Zichtbaarheid via social media
20 januari 2022 
2 min. leestijd

Zichtbaarheid via social media

Hoe bouw je als ondernemer en communityleider aan je online zichtbaarheid op social media, om zo je expertstatus nog verder te onderstrepen? 

Misschien een beetje flauw om hiermee te beginnen, maar er is geen quick win om morgen al meteen super zichtbaar te zijn via social media.

Alle 10 de stappen die je in de Online Community Academy leert, kun je ook inzetten om aan je expertstatus te werken via social media. Je hebt niet perse een online groep te hebben om aan je zichtbaarheid en expertstatus te werken, want je kunt ook aan community building doen op social media zelf.

Ook bij zichtbaar zijn via social media geldt mijn 10 stappenplan:

Stap 1. Je begint namelijk met een idee en doet onderzoek om dat idee te valideren.

Stap 2. Daarna kies je je ideale doelgroep en bepaal je je strategie.

Stap 3. Daarna kies je het soort community en/of social media platform dat daar het beste bij past en start je met passie.

Stap 4. Vervolgens maak je content die je doelgroep aanspreekt.

Stap 5. Nodig de volgers uit met dezelfde pijn, passie of ambitie als jij.

Stap 6. Groei door mond-op-mondreclame.

Stap 7. Groei snel door PR en promotie.

Stap 8. Reageer slim op berichten, zodat je nog sneller groeit.

Stap 9. Leer en optimaliseer, ook je business.

Stap 10. Verdien geld met jouw passie.


Als je de 10 stappen uit de Online Community Academy gevolgd hebt, weet je dat:

  •  Je eerst waarde geeft, voordat je waarde neemt.
  • Door mensen echt te helpen en te doen waar jij gelukkig van wordt, dat je steeds beter wordt in je vak. Die energie en enthousiasme straal je ook uit naar buiten. 
  • Je bent uniek. Ook al zijn er andere ondernemers die hetzelfde doen als jij, jij weet je te onderscheiden. Hoe? Door jezelf te zijn. Mensen komen bij jou, omdat ze een klik met je voelen. Juist dat authentieke van jou, is hetgeen wat jou ideale doelgroep ook aantrekt.
  • Je in elk bericht dat je deelt, waarde deelt, ook via social media. Je leert mensen iets en je inspireert en helpt ze. Daardoor versterk je de gun-factor en zullen mensen je eerder via digitale mond-tot-mond reclame aan anderen aanraden als de expert op jouw vakgebied. Zo groeit niet alleen jouw zichtbaarheid, maar ook jouw expertstatus en daarmee trek je meer nieuwe klanten aan.


Ben je ondernemer en wil je meer klanten aantrekken, meer impact maken en ontspannen zichtbaar zijn dankzij jouw eigen online community? Maak van je idee een succesvolle online community dankzij de bewezen Community Leaders methode. Ik leer je in de Online Community Academy hoe je dat online op de beste manier doet. Klik hier voor meer informatie. 


Over de schrijver
Reactie plaatsen