VIP Community strategie dag

Weet je dat een community heel goed voor jou kan werken, maar mis je omzet en klanten ‘omdat je zomaar wat doet’? 

Ook een succesvolle community?

Zie jij ook zoveel bedrijven en ondernemers succes behalen met hun community? Probeer jij hetzelfde, maar lukt het nog niet?

Je hebt geen heldere focus en strategie uitgestippeld. Korte termijn acties krijgen meer prioriteit, waardoor je lange termijn relaties, business insights, klanten en omzet uit je community misloopt. Je weet niet in welke volgorde je de stappen zet om met jouw community te groeien.

Je bent te veel tijd kwijt met het zelf uitzoeken, tijd die je ook kon besteden aan het binnenhalen van nieuwe klanten en omzet of het verbeteren van de band met je bestaande relaties. Je bent om diezelfde reden (online) onvoldoende zichtbaar.

Mensen weten jou niet te vinden als de expert op jouw vakgebied. Ze denken niet als eerste aan jouw bedrijf als ze op zoek zijn naar een nieuwe leverancier. Dat is natuurlijk zonde! Daardoor is je business niet zo succesvol als het zou kunnen zijn…

Bekijk de voordelen

van een VIP community strategie dag!

Geen duidelijke strategie

Veel bedrijven en ondernemers hebben hier last van, simpelweg omdat ze het geheim van succesvolle communities niet kennen. En geen duidelijke strategie hebben geformuleerd die zorgt dat ze zich onderscheiden van de rest. Misschien herken je het volgende:

Je mist focus

Je weet niet waar je nu moet beginnen, waar laaghangend fruit ligt en vooral: hoe je het gaande houdt.

Je doet maar wat

Je hebt niet de tijd genomen om een goede community strategie te schrijven die aansluit bij je business doelstellingen, waardoor je maar wat doet.

Het kost (te) veel tijd

Je bent (te) veel tijd kwijt omdat je het wiel steeds opnieuw aan het uitvinden bent, tijd die je niet aan new business en omzet besteedt.

Geen sparringpartner

Je hebt behoefte aan support en iemand om mee te sparren, maar de mensen in jouw omgeving hebben hier onvoldoende verstand van.

Geen prioriteit

Je hebt een goed idee voor een community en bent misschien zelfs al enthousiast begonnen, maar andere werkzaamheden krijgen steeds prioriteit en aandacht, waardoor je er niet het maximale uithaalt. Laat staan nieuwe klanten.

Leden worden geen klant

Je weet niet hoe je van je leden klanten maakt. Het lukt je maar niet om ervoor te zorgen dat ze zaken met je doen.

Het kan beter

Je hebt het gevoel dat het beter kan, maar weet niet hoe, waardoor je bang bent om publiekelijk te falen.

Je mist connectie

Je raakt de connectie met je community leden kwijt, de community bloedt dood of erger: mensen verlaten de community en sluiten zich aan bij die van de concurrent

Je bent niet zichtbaar

Je weet dat je veel waarde kunt bieden en anderen echt verder kunt helpen, maar je bent onvoldoende zichtbaar om het verschil te maken.

Waarom lukt het jou nog niet?!

Je ziet andere ambitieuze ondernemers veel succes behalen met hun community, waardoor ze de ‘go to’ expert in hun markt zijn en begrijpt niet waarom het jou nog niet lukt.

Je twijfelt of het wel zin heeft wat je aan het doen bent…

Ik kwam bij Maartje voor een VIP-dag, omdat mijn lange termijn strategie nog niet helemaal duidelijk was. Mijn doelgroep was niet helder genoeg, met zijn/ haar pijn en verlangens, waardoor ik de merkbelofte ook niet scherp kreeg. Daardoor liep ik vast.

Sinds de VIP-dag snap ik hoe belangrijk het is dat je kiest voor een specifieke doelgroep. Hoe specifieker, hoe beter, omdat je daar je teksten en aanbod op aanpast. Relevanter bent. Waar ik heel blij mee ben, is dat die doelgroep en kernboodschap nu staan. Die paar zinnen zijn voor mij echt een kapstok. Die hangen naast mijn computer, net als de foto’s van mijn persona’s. Zodat ik elke keer weer tot die kern kom. Weet voor wie ik het doe, waarom en hoe.

Ik zou anderen zeker aanraden om met Maartje te werken. De structuur van de sessie is prettig, inclusief het huiswerk dat ik vooraf kreeg. Daardoor kun je tijdens de VIP-dag snel schakelen. Maartje denkt snel, out of the box en leeft zich goed in. Die één op één aandacht is super. Echt gericht op mijn business en op de business case van mijn platform Healthy You, Healthy Business.

Wilma Tuk

Business Support by Wilma

 

Hoe nu verder?

Samengevat: je vindt het lastig om je community echt goed in te zetten en weet niet meer hoe je nu verder moet.

Of je begint niet eens aan een community, omdat je bang bent dat je die niet aan de praat krijgt. Het lukt je maar niet om er klanten uit te halen…

Maar ergens weet je dat een online community ook voor jou kan werken!

Dus wat ga je doen?

