Yes! Dit is wel een bucket-list-momentje hoor. Bij BNR nieuwsradio was ik te gast om te praten over mijn boek We love communities. Het onderwerp: waarom ‘moet’ ik als bedrijf investeren in de kracht van een online community?
In dit item van 10 minuten komen er een paar leuke voorbeelden voorbij en praktische tips om ervoor te zorgen dat je community niet doodbloedt. Bedrijven hebben een uitdaging als het gaat om het winnen van vertrouwen van consumenten. Het consumentenvertrouwen is gedaald volgens onderzoek van het Centraal Bureau voor de statistiek. Consumenten vertrouwen elkaar meer 62%, dan politiek 41% en de media 36%.
Ik zie dat veel bedrijven kansen onbenut laten om mensen op lange termijn aan zich te binden en het vertrouwen te winnen. En dat kan ontzettend goed met online communities. Daarom heb ik m’n boek geschreven, zodat bedrijven en professionals leren hoe je online een langdurige relatie opbouwt met je meest waardevolle klanten en hoe je van wildvreemden fans maakt.
Lang verhaal kort: check deze video even, vind je leuk 🙂