< Alle onderwerpen
Afdrukken

Drie manieren om online communities in te zetten

Maak je gebruik van communities, dan blijf je relevant. Je ontwikkelt jezelf. Er zijn drie manieren om dat te doen. Communities inzetten is goed voor jou als:


1. Persoon: communities kun je persoonlijk inzetten om te groeien en als mens relevant te zijn voor andere mensen die dezelfde vragen en interesses als jij hebben.


2. Professional: Als je je aansluit bij een bestaande online community rondom een onderwerp dat voor jouw business interessant is, weet je wat er in je markt speelt en wat de behoefte van jouw (potentiële) klant is. Door te leren van online communities kun je daarop inspelen en je business en communicatie optimaliseren.

3. Bureau, uitgever, media, merk, ondernemer: door zelf een online community te bouwen rond je merk of product, creëer je een win-win-win-situatie. Een win voor de leden die connecten met mensen met dezelfde passie en interesse. Een win voor het bedrijf, het merk, dat de dialoog aangaat en zo bouwt aan een langdurige, oprechte relatie met haar meest waardevolle doelgroep. En een extra win voor jou als de professional die meewerkt aan de community. Omdat je persoonlijk succes hebt en relevant zult blijven als professional. Een succesvolle community opzetten is uiteindelijk goed voor je persoonlijke trackrecord, zichtbaarheid, expertstatus en daar- mee ook voor je carrière. Hoe je dat doet kun je lezen in de volgende hoofdstukken waar je, via het We love communities 10-stappenplan, stap voor stap leert om succesvol te zijn met jouw online community.

Inhoudsopgave