Je community laten groeien op LinkedIn

Eerder schreef ik al een blog met algemene tips om gratis via social media je community te laten groeien. Daarnaast wil ik graag specifieke tips per socialmediaplatform met je delen. Te beginnen bij LinkedIn.

Pas je LinkedIn-status aan

De eerste tip die behoorlijk effectief is: pas je LinkedIn-status aan. Is het je eigen community? Maak dan eerst een bedrijfspagina op LinkedIn aan met wat gegevens over je community. Werk je voor een bestaande community? Dan is de bedrijfspagina waarschijnlijk al gereed. Voeg daarna de community toe als werkervaring. Zorg er vooraf wel voor dat het schuifje ‘breng je netwerk op de hoogte’ openstaat.

Deel relevante content

Spreek je ergens, sta je in de media via de eerdergenoemde in- spanningen of heb je een mening over een opinieartikel waar jouw community een oplossing voor is? Deel dat op LinkedIn. Zorg wel voor een zakelijke insteek, zodat het relevant is voor jouw LinkedIn-community. En vergeet die duidelijke call to action-link naar je community niet.

De reis van de held

Deel je een status-update? Deel in elk bericht dan je passie en geef een cadeautje weg, bijvoorbeeld door het delen van kennis. Wat goed werkt: begin je verhaal met de uitdaging, vertel dan het probleem, de hulp, het resultaat en deel je learnings. Deze opbouw noem je ‘de reis van de held’: het wordt in veel verhalen en beken- de Hollywood-films ook gebruikt. Als je geïnteresseerd bent in verhalen vertellen, lees dan het boek van Mieke Bouma: Storytelling in 12 stappen. Zij legt het heel duidelijk en inspirerend uit. Heb je meteen een format om de over mij-pagina op je website te vullen.

Schrijf af en toe een artikel

Nog een LinkedIn-tip: schrijf af en toe een artikel en plaats dat op LinkedIn. Als mensen jouw profiel bezoeken, zien ze niet al jouw bijdragen omdat die zijn ‘verdwenen’ in de tijdlijn tussen alle andere berichten, maar de artikelen die je hebt geschreven worden op je profielpagina wel uitgelicht. Zo kun je jouw visie en community gratis onder de aandacht brengen.

Maak een korte video en deel die met je netwerk

Laatste LinkedIn-tip: maak een korte online video van maximaal 1 minuut en deel die met je netwerk. Niet zomaar een video, maar gebruik daarvoor de eerdergenoemde introductietips. Welke learnings kun je je volgers meegeven? Sluit wederom af met een verwijzing naar jouw community. En belangrijk: vergeet de ondertitels niet! Maar liefst 85% van de mensen bekijkt online video’s op social media zonder geluid. Met ondertitels kun je je boodschap voor die 85% toch nog goed overbrengen. Een must dus!

Wil je meer weten over hoe je klanten haalt uit jouw online community? Schrijf je in voor het webinar ‘Meer klanten uit je online community’.

Je community laten groeien op Facebook? Lees mijn tips hier voor het laten groeien van je community op Facebook.

Je community laten groeien op Instagram? Lees mijn tips hier voor het laten groeien van je community op Instagram.

Je community laten groeien op Youtube? Lees mijn tips hier voor het laten groeien van je community op Youtube.

Lees ook

Taboe

Taboe

"Wat? Meer dan 1 miljoen omzet gedraaid!? Dat heb je me niet verteld!" Mijn business buddy Myra staart me vol ongeloof aan. "Maart, successen moet je vieren!" We zitten bij de Plug&Pay Awards, waar ik zo mijn 1M+ Award in ontvangst neem. (Zie foto onderaan deze...

Lees meer
Het programma is bekend van het Female Leaders Summit

Het programma is bekend van het Female Leaders Summit

Yesssss , Het is bijna zover! Maandag start hét Female Leaders Summit! Ik kan niet wachten om al die fantastische trainingen van succesvolle female leaders met jou te delen! De inhoud kan ik nog niet met je delen, maar wel.... het programma en de onderwerpen van de...

Lees meer