Is een community iets voor mij als ondernemer?
18 juni 2021 

Is een community iets voor mij als ondernemer?

Misschien zit je nog in twijfel of je een community zal opzetten of niet. Is een community wel iets voor mij? Kost het niet veel tijd? Hier in lijstje wanneer een community perfect bij jou past!

Een online community is iets voor jou als je:

  • op een relaxte, leuke, authentieke en sympathieke manier andere mensen wil helpen,
  • het leuk vindt om waarde te delen,
  • het leuk vindt om te connecten
  • en het belangrijk vindt om echt een langere termijn strategie te hebben die wel werkt.

Een online community is niets voor jou als je zegt: “ik wil gewoon heel snel rijk worden en ik wil er zo min mogelijk voor doen.” Een online community is een langetermijnstrategie. Het is net als de bouw opbouw van een relatie. Hoe meer liefde en aandacht je er in je stopt, hoe meer je terugkrijgt. Wat niet betekent dat het veel tijd kost. Tuurlijk, als je zelf het wiel opnieuw uit gaat vinden, kan het heel erg veel tijd kosten. Dit geldt ook voor als je begint met ondernemen en geen idee hebt waar je moet beginnen. Dan kan je echt ongelooflijk lang bezig zijn met het maken van een businessplan of het bedenken van een naam of het maken van een logo, visitekaartjes en een website. Maar als je hulp krijgt, dan kan het supersnel gaan en kun je je community ook managen. In minder dan 30 minuten per dag en echt een hele toffe groep om je heen verzamelen mensen waar je gewoon ongelofelijk blij van wordt. En daar help ik je graag bij.

Meer weten over online communities en het opzetten ervan? Wees welkom bij de gratis Community Leaders Club op Facebook met 3.700 Nederlandse en Belgische ambitieuze ondernemers die een community leiden.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down