Wachten tot jouw ideale klanten zich bij een andere community aansluiten, waardoor jij de kans mist om hen als nieuwe klanten, fans en ambassadeurs aan jou te binden? Zelf strugglen, terwijl je anderen ziet die wel een succesvolle community hebben, waardoor hun business groeit? Met mensen waarvan je weet dat jij die eigenlijk beter kan helpen? 

Nee toch!?
Goed nieuws: er is een manier om dit probleem op te lossen.

Ik kan je helpen

Hoe zou je het vinden als ik samen met jou een dag ga zitten om jouw community strategie helemaal uit te werken, zodat jij precies weet wat je moet doen om jouw community succesvol in te zetten?

Waardoor mensen jou echt goed leren kennen, je klanten, fans en ambassadeurs krijgt die jou via mond-tot-mondreclame aanraden, je expert status groeit en je nog meer (potentiële) klanten en omzet naar je toetrekt.

Je creëert een tribe van mensen die niet kunnen wáchten om met jou te gaan werken!

Life changing

De juiste inzet van communities is echt life changing! 

Twintig jaar ben ik zzp-er en ondernemer en net als veel ondernemers heb ik zelf ook geworsteld met het activeren van mijn online community, zichtbaar zijn, impact maken en nieuwe klanten binnenhalen. Ik was heel goed in het opzetten en activeren van communities van grote A-merken, maar voelde als ondernemer een grote drempel om mijn eigen groep te starten. Wat als ik afgewezen word?! Niet goed genoeg ben en faal?

Uit angst stelde ik een eigen community steeds uit. Daardoor liet ik kansen liggen. Kansen die ik als ondernemer keihard nodig had!

Om geld te verdienen, te connecten met mijn ideale doelgroep en te doen waar ik echt gelukkig van word. Ik begreep niet waarom het anderen wel lukte en mij niet. Totdat ik onderzoek deed, hulp kreeg en leerde wat de ingrediënten zijn van een succesvolle community.

In 2017 werd ik medeoprichter van de Facebookgroepen IncludeNow. en WomenTalkTech.

Maar pas op 1 september 2020 startte ik mijn eigen groep, de Community Leaders Club.

In 3 weken tijd had ik niet alleen 322 leden in mijn community, maar haalde ik ook 2.985 euro aan omzet binnen via nieuwe klanten! Een maand later waren dat 636 leden en 9.950 euro aan extra inkomsten. Nog een maand later 1.130 leden en 29.850 euro. Binnen 3 maanden 1.130 leden, 43 nieuwe klanten en 42.785 euro aan extra omzet dankzij mijn Facebookgroep. Wauw!

Inmiddels noemen ze mij de Queen of Communities en weet ik als geen ander hoe je jouw online community voor jou kan laten werken.

Mijn grootste inzicht:

online communities zijn life-changing!

Toen ik de code gekraakt had, besloot ik het compleet anders te doen. Met succes! Ik ben binnen een jaar een veelgevraagd spreker geworden op (internationale) evenementen, stond in veel vakmedia zoals de Adformatie, Emerce, MarketingFacts, MarketingTribune, LBB, Nederlands Media Nieuws, MT.nl, Managementboek, BNR nieuwsradio, RTL4 en kom ook regelmatig LIVE op televisie als Digital community expert bij een dagelijks actualiteitenprogramma.

Ik werd genomineerd voor de Viva400 in de categorie Zakenwonders en voor de Vrouw in de Media Award. En ik lanceerde de Online Community Academy middenin de Crisis-tijd, die binnen mum van tijd vol zat.

Doordat ik zichtbaarder ben kan ik nóg meer mensen helpen met hun online community, waar ik heel blij van wordt. #blijleven.

Dé expert zijn

Dat gun ik jou ook!

Nu komen klanten via via vanzelf bij mij en weten mensen mij te vinden als dé expert in mijn vakgebied: online communities. Dat gun ik jou ook, dat je in jouw branche dé expert bent waar mensen het eerst aan denken als ze een grote opdracht hebben. En die redacties bellen als ze een expert zoeken voor hun tv-programma. Dat je programma of product binnen no-time is uitverkocht!

Het is ineens heel snel gegaan. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, dan had ik je gewoon niet geloofd! En het klinkt misschien gek maar ik heb nog steeds moeite om het te geloven…

Dat gun ik jou ook! Sterker nog…

Ik weet zeker dat het voor jou ook mogelijk is om succesvol te zijn dankzij online communities.

Tijdens de VIP community strategie dag leer je persoonlijk van mij hoe je het maximale uit jouw community haalt!

We gaan samen aan de slag: zowel met laaghangend fruit als een strategie en plan voor de langere termijn, zodat je meer focus hebt en sneller klanten uit je online groep haalt.

Alles wat ik de afgelopen 20 jaar leerde als digital community expert neem ik mee in deze 1:1 sessie.

Zelf leerde ik de fijne kneepjes van het vak bij o.a. Endemol, RTL, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol, maar ook van de vele gesprekken die ik voer met mijn 1:1 klanten en publiek na mijn (internationale) talks bij o.a. de Social Media Week, Digital Marketing World Forum en de Facebook Community Days die internationaal door Facebook zelf georganiseerd worden en waar ik meerdere keren sprak.

