Je hebt als ondernemer een Facebookgroep aangemaakt rondom je product of de dienst van je bedrijf. Super goed, want een online community is dé manier om te connecten met je ideale klanten, je expertstatus te claimen en een continue stroom aan klanten te krijgen.
Maar, dan moet het wel duidelijk zijn dat je Facebookgroep gelinkt is aan jouw business. Dit vertel je natuurlijk in je welkomstbericht of welkomstvideo en in de omschrijving van je groep. Daarnaast kun je het ook duidelijk maken door je Facebookgroep te koppelen aan je zakelijke Facebookpagina.
Groep koppelen aan pagina
Door je groep te koppelen aan je zakelijke Facebookpagina, dan wordt je zakelijke pagina beheerder van de groep, waardoor je vanuit je zakelijke pagina kan communiceren in de groep. Hierdoor zien de leden dat jij de leider van de groep bent, waardoor je je expertstatus claimt. Zorg er dus voor dat je een zakelijke Facebookpagina hebt voor je bedrijf!
Daarnaast is het slim om zowel met je persoonlijke profiel als met je Facebook bedrijfspagina beheerder te zijn van je groep. Zo is het makkelijker om (later) samen te werken met een team. Je voegt je collega toe aan als beheerder van je zakelijke pagina en hij of zij kan ook helpen met community management. Zo spreid je ook meteen risico’;s, voor het geval je een keer geblokkeerd wordt door Facebook.
Stappenplan groep koppelen aan pagina
Al eerder schreef ik een artikel over hoe je je Facebookgroep kan koppelen aan je zakelijke Facebookpagina aan de hand van een simpel stappenplan. Bekijk hier het stappenplan voor het koppelen van je pagina aan je groep.
Ben je VA, Social Media Manager of Marketing Communicatie specialist en wil je meer klanten en leuker werk? Specialiseer je in de baan van de toekomst: Commerciële Community Manager. Lees hier meer over de opleiding hoe je voor je opdrachtgevers een succesvolle en actieve tribe creëert vol ideale klanten!