< Alle onderwerpen
Afdrukken

Soorten content

Afhankelijk van de soort community die je opzet, de grootte daarvan plus de bijbehorende investering, kun je de content in je community onderverdelen in content in de community zélf en content om de community aan te jagen. Hieronder zet ik allerlei soorten content voor je op een rijtje.

1. Grotere campagnes die de community en het merk laden of activeren. Deze content vraagt ondersteuning van mediabudgetten en is dus niet altijd van toepassing. Toch raad ik het wel aan. Zonder ondersteuning met een mediabudget ziet slechts 2 tot 5% van de mensen jouw berichten op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Zet daarom campagnes in om de community meer bekendheid te geven en het aantal leden te laten groeien.

2. Series herkenbare content, gericht op de community zelf (USR). USR is de content vanuit je strategie die je community Uniek, Sociaal en Relevant maakt. Deze content ontwikkel je om specifieke doelen te realiseren en herkenbaarheid te ontwikkelen. Het helpt een publiek te bouwen in je community zelf, zodat mensen weten waarvoor ze bij jouw community ‘moeten’ zijn. Hiervoor kun je het beste een aantal herkenbare contentformats verzinnen die steeds terugkomen.


3. Content gericht op support en service in de community zelf, met als extra voordeel bij open communities dat dit handig is voor de vindbaarheid via zoekmachines. Door antwoord te geven op de meest gestelde vragen help je de communityleden. Heel geschikt om meteen in te spelen op de behoefte vanuit je communityleden. Geef antwoord op hun vraag: ‘Hoe dan?’ Zo help je hen met het oplossen van hun probleem. De uitwerking kan in tekst zijn, maar je zou het ook door middel van video’s kunnen doen.

Wil je beter zichtbaar zijn? Meer impact maken? Je doelen bereiken? Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements.

Benieuwd naar dé stap voor stap sleutel tot online succes voor iedereen met een passie? Bestel mijn fysieke bestseller ‘We love communities – Hoe je succesvol wordt met jouw online community’ nu gratis* via https://welovecommunities.nl/bestseller.

Inhoudsopgave