< Alle onderwerpen
Afdrukken

Hoe schrijf je een communitystrategie?

Om langetermijnsucces te behalen met je community is het ver- standig om een communitystrategie op papier te zetten. Schrijf een strategie die aansluit bij je bedrijfsstrategie en doelstellingen. Ge- bruik ook de informatie die je opgedaan hebt vanuit je onderzoek.

Het is een hele uitdaging, maar probeer de strategie op een A4’tje te krijgen. Zo dwing je jezelf om tot de kern te komen. Tip: hang het A4-tje op naast je computer. Dat helpt als je je koers nog moet bepalen, zeker in het begin.

Een goede communitystrategie bevat in ieder geval de volgende onderdelen:

  • missie en visie;
  • doel community;
  • strategie of aanpak die voortkomt uit de swot-analyse en confrontatiematrix;
  • kernboodschap of belofte;
  • herkenbaarheid: wat maakt jou uniek, sociaal en relevant?;
  • doelgroepen community;
  • content: welke content ga je delen in de community en waarom?;
  • kpi’s: bepaal wat je wilt bereiken en hoe je dat meet;
  • budget.

Wil je beter zichtbaar zijn? Meer impact maken? Je doelen bereiken? Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements.

Benieuwd naar dé stap voor stap sleutel tot online succes voor iedereen met een passie? Bestel mijn fysieke bestseller ‘We love communities – Hoe je succesvol wordt met jouw online community’ nu gratis* via https://welovecommunities.nl/bestseller.

Inhoudsopgave