijgt deze persoon een uitnodiging hiervoor. Carolien kan dit accepteren of weigeren. Wanneer zij dit accepteert is zij moderator van de groep.
Meer weten of Facebookgroepen of online communities in het algemeen? Wordt lid van de Community Leaders Club op Facebook!