Een online community is een makkelijke en snelle manier om zichtbaar te worden en gezien te worden als dé expert op jouw vakgebied. Wil je jouw expertstatus sneller claimen? Dan is het slim om partnerships aan te gaan. In deze snel veranderende wereld is zichtbaarheid een must, maar wel in combinatie met echte en oprechte verbindingen. Daarnaast claim je in jouw eigen online community de expertstatus die je als ondernemer verdient.
Steun elkaar
Hoe kun je exponentieel groeien als je al een beetje een expertstatus hebt? Ga partnerships aan met andere communities en steun elkaar. Werk samen met andere community leaders en promoot elkaar waar nodig. Zo kun je samen groter groeien en gebruik maken van elkaars bereik op een sympathieke en leuke manier. Je kunt mensen uit je eigen netwerk promoten waar je in gelooft. Mensen die je in het echte leven ook goed kent en die je graag helpt. En omgekeerd doen ze hetzelfde voor jou.
Het werkt echt en het is leuk om elkaar te helpen en samen te leren. Zo noem ik andere communities ook regelmatig in mijn speeches, in mijn interviews in de media, op mijn website, etcetera. Zij taggen mij weer op hun beurt weer onder een bericht als het gaat om community building, zodat We Love Communities en de Online Community Academy onder de aandacht komen. Ook mijn studenten van de Opleiding Commerciële Community Manager noemen mijn opleiding vaak in andere groepen. Waarom? Omdat ze weten wat de waarde is en het mij gunnen.
Gunfactor
Als je een samenwerking a.k.a. partnership met een andere ondernemer aangaat, dan hoeft dat niet ingewikkeld te zijn met allerlei contracten. Dat is helemaal niet nodig. Je kan elkaar ook gewoon laagdrempelig helpen. Het gaat om de gunfactor, dus dat je echt leuk vindt om elkaar verder te helpen. Dat werkt ontzettend goed!
Het Online Community Summit
Vorig jaar en dit jaar organiseerde ik twee keer het Online Community Summit. In die twee edities ben ik met 50+ andere online ondernemers/community leaders een partnership aangegaan. Ik interviewde hen en het interview werd door mijzelf in mijn netwerk en door hen in hun netwerk gedeeld. Samen hebben we een onwijs groot bereik gerealiseerd. Dat was zo tof! Ons gezamenlijke bereik was meer dan 100.000!! Zonder daar duizenden euro’s aan advertentiekosten voor te betalen. Sterker nog: we hebben maar 100 euro aan advertentiebudget gespendeerd en toch meer dan 8.000 inschrijvingen gerealiseerd. Tegenwoordig betaal je via adverteren al gauw 8 euro per lead. Dat betekent een besparing van 64.000 euro. Allemaal omdat we het elkaar gunnen, mooi toch?
Heb jij jouw online groep gestart vanuit passie en is deze inmiddels lekker actief, maar wil je exponentieel groeien en een voorspelbaar sales systeem dat goed werkt? Ben je toe aan de volgende stap: snel groeien en meer klanten uit je groep halen? Een flinke omzet draaien vanuit je groep? Cash met jouw community. Op een regelmatige basis en met een voorspelbaar resultaat. Dan is het Cash met Communities Next Level Jaarprogramma echt iets voor jou! Kijk hier voor meer informatie.