Zorg ervoor dat je je elevatorpitch helder hebt, je onweerstaanbare aanbod. Zodat mensen precies weten waarom ze zich bij jouw community ‘moeten’ aansluiten. Dit kun je in al je promoties terug laten komen. Je begint bij je doelgroep. Beantwoord de volgende vijf vragen kort en helder. De antwoorden samen vormen dan je elevatorpitch.
-
Wat is het probleem van je doelgroep?
-
Wat is het gevolg voor hen als ze dat probleem niet oplossen?
-
Wat is jouw oplossing voor het probleem/jouw inzicht?
-
Wat is het resultaat van jouw oplossing?
-
Call to action, wat moeten ze nu gaan doen? (lid worden van jouw community natuurlijk ;-))
Voorbeeld pitch We love communities
De elevatorpitch kun je inzetten voor jouw online community, maar ook voor je bedrijf. Met mijn online programma richt ik me bijvoorbeeld op ambitieuze professionals, ondernemers en bedrij- ven die wel een community willen en vaak zelfs al hebben, maar moeite hebben om deze te activeren. De elevatorpitch kan er op basis van deze formule zo uitzien:
Vind jij het als ambitieuze professional of ondernemer lastig om je community te activeren? [probleem]
Je community bloedt dood, het onderhouden van je community kost je (te) veel tijd en voor jouw gevoel levert het niets op. Mensen reageren amper, waardoor je het gevoel hebt dat jouw waarde niet gezien wordt. Dat is natuurlijk zonde! [gevolg]
Er is een manier hoe je dit kunt oplossen.
Met het We love communitiesprogramma word je een master in online communities. Het online programma bevat video’s, templates en een verrassend makkelijk We love communities 10-stappen- plan. En heel veel voorbeelden, tips en tricks en geheimen uit de praktijk. Met mijn persoonlijke begeleiding leer je snel hoe je succesvol wordt met jouw online community. [oplossing]
Daardoor weten mensen jou en je bedrijf te vinden, krijg je fans en ambassadeurs die jou via mond-tot-mondreclame aanraden, groeit je zichtbaarheid en trek je meer leden en (potentiële) klanten aan. [resultaat]
Ga naar www.welovecommunities.nl/academy voor meer informatie. [call to action]
Oefen zelf ook met het maken van een onweerstaanbaar aanbod via deze formule. Zodat je je community daarna kan laten groeien. Overigens is bovenstaande slechts een voorbeeld van een elevator- pitch. En richt ik me hiermee maar op een deel van mijn totale doelgroep. Als je een idealistische community wilt activeren voel je je hierdoor waarschijnlijk niet aangesproken. Ook bij je elevatorpitch is het dus essentieel dat je begint met het formuleren van je ideale klant en doelgroep, voordat je een aanbod maakt.
Meer weten over online communities en het halen van meer klanten uit je community? Schrijf je hier in voor het webinar ‘Meer klanten dankzij je online community’.