Op dit moment zijn er 8 miljoen Nederlanders lid van een actieve Facebook groep. Een enorme potentie dus om je ideale doelgroep te bereiken en de dialoog aan te gaan.
Maar waar de maatschappij Facebook groepen de afgelopen 10 jaar heeft omarmd, blijft traditionele media gek genoeg achter. Er wordt amper gebruik gemaakt van Facebook groepen, terwijl dit een laagdrempelige en fijne manier is om echte en oprechte verbindingen aan te gaan en je netwerk uit te breiden. Op een authentieke en sympathieke manier.
En ook veel ondernemers zoals creatieven, coaches, trainers, sprekers, experts of auteurs laten kansen liggen. Wil je meer klanten, impact, zichtbaarheid en de expertstatus die je verdiend? Dan is een Facebookgroep heel erg geschikt!
Ontdek in deze talk wat het geheim is van Facebook groepen en hoe je daar niet alleen als media, maar ook als ondernemer, je voordeel mee kunt doen. Om beter te zijn in je vak. Om nieuwe doelgroepen te leren kennen en te weten wat er nu écht speelt in de maatschappij en onder je ideale klanten.
Maar ook om meer kijkers, lezers of luisteraars aan te trekken. Om van wildvreemden fans te maken.
Facebook groepen bestaan in oktober 2020 precies 10 jaar. In deze talk tijdens de Dutch Media Week neem ik je mee in de wondere wereld van Facebook communities en deel ik de laatste trends en ontwikkelingen. Inclusief 3 toffe nieuwe features.
Je hebt als (media) professional communities nodig om relevant te blijven in deze snel veranderende wereld! Dus bekijk hier de replay.
Fijne zondag!
Hartelijke groeten,
Jouw Digital Community Expert Maartje
PS: Heb je al een Facebook groep en wil je daar meer uithalen? Of sta je aan het begin en wil je geinspireerd worden door andere Community Leaders? Hier het linkje naar de Community Leaders Club.