En dat paste ik de afgelopen twee jaar ook toe op de niche communities die ik zelf run. Daarnaast deed ik voor mijn #1 Managementboek bestseller We love communities ook onderzoek naar succesvolle communities, en interviewde ik daarvoor de 36 beste community experts uit Nederland en daarbuiten. Die hun successen maar ook valkuilen en geheimen met me deelden. Ik interviewde onder andere:

Voordelen van de VIP Community strategie dag

Persoonlijke begeleiding

Je krijgt een hele dag mijn persoonlijke begeleiding bij het maken van de strategie voor jouw community. En dus ook al mijn ervaring.

 

Fijne locatie of online

We werken 1:1 samen van 10 tot 16 uur op een fijne locatie in s’ Graveland, met een lekkere lunch tussendoor. Waar we ongestoord kunnen brainstormen over jouw community. Of online als je verder weg woont en dat fijner vindt. (Via Zoom).

Community strategie

We werken met z’n tweeën of drieën jouw community strategie uit. Aan het eind van de dag loop je weg met een strategie waar je meteen mee aan de slag kunt.

t

Onbeperkt vragen

Onbeperkt vragen stellen en onverdeelde aandacht voor jou.
Je hoeft niet bang te zijn om ‘domme’ vragen te stellen, want alles wat we bespreken is vertrouwelijk. (En domme vragen bestaan niet).

Bewezen resultaat

Het beste van wat ik te bieden heb. Ik deel alleen wat zich in de praktijk bewezen heeft.

De juiste basis

De juiste basis om jouw community te kickstarten en een boost te geven. Je zult je community ook echt vóór je laten werken, met meer klanten en omzet als resultaat.

Gegarandeerd resultaat

De juiste focus krijg je met meer interactie, meer reacties, echte verbindingen met je meest trouwe fans, en een groeiende business.

}

Het scheelt veel tijd

Als je zelf alles uit moet zoeken of ‘maar wat doet’ kost het niet alleen heel veel kostbare tijd, maar zul je ook niet de gewenste resultaten behalen.

R

Het is leuk!

Als je via je community connect met mensen met dezelfde drive of passie zul je zien dat dat je veel energie krijgt, je gesteund voelt en anderen echt kunt helpen.

VIP-dag

1:1 begeleiding – €2495

De investering voor deze 1:1 begeleiding tijdens deze VIP-dag is 2.495 euro (ex btw) voor 1 of 2 personen. Elke extra persoon erbij, vraagt om een extra investering van 250 euro per persoon (ex btw).

Community strategie

Aan het eind van de dag loop je weg een community-strategie waar je jaren mee vooruit kunt.

Focus op succes

Daardoor weet je precies wat je focus is de komende periode en kun je makkelijker keuzes maken en prioriteiten stellen. En écht succesvol worden met jouw community.

Binnen no time terugverdiend

Ideale klanten aantrekken. Een tribe met mensen die niet kunnen wáchten om van je te kopen. Deze investering verdien je daardoor binnen no-time terug.

Bonus

Natuurlijk laat ik je na die dag niet met lege handen naar huis gaan. Naast de community-strategie, het plan waar je jaren mee vooruit kunt, heb ik nog iets leuks voor je. Je krijgt een persoonlijk gesigneerd boek mee waar alle stappen nog eens rustig terug te lezen zijn.

We love communities, dé Managementboek #1 bestseller van 2019, die 27 dagen op nummer 1 stond.

Dit kun je bereiken

Een succesvolle community heeft heel veel voordelen, die jij na de persoonlijke 1:1 VIP Community strategie dag ook kunt bereiken:

Ideale klanten

Verkopen via een online community is dé nieuwe manier van marketing. Je haalt er binnen mum van tijd nieuwe klanten mee binnen, door helemaal jezelf te zijn. Zonder duizenden euro’s kwijt te zijn aan (Facebook) advertenties of ingewikkelde funnels. Je creëert een tribe van ideale klanten die niet kunnen wáchten om van je te kopen.

Bijna vanzelf

Een community werkt als een vliegwiel. Als aanjager breng je de community op gang en nodig je een groep mensen uit waarvan je weet dat ze dezelfde passie, doelen of ambitie delen. Je activeert je community. En op een gegeven moment loopt je actieve community door de trouwe leden bijna vanzelf.

Verbinding

nline communities zijn veel makkelijker op te zetten en te activeren dan communities die alleen fysiek samenkomen. De opkomst van online communities neemt de kracht van offline communities over en die vermenigvuldigt met tien, tot zelfs met honderd of duizend. Waarom? Omdat we door online communities in contact kunnen komen met iedereen waar we een connectie mee hebben, zo ongeveer overal waar we die verbindingen écht nodig hebben!

Expert worden

Het heeft een positief effect op je zichtbaarheid, waardoor je gezien wordt als de expert op jouw vakgebied. Daardoor kun je hogere tarieven hanteren en trek je meer klanten aan.

Organisch groeien

Als je community relevant is, dan zullen de eerste leden ook weer nieuwe leden uitnodigen en heb je vanzelf mond-tot-mond reclame waar je weinig voor hoeft te doen. Goede communities groeien organisch, buttom-up.

Succesvol zijn

De maatschappij verwacht veel van ons. We moeten constant scoren als we een pitch willen winnen of die klant willen behouden. De ‘geweldige goed nieuwsshow’ op sociale media kan ons een slecht en eenzaam gevoel geven. Een community van mensen die écht in ons geloven, helpen ons om succesvol te zijn. Zowel in ons privéleven als in ons werk en daarbuiten. Ook waardevol voor jouw klanten.

Gemeenschappelijke passie

Als we een gemeenschappelijke passie of doel hebben, dan vinden we elkaar leuker en kunnen we elkaars gedrag makkelijker beïnvloeden en zo sneller ons doel bereiken.

Impact maken

Je kunt echt impact maken, op verschillende vlakken. Als je een online community opzet en onderdeel bent van een waardevolle community, heb je geen old-boys-network nodig. Met deze nieuwe manier van communiceren creëer je je eigen netwerk. Wat zorgt voor meer gelijkheid, saamhorigheid en onafhankelijkheid. Meer diversiteit en inclusiviteit.

Voelt niet als werk

Als je doet wat je leuk vindt en support en vertrouwen krijgt vanuit je community, dan kun je veel bereiken. En word je gelukkiger in wat je doet. Het voelt niet meer als werken.

Je leert je doelgroep kennen

Je leert je ideale doelgroep, zijn of haar grootste problemen, wensen en verlangens goed kennen. Ze geven je inzichten in je doelgroep die je anders nooit zou hebben en jij wordt daardoor nog beter in je vak. Het geeft je laser-focus. Die kennis kun je ook in andere communicatiemiddelen inzetten. Waardoor je meer klanten binnenhaalt.

Carrière

Het is goed voor je thought leadership, je bent on top of mind bij de communityleden. Het zal je zichtbaarheid en expertise op belangrijke gebieden vergroten. En zo je carrière en aanwezigheid in een voor jou belangrijke branche te laten groeien.

Interessantere klanten

Een succesvolle community is goed voor je persoonlijke trackrecord en daarmee ook voor je business. Het trekt interessantere klanten aan.

Expertstatus

Het onderstreept je expertstatus en de kans is groter dat je via free publicity in de media komt. Doordat jij de expert bent word je vaker gevraagd als (betaald) spreker op evenementen en om workshops te geven. Wat je expert status nog meer onderstreept.

Doelen bereiken

Je kunt je community inzetten om je zakelijke doelen te bereiken. Dat kun je zelfstandig, zonder dat je daar de overheid of andere instanties nodig hebt. Als je community groeit heb je dat aan jezelf te danken, het is gaaf om te zien dat je resultaat boekt, vooral als je ergens enthousiast over bent.

Loyale klanten

Een community maakt je uniek, sociaal en relevant voor bestaande en nieuwe klanten. Door de verbinding aan te gaan met je klanten en hen iets waardevols te bieden, blijven klanten langer bij je, zijn ze loyaal en zullen ze minder snel voor de concurrent kiezen.

Authentiek

Communities laten je groeien op een manier die resoneert in één van onze favoriete buzzwoorden van dit moment: authentiek. Dat is iets waar tegenwoordig elk merk en elk bedrijf naar streeft, omdat vooral jongere generaties dat belangrijk vinden. 

Samen sneller groeien

In een community kun je sámen sneller en effectiever groeien met anderen die dezelfde doelen hebben als jij hebt. Samen kun je ook leren van elkaars fouten en sneller succesvol zullen zijn. Je krijgt input over dat specifieke onderwerp waar je hart sneller van gaat kloppen, waardoor je nog beter wordt in hetgeen waar je al goed in was.

Vindbaarheid via Google

Het is goed voor je vindbaarheid in de zoekresultaten van o.a. Google. Zo word je door mensen die niet lid zijn van jouw community, ook eerder gevonden.

Gunfactor

Het draagt bij aan je gunfactor en heeft een positief effect op andere zaken die je graag doet. En waar je je geld mee verdiend. Doordat mensen je kennen worden ze eerder klant bij je.

Groot netwerk

Het vergroot je professionele netwerk in de branche waar jij in werkt, dus heel specifiek. Dat is handig om nieuwe opdrachten binnen te halen als ondernemer. Om toffe samenwerkingen te starten. Vooral omdat je de gunfactor hebt. Jij hebt veel mensen geholpen met jouw community, dan doen ze ook graag iets voor je terug.

Meer zelfvertrouwen

Het geeft ons meer zelfvertrouwen, we voelen ons gezien en gesteund. Je kunt er je eigen cheering squad mee creëren: mensen die langs de lijn staan en je supporten, op een gebied waar jij dat graag zou willen.

Dienstverlening optimaliseren

Het geeft je de gelegenheid om het gesprek aan te gaan met je meest waardevolle klanten en ambassadeurs. Je kunt van hen leren en weet als ondernemer beter wat er speelt onder je doelgroep. Daardoor kun je je dienstverlening optimaliseren en je producten nog beter maken. En betere producten zijn meer waard. Dus je omzet stijgt.

Het is leuk!

Boven alles is het leuk. En dat is in deze tijd waarin we zoveel ‘moeten’ wel zo fijn. 

Bespaar geld

Het bespaart geld. Onderzoek doen binnen je community is gratis, je hoeft geen duur onderzoeksbureau in te huren. Je informeert mensen gelijktijdig door hen op te hoogte te houden via de community, waardoor je minder tijd en geld kwijt bent aan 1:1 communicatie. Je verlaagt het aantal telefoontjes naar klantenservice en bespaart kosten. En hebt meer tevreden klanten en minder klachten als gevolg.

Geef mensen een bijzonder gevoel

Je kunt interessante relaties uitnodigen om lid te worden van de community, die middenin jouw doelgroep zitten. Dat heb jij in de hand. Het geeft mensen een bijzonder gevoel om lid te mogen zijn voor jouw community, om daarbij te horen.

Verhoog je klanttevredenheid

Je verhoogt je klanttevredenheid percentage en Net Promotor Score, met meer terugkerende klanten en een hogere omzet als gevolg.

Begin met kleine stapjes

Het is makkelijk als je weet hoe je het moet aanpakken. Je kunt met kleine stapjes beginnen. Communities hoeven niet groot te zijn, je hoeft geen groot budget te hebben. Gewoon een leuk idee en gelijkgestemde mensen zijn genoeg om een succesvolle community op te bouwen om te verbinden en meer te bereiken.

Lift mee op 20 jaar ervaring

Je kunt meeliften op bijna 20 jaar ervaring van mij. Zie het als een mentor: het meest leer je van mensen die al heel lang met jouw vakgebied bezig zijn en alle fijne kneepjes van het vak kennen. Zo ook voor communities. Ik weet wat werkt en wat niet werkt. Je hoeft het wiel niet opnieuw zelf uit te vinden.

Groei groter

Kortom: een community geeft je voldoening, is leuk, je netwerk groeit er enorm mee in een gebied waar jij expertise wilt opbouwen en dat geeft een positieve uitstraling op jou als oprichter, wat je op andere vlakken verder kan brengen. Je business, zichtbaarheid en expertstatus wordt groter. Je bent de expert op jouw vakgebied en superzichtbaar voor potentiële klanten. Met een constante stroom van klanten en meer omzet als gevolg.

Daarvoor is de juiste strategie wel essentieel. Anders moet je het wiel zelf uitvinden en kost het je juist heel veel tijd, geld en energie.

Een community strategie betaalt zich dubbel en dwars terug en is vele malen meer waard dan de investering.

Ervaringen van andere ondernemers

Inspirerend en geweldig! Zo zou ik de VIP-dag met Maartje in twee woorden omschrijven. Het was heel inspirerend, omdat het fijn was dat Maartje met een open blik naar onze community keek.

In de ochtend hebben we onze community echt goed tegen het licht gehouden. En daaruit kwamen heel veel nieuwe inzichten waar wij zelf overheen hadden gekeken, omdat we er middenin zitten. Heel inspirerend om die nieuwe inzichten te ontdekken.

En waarom dat geweldig is? Omdat we naast die nieuwe inzichten nu echt een strategie hebben waar we het allemaal mee eens zijn. Voorheen hadden we nog wel eens discussie in de organisatie: gaan we het zus of zo doen? Hoe zit het nou precies? Maar nu hebben we tijdens de VIP-dag met ons team één strategie opgeschreven en dat geeft heel veel houvast en zekerheid.

Alles bij elkaar, dus die inzichten en die nieuwe strategieën, dat is gewoon heel fijn.

Een week later hebben we een aantal dingen al gelijk aangepakt. Dus we zijn er al echt heel erg mee bezig. Bijvoorbeeld het opstellen van community-regels, daar zijn we al gelijk mee aan de slag gegaan. En ook met betrekking tot de vindbaarheid van onze community hebben we al gelijk stappen ondernomen. En verder zijn we bezig met het maken van een content planning, maar dat heeft natuurlijk iets meer tijd nodig dan een week.

Als community manager merk ik dat dat we er in het team nu met zijn allen meer de schouders onder zetten. Met de content planning, vindbaarheid en andere tips die we tijdens die dag hebben besproken.

Eerlijk gezegd rammelde onze community strategie voorheen aan alle kanten. Of eigenlijk was er gewoon geen helder plan: wat gaan we nou doen? En daardoor was het ook lastig om dan zo’n plan uit te voeren, want als dat plan niet klopt of niet volledig is, ga dat dan maar doen. Hierdoor raakte de community een beetje op een lager pitje, wat natuurlijk heel erg zonde is.

We waren net begonnen met de community en dan is het wel cruciaal dat je dat gelijk goed aanpakt. Doordat we eerst geen goede strategie hadden, heeft het opzetten van de community en het laten groeien daarvan langer geduurd. Met als gevolg dat de activiteit in onze community stagneerde.

Over Maartje had ik geen twijfels, want ik had haar boek gelezen en we hebben een telefonisch strategiegesprek gehad. Daardoor wist ik gewoon dat we dit absoluut moesten doen, omdat Maartje verstand van zaken heeft. Dat heeft haar boek zonder meer bewezen, maar natuurlijk ook haar community werkzaamheden uit het verleden. Daar was ik dus zeker van overtuigd.

Door de nieuwe strategie en het heldere plan verwacht ik dat we gaan groeien.

We zijn al gegroeid, maar we kunnen nog veel harder groeien. En wat het vooral gaat opleveren is een stijging in activiteit, dat we een actieve community krijgen. We hebben nu al een community met een 1000 leden, waarvan de activiteit redelijk laag is. En onze strategie is er nu echt op gefocust om die activiteit te verhogen.

Een VIP-dag zou ik andere ondernemers die bezig zijn met een community absoluut aanraden.

Voor iedere ondernemer – met een community of die er één wil beginnen – is het goed om je community(plannen), eens aan een expert te laten zien, om daar een frisse blik op te krijgen. Alleen de ochtend al, waarin we onze community tegen het licht hebben gehouden, daar haalde ik al zoveel uit! Puur omdat er eens iemand van buiten de organisatie naar keek, die ook nog eens verstand van communities heeft. Dat vond ik al heel waardevol.

En dat staat dan nog los van onze nieuwe strategie, wat het belangrijkste is dat je kan hebben. Daar ga je mee naar huis aan het einde van de dag, dus wat wil je nog meer?

Kees Filius

Community Manager, Digital Marketer at PPT Solutions

De uitdaging waar ik bij Maartje mee kwam was dat ik graag wat meer houvast wilde over hoe we onszelf online goed kunnen presenteren – en dan vooral op social media gebied.

Maar dan wel zonder dat het klanten gaat irriteren. Dus hoe blijf je ze prikkelen? En hoe blijven ze dan ook graag met jou zaken doen? Het was een hele succesvolle dag. Ik heb zeker antwoord gekregen op deze vraag, maar ook nog meer.

Omdat je zo’n VIP-dag met het hele team beleeft, kom je op veel meer nog dan alleen dat kleine stukje. Het heeft me ontzettend veel gebracht. Het meest waardevolle resultaat vind ik dat ik aan het eind van de dag echt het gevoel had dat we hier ook concreet mee aan de slag kunnen. Het hele team had dat gevoel. Dat je echt het gevoel hebt van: ‘oh leuk we gaan iets nieuws doen. We gaan iets doen wat ons allemaal energie geeft en waar we in geloven en waar we resultaat mee gaan halen!

Als je overweegt om met Maartje te gaan werken dan zou ik zeggen: zeker doen want je hebt er echt iets aan! Je bent echt concreet bezig met jouw bedrijf. Ze doorgrondt en doorziet tijdens het voorstelrondje al wat iedereen doet en wat zijn positie is, maar ook door iedereen eventjes aan het woord te laten over wat ze van de dag verwachten. Daar gaat ze ook meteen mee aan de slag.

En wat iedereen van de dag had verwacht, was uiteindelijk aan het eind van de dag boven verwachting ingevuld. We gingen naar huis met een goede, duidelijke strategie en tools waar je meteen mee aan de slag kan gaan.

Liesbeth  Bakels

Managing director , Moeder Anne Casting

De VIP-strategiedag met Maartje heeft ons een doordachte strategie inclusief stappenplan opgeleverd, waar we direct mee aan de slag konden gaan.

In 2018 hebben we binnen drie maanden ons online community platform gelanceerd. We hadden hierbij een duidelijke visie (we willen self service faciliteren), maar een onderbouwde langere termijn strategie ontbrak nog.

Onze (support) community bleek na lancering succesvol, maar we bleven met een aantal vragen zitten, zoals: zijn we écht de juiste dingen aan het doen? Missen we nog kansen? En hoe kunnen we onze community verder versterken en waardevol maken voor onze klanten?’

Een van de uitdagingen van onze community is onze brede klantengroep. Van ziekenhuizen, care organisaties en bedrijven in de food sector. En niet te vergeten, onze Belgische klantengroep. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde Infoland software, terwijl er natuurlijk andere behoeftes kunnen zijn per doelgroep. Hoe zorg je er dan voor dat de community voor iedereen waardevol is?

Daarnaast hebben we met Maartje gesproken over hoe ‘gezond’ onze support community momenteel is. Wij delen veel content op onze community, allemaal met als doel om self service te verhogen: we willen dat klanten snel zelf antwoord vinden op hun vragen.

Wat je niet wilt, is een community waar je alleen als bedrijf aan het zenden bent. Naast onze eigen contentflow, willen we daarom leden activeren om hun kennis te delen. Ook omdat we geloven dat de kennis van onze klanten het meest waardevol is.

Tijdens de VIP-dag heeft Maartje ons een spiegel voorgehouden. Wij hebben een zakelijke community, waarbij het vooral krachtig is om de relevantie van onze community naar voren brengen. Dit is het enige platform waar je praktijkervaring over de Infoland software kunt uitwisselen en waar je je feedback kunt delen met Infoland en andere gebruikers.

En dit is dé plek waar je voelt dat je met gelijkgestemden bent, die begrijpen hoe de software in de praktijk werkt. Maartje heeft ons laten inzien dat we deze relevantie moeten benadrukken. Dat is echt een andere invalshoek, dus dat heeft veel teweeg gebracht.

De dag met Maartje was in die zin ook mooi dat we de bevestiging kregen dat we met de juiste dingen bezig zijn. Dat was voor mij persoonlijk heel fijn, omdat het community management vak relatief nieuw is. Daarnaast heb ik weinig inhoudelijke sparringpartners om mij heen, ook omdat er in Nederland nog weinig andere B2B software communities zijn. De brede ervaring van Maartje gaf mij meer dan voldoende vertrouwen dat we op de juiste weg zitten!

Ik raad deze dag daarom erg aan, zonder twijfel! Of je nu een nieuwe community gaat starten of je bestaande community wilt versterken. Maartje brengt je echt terug naar de basis; je visie, een stuk context en activatie, je doelgroep. En dat allemaal in één dag! Ook mijn de marketingmanager en de manager van de servicedesk – die erbij aanwezig waren en behoorlijk kritische mensen zijn – waren onder de indruk en heel positief over het eindresultaat.

Maartje zelf is ontzettend enthousiast, brengt positieve energie mee en is door haar kennis en ervaring super geloofwaardig. Wat ons betreft is Maartje een echte autoriteit!

Hiewwaiy Kwok

Infoland

Samen met Maartje heb ik de interne communitystrategie voor Best Management Companies geschreven voor Deloitte.

Maartje had een hele goede voorbereiding gedaan. Een boekje voor me gemaakt. Het op een speelse manier aangepakt waardoor het a: niet als werken voelde en b: waardoor ik gewoon de ruimte voelde om vrij te kunnen praten. En ze stelt de juiste vragen.

Het was kort, maar het was leuk en met een goed resultaat.

Wat ik merkte na de VIP-dag met Maartje is dat de partners heel erg verrast waren dat er zo goed over nagedacht was en dat iedereen het ook zag zitten.

Ik wil Maartje echt aanbevelen. Ze zorgt ervoor dat je over alles van A tot Z gewoon goed nadenkt. In principe heb je zelf de antwoorden wel, maar je bent er niet zo bewust mee bezig. In mijn eentje had ik dit niet kunnen doen, terwijl ik hier op de afdeling als een van de meest creatieve wordt gezien. Maar je merkt toch wel dat als je het samen met iemand doet, en vooral dan met iemand die veel ervaring en kennis heeft, dat je gewoon tot een veel beter plan komt.

Marloes van Poele

Senior Marketing Consultant, Deloitte

Het resultaat

Waarom zou je de dag nou écht moeten boeken? Wat is het resultaat van die VIP-dag?

Je weet precies wat het plan is om ook van jouw community een succes te maken. Wat je moet doen om er een win-win situatie van te maken: voor je leden maar ook voor je business. Hoe je er nieuwe klanten mee aantrekt. Of dat nou met een actieve Facebook groep, LinkedIn groep of een community op je eigen platform is. Je kent je doelgroep nóg beter en weet daardoor hoe je je community bij hun wensen en behoeftes laat aansluiten. Je hebt laser-focus en handvatten om aan de slag te gaan. Met de juiste strategie en een gestructureerd plan, trek je nieuwe klanten aan en breng je meer continuïteit in je business.

Je kunt eindelijk aan de slag om die tribe te creëren die vervolgens ook nog eens bijna niet kan wachten om van je te kopen. Want je weet wat je te doen staat. Daardoor is het vele malen makkelijker een groep te leiden waar de leden als win kennis, inspiratie, tips, tricks, ervaringen en verhalen met elkaar delen. Waar jij uiteindelijk als win hebt dat die mensen ook nog eens een keer graag met je samenwerken. Waarbij ze niet kunnen wachten om iets van jou te kopen omdat ze zo’n fan van je zijn, omdat je de gun-factor hebt.

Je weet hoe je door je unieke kwaliteiten veel waarde kunt geven. Zodat klanten jou leren kennen en je leuk vinden. Daardoor is de stap voor hen makkelijker om ook daadwerkelijk klant bij je te worden en kun je zelf ook beter beoordelen of het een goede match is.

We zoomen in op jouw ideale klant. Doordat je die nóg beter leert kennen, heb je mega focus op die ideale klant. Daardoor kom je met een veel beter en passend productaanbod waar je ideale klant ook écht op zit te wachten en daardoor verkoop je meer. Omdat je de taal van je ideale klant leert spreken, heeft het ook een positief effect op je marketing en sales. Daardoor verkoop je niet alleen beter en meer via jouw online groep, maar ook via andere marketing communicatiekanalen.

Je weet precies wat het plan is om ook van jouw community een succes te maken. Wat je moet doen om er een win-win situatie van te maken: voor je leden maar ook voor je business. Hoe je er nieuwe klanten mee aantrekt. Of dat nou met een actieve Facebook groep, LinkedIn groep of een community op je eigen platform is. Je kent je doelgroep nóg beter en weet daardoor hoe je je community bij hun wensen en behoeftes laat aansluiten. Je hebt laser-focus en handvatten om aan de slag te gaan. Met de juiste strategie en een gestructureerd plan, trek je nieuwe klanten aan en breng je meer continuïteit in je business.

Veelgestelde vragen

Hebben jullie een gedragscode waaraan jullie je houden?

Ja, wij hebben het NRTO keurmerk en houden ons aan hun gedragscode. Klik hier om deze code te zien. 

Kan ik mijn feedback ergens kwijt?

Jazeker! Wij vinden feedback van onze klanten zeer waardevol. Daarom vragen we iedereen om aan het einde van de training een evaluatieformulier in te vullen, waarop je al je feedback kwijt kunt. Daarnaast hebben we natuurlijk intensief contact in de besloten community bij de training en tijdens de coach calls, dus je hoeft nooit lang met een vraag of onzekerheid rond te blijven lopen. En ook niet met een compliment trouwens.

Hoe gaan jullie om met klachten?

Wij horen het graag wanneer je niet tevreden bent, dan kunnen we samen kijken hoe we dit kunnen oplossen. Heb je toch een klacht? Dan hanteren we deze klachtenprocedure>>

Moet ik naast de training nog meer lesmateriaal aanschaffen?

Nee hoor, als je je inschrijft krijg je al het lesmateriaal dat je nodig hebt van ons. Je hoeft dus niets extra’s aan te schaffen.

Kan ik mijn geld terug krijgen als ik me bedenk nadat ik de training heb aangekocht?

Dergelijke zaken hebben wij allemaal geregeld in onze algemene voorwaarden. Die vind je hier>>

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

Deze vind je hier>>

Doen jullie mee aan het STAP budget?

Ja, wij zijn opgenomen in het scholingsregister van STAP. Het STAP budget is echter niet voor iedereen beschikbaar. Klik hier>> om op de website van het UWV te zien of je daarvoor in aanmerking komt. Deze training komt in aanmerking voor het STAP budget, omdat je hier leert hoe je met de juiste strategie je eigen achterban en netwerk kunt activeren, dankzij community building. Zo kom je eerder aan klanten / werk.

Hoeveel tijd moet ik in mijn agenda vrij maken voor deze training?

Houd rekening met 4 uur huiswerk, daarnaast de tijdsinvestering van de VIP-dag zelf. (1 dag).

Samengevat

Dit krijg je dus allemaal:

  • Persoonlijke 1:1 begeleiding bij het maken van je communitystrategie
  • Inclusief voorbereiding
  • Na de strategiedag van 10.00 uur tot 16.00 uur op een fijne locatie in s’ Graveland (of online als dat je voorkeur heeft), loop je weg met jouw persoonlijke community strategie en plan.
  • Gegarandeerd een community strategie waar je de komende 2-3 jaar mee vooruit kunt en waarmee je van je community echt een succes kunt maken.
  • Je kunt gebruik maken van de kennis en kunde die ik de afgelopen 2 decennia heb opgedaan
  • Je gaat je community echt vóór je laten werken, met meer klanten, zichtbaarheid en fans die jou ook viavia weten te vinden
  • Je ontdekt welke methodes en strategieën nu echt werken voor een succesvolle community, met een groeiende business, meer klanten, een hogere omzet en hoge expertstatus als resultaat.

Verdwaal niet in alle mogelijkheden

Er is zoveel mogelijk met online communities, misschien wel te veel… Je verdwaalt in alle opties, kunt niet focussen en je weet gewoon niet wat echt werkt en wat niet werkt. Dat houdt je tegen. Daar heb ik de oplossing voor!

Op basis van 20 jaar ervaring, research en interviews met de beste community experts van Nederland heb ik gekeken naar wat nu ECHT werkt in online communities en waar je resultaten mee gaat boeken.

Alles wat je moet weten om op de juiste zaken te focussen in jouw community, nemen we mee in jouw persoonlijke VIP Community strategie dag! Je loopt weg met een communitystrategie en plan waar je de komende jaren mee vooruit kunt!

Wat je doel ook is en in welke branche je ook zit: een community biedt ongekende kansen om je succes te vergroten omdat je je community optimaal inzet. Zo bouw je aan een langdurige relatie met je meest trouwe klanten, zul je look-a-likes van je beste klanten aantrekken en je omzet te verhogen. Een actieve community zal door het vliegwieleffect vanzelf voor jou gaan werken.

INVESTERING

De investering voor deze 1:1 begeleiding tijdens deze VIP-dag is 2.495 euro (ex btw) voor 1 of 2 personen. Elke extra persoon erbij, vraagt om een extra investering van 250 euro per persoon (ex btw). Aan het eind van de dag loop je weg een community-strategie waar je jaren mee vooruit kunt. Daardoor weet je precies wat je focus is de komende periode en kun je makkelijker keuzes maken en prioriteiten stellen. En écht succesvol worden met jouw community. Ideale klanten aantrekken. Een tribe met mensen die niet kunnen wáchten om van je te kopen. Deze investering verdien je daardoor binnen no-time terug.

BONUS 

Natuurlijk laat ik je na die dag niet met lege handen naar huis gaan. Naast de community-strategie, het plan waar je jaren mee vooruit kunt, heb ik nog iets leuks voor je:
Je krijgt een persoonlijk gesigneerd boek mee waar alle stappen nog eens rustig terug te lezen zijn. We love communities, dé Managementboek #1 bestseller van 2019, die 27 dagen op nummer 1 stond.

Er zijn nog maar een paar plekken beschikbaar in mijn drukke agenda, dus als je op korte termijn een kick-ass community strategie wilt, moet je snel zijn.

Mijn agenda loopt snel vol, de komende maand zijn er nog maar 2 plaatsen over. En binnenkort ga ik de prijs verhogen.

Doe mee met de VIP Community Strategie dag!

Vraag een belafspraak aan om een VIP-dag te bespreken

We vragen je eerst een digitaal formulier in te vullen. Op basis daarvan mailen we je voor een belafspraak met Maartje.