Wat zet je in de omschrijving van je Facebookgroep?

Waarom is een goede omschrijving, samen met de juiste header-afbeelding, zo belangrijk? En hoe kun je die ook inzetten om leads te verzamelen?

Voordat iemand lid wordt van jouw Facebookgroep, zijn er een aantal zaken doorslaggevend voor nieuwe leden om wel of niet lid te worden. Ieder mens is uniek dus ieder mens let op andere zaken. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten. Veel leden denken eerst na voordat ze lid worden van een groep.

Met een goede groepsbeschrijving weten nieuwe leden jouw makkelijker te vinden en snappen ze wat ze in de groep kunnen verwachten. Een goede beschrijving geeft antwoord op de vraag van de bezoeker: wat is dit voor groep en is deze relevant voor mij? Die vraag kun je opdelen in meerdere subvragen:

  • is deze groep voor mij bedoeld?

  • wat kan ik hier verwachten?

  • wil ik hier mijn kostbare tijd wel besteden, heb ik er iets aan?

  • wie zit er nog meer in deze groep, hebben we iets gemeenschappelijks?

  • wie is de leider en heb ik daar vertrouwen in?

De vragen die je potentiële leden aan zichzelf stellen voordat ze lid worden, kun je ook gebruiken om de omschrijving van je groep te maken. Vooral de eerste regel is belangrijk om de aandacht te trekken, want alleen als je de aandacht trekt lezen mensen verder. Denk dus goed na voordat je je beschrijving / about tekst maakt.

Meer leads via je groepsomschrijving
Hieronder heb ik mijn tekst ter inspiratie toegevoegd. Zoals je ziet zet ik er meteen in de tweede alinea een link naar mijn gratis weggever in, zodat mensen ook de kans hebben om mij op een andere manier te leren kennen. Zo geef ik extra waarde, maar zorg ik er ook voor dat ik leads binnenhaal via mijn groepsomschrijving.

De link gaat namelijk naar deze website, waar je – nadat je je emailadres achterlaat – mijn gratis weggever kunt downloaden. Op die manier kan ik email-adressen verzamelen van leads en ze later een mooi aanbod doen.

Heb jij dat ook al? Zo nee: bedenk welke gratis weggever je kunt aanbieden, zet deze op je website en deel een link in je groepsomschrijving.

———–

Voorbeeld van mijn groepsomschrijving:

Ben je een ambitieuze ondernemer, creatief, coach, trainer, spreker, expert of auteur? Wil je meer klanten, impact, zichtbaarheid en de expertstatus die je verdiend? Top! Dan zit je goed bij de Community Leaders Club, voor ambitieuze ondernemers die het maximale uit hun online groep willen halen.

Ik heb een gratis e-book voor je: hoe je in 10 stappen een tribe creëert die niet kan wachten om van je te kopen! https://welovecommunities.nl/gratis

Welkom bij de Community Leaders Club, ik ben jouw host, Maartje Blijleven. Als digital community expert met 20 jaar ervaring, help ik ambitieuze ondernemers aan meer klanten, impact, zichtbaarheid en de expertstatus die ze verdienen, dankzij de kracht van een online community of Facebook groep.

Veel ondernemers halen op dit moment niet genoeg klanten binnen. Dat is zonde, want met een succesvolle community trek je met gemak meer ideale klanten aan, door schaamteloos je authentieke zelf te zijn.

Doordat je in deze groep handige tips, tricks en inspiratie met elkaar deelt, gaat het bouwen van je eigen community sneller, is het leuker en behaal je bovendien sneller een beter resultaat. Start, activeer, groei en maak van wildvreemden fans en klanten. Zet deze groep dus in je favorieten en zet de notificaties aan, zodat je niets mist.

Of je nu een Facebook groep, een LinkedIn groep of en online community op je eigen platform hebt, of wilt starten.

Deze groep is voor positieve, gedreven en gemotiveerde (wannabe) ondernemers. Niet voor klagers en mensen die die niet bereid zijn het werk te doen of alleen willen verkopen zonder te investeren in echte en oprechte connecties.

Veel plezier hier. Ik kijk ernaar uit om je te leren kennen en wens je veel succes met jouw online community!

Liefs en een ondernemende groet,

Maartje Blijleven, jouw Digital Community Expert.

————

Veel succes met de omschrijving van jouw groep!

Liefs en een ondernemende groet,

Maartje Blijleven, jouw Digital Community Expert.

PS: Ben je ondernemer en wil je graag connecten met andere ambitieuze ondernemers die het maximale uit hun online community of Facebookgroep willen halen? Word dan gratis lid van de Community Leaders Club.

Lees ook

The way you do anything, is the way you do everything

The way you do anything, is the way you do everything

Na 2 weken Italië, wil ik het vandaag met je hebben over de overeenkomsten tussen je vakantie plannen, je business runnen en community building. Op het eerste gezicht hebben deze 3 dingen niets met elkaar te maken, maar op het tweede gezicht wel. Want:  The way you do...

Lees